Sneslynge fra Bauhaus

Hej

Jeg er på udkig efter en sneslynge og har sådan set også bestilt en Texas Snowbuster 560 hos en forhandler, men jeg har læst meget om den nu, rundt omkring på nettet i diverse forums. Jeg er ved at komme dertil at jeg nok afbestiller den igen og vil kigge efter noget andet, større og bedre kvalitet. Jeg var i Bauhaus idag og så de havde nogle der heddder Gardol 55sb og gardol 85sb. Jeg har søgt på nettet og på google kommer der ikke ret meget frem om dem og mærket Gardol. Der kommer mest links til Bauhaus i andre lande. Motoren er en Stormforce og den er ret ukendt for mig. (Det er sikkert en kineser motor)
Der sidder kuglelejer mange steder på roterende aksler på sneslyngen og den virker til at være i fornuftigt kvalitet. Men er der nogle af jer der kender mærket og motor mærket og har nogle erfaringer med den? Skal man holde sig væk fra den og give lidt mere for en, som så kan holde i mange år?

Link til den lille model af maskinen.

http://www.bauhaus.dk/fileadmin/mounts/dk/3D/Avis_uge_45-DK.htm#/27/

Hej Jeg er på udkig efter en sneslynge og har... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så har jeg købt et lille video kamera her til jul og som lovet kommer der et lille uredigeret klip med Gardol snelyngen i lidt tø sne. Det er første gang fotografen prøver et video kamera så det blev ikke helt vellykket, men det kan ses og den kan ses i aktion.

http://www.youtube.com/watch?v=NW39yuk9E5A
Det er da en udmærket video. Den giver i al fald mig svar på, hvad jeg har luret på, nemlig om den kan klare netop tøsne. Det lader det til den kan.
Hvor tykt et lag tøsne, tror du den kan klare? Ærgerligt at du ikke fortsatte igennem volden ude ved vejen!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja sneen var ret tung da der er tøet godt da videoèn blev optaget. Den kan godt tage tøsne hvis man kører i de lavere gear så er der ingen problemer. Jeg vil tro den kan tage tø sne så højt som mundingen er på slyngen. Der skal bare køres i aller laveste gear og man skal nok engang imellem lige koble fremdriften fra og så lade selve slyngen kører hvis den får det for hårdt. Det er en fin sne slynge som jeg var meget i tvivl om da jeg købte den. Det var selve den kinesiske motor jeg var bange for, at den ikke var god nok, men den kører fint og starter hver gang i første ryk. Så alt i alt en rigtig fin sneslynge.
Tror du den er stor nok til en mindre privatvej?
Vi er 3, der tilsammen har 7-800 meter vej. Dvs man skal lave mindst 4 baner for at komme op på ca 220 cm kørebane, hvilket giver ca 3 km arbejdsgang. Bliver man mismodig, før det er gennemført??

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg tror sagtens den kan gøre det, men jeg tror nok at hvis det var mig ville jeg nok købe den model som hedder 85sb som er en tand større. Der får du større hjul, el start, lys, større motor og så du kan køre lidt hurtigere frem pga. de flere heste og dermed er bliver man hurtigere færdig med at rydde.
Annonce
Står 55 og 85 for arbejdsbredden i cm?

Med venlig hilsen
ktm

 

Du må ikke hænge mig op på det, men da jeg kiggede på dem før jul mener jeg at arbejds bredden er nøjagtigt den samme. Tror bare den hedder 85sb pga. den er med større motor, hjul ,el start og lys.
OK, det kunne jeg jo også selv tage mig sammen til at undersøge!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ved du om de har flere tilbage i bauhaus?

Det tror jeg næppe!

Der har vist været hidsig hausse i det marked under indtryk af den for vort land så onde og kolde fimbulvinter.

Alle steder hvor jeg har kigget, har der været meldinger om at varen ikke er på lager.

For mit vedkommende er det også for sent nu, idet der ligger ikke ubetydelige mængder af hårde isblokke under nysneen. Det er nok ikke guf for en sådan maskine


Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også