Bedste GU10 LED pære?

Jeg skal til at indkøbe et større antal GU10 LED pærer som skal bruges i de fleste rum i huset. Mit spørgsmål går derfor på om nogle herinde har decideret forslag til hvilke mærker og modeller man skal kigge efter? Jeg har ikke noget imod at betale ekstra for kvalitet. De må gerne have en god spredning og de SKAL være dæmpbare.

De bliver alle monteret i et Easy-2-Light spot fra Daxtor.

/Jesp3r

Jeg skal til at indkøbe et større antal GU10 LED... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige den sidste :

Dæmpbar, 2800 K og Ra over 90 til kr. 125,- /stk

det blev så dem - får dem nok i morgen.

http://pmlight.dk/spotpaerer-10/gu1...re-13.html

Det er kun 3 stk, som ikke skal sidde i Easy-2-Light spot fra Daxtor eller andre downlight spots - ellers ville jeg have valgt dem fra godtlys.dk - de er pænere

Husk lige at dem fra Greenline er excl. moms.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nu kiggede jeg lige emnet igennem og kigget på de links i har skrevet...

Jeg synes dem fra greenline er et godt bud, 50.000 timer og spredningsgrad på 140grader og bruger 5W

Dem fra godtlys.dk lover kun 20.000 timer hvilket er meget mindre? har kun en spredning på 45grader og bruger 7W

dem fra PM light er et godt bud, men igen er spredningen kun 30grader, men det selvfølgelig alt afhængig af hvor man skal bruge dem henne...

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Ja, gik mest op i Farvetemp. og farvegengivelse - men vinklen betyder jo også noget hvis det er downlight spots,der  skal bruges til primær rumbelysning.

Der hvor jeg skal bruge mine 3 betyder det ikke så meget- den ene er decideret spot - de 2 andre er indirekte belysning. Nu må vi se i morgen eller overmorgen når de dukker op

Mener dog stadigt at ca. Ra 90 er at foretrække til rumbelysning.

" kun " 20.000 timer er trods alt mere end 5 år ved 10 timers brug dagligt - de fås både i 4 W og 7 W version.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nu har du allerede valgt, men når du måske fremover skal vælge kan jeg anbefale at kigge her http://www.lysexperten.dk

Har selv købt flere gennem dem og har fået super service der fra, da jeg skulle vælge dem jeg har siddende i nu.




Så er de sat i - 3 stk 20 W halogen skiftet til 3 stk 3 W LED - og lyser mere

Farven og farvegengivelsen er flot - meget tæt på glødepærelys, så tæt at jeg ikke kan se forskel i forhold til de halogener, der sad der før - spredningen er så kun 30 gr.  - men det er OK.

Dæmpningen virker fint - fra 100% til under 10 % ( det er en LK skydedæmper, der er brugt )

Og så til kun kr. 125,-/stk + fragt ( kr.38,- for alle 3 ) 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Lige en tilføjelse.

Der er skrevet meget omkring minimumsbelastning på lysdæmpere - mine 3 spots er på samlet 10,5 W optaget effekt - det virker fint - helt stabilt.

Jeg prøvede at fjerne den ene - dæmpningen blev ustabil og kunne ikke dæmpes langt ned - i toppen ingen problemer.

med kun en enkelt gik det helt galt - dæmpningen svigtede men pæren kunne lyse med fuldt blus.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Har netop fået installeret Led-pærer som er købt hos en web-shop på nettet.

Har valgt at købe nogle stykker fra Phillips, da jeg har hørt meget godt om deres LED-pærer, jeg købte disse e27-pærer (stor fatning) http://www.xn--diodepre-o0a.dk[...]

De lyser nu blandt andet i 2 af vores standerlamper, og sikken forandring de nye pærer giver.

Vi får nu det naturlige og varme lys som lampen gav dengang vi havde 2 stk 30w glødepærer i hver af de to.

Nu tænder lamperne lige så hurtigt som en glødepære, takket være de nye LED-pærer.

De 2 andre 25 w´s erstatninger sidder i hhv. en bordlampe i stuen samt i min arkitektlampe på kontoret, og erstatter 2 stk 35w glødepærer til fuld tilfredsstillelse.

Vh en glad LED-ejer
Hej Husejer 25 (eller var det Simon Jørgensen du hed?)

Har du skiftet brance? I denne http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/70227/afpg/3 og flere andre tråde siger du, at du kommer fra den butik du linker til. Det virker ærligt talt lidt underligt, hvis du først prøver LED-pærer nu, når du har solgt dem i flere måneder? Men det er måske nogle elendige produkter du sælger?

Eller du prøver måske bare at tilluske dig noget gratis reklame for en tvivlsom butik? Som du tidligere er blevet gjort opmærksom på, er det ikke tilladt på dette forum.
Jeg sys man finder et godt udvalg på detled.dk af både gu10 led og meget andet diodelys

Har købt flere forskellige steder, for at teste lysfarven, og de bedste fandt jeg der. Må da indrømme de ikke er de billigeste, men sys nu den farve Deres pære har, holder det oppe i forhold til prisen.
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også