Sneslynge fra Bauhaus

Hej

Jeg er på udkig efter en sneslynge og har sådan set også bestilt en Texas Snowbuster 560 hos en forhandler, men jeg har læst meget om den nu, rundt omkring på nettet i diverse forums. Jeg er ved at komme dertil at jeg nok afbestiller den igen og vil kigge efter noget andet, større og bedre kvalitet. Jeg var i Bauhaus idag og så de havde nogle der heddder Gardol 55sb og gardol 85sb. Jeg har søgt på nettet og på google kommer der ikke ret meget frem om dem og mærket Gardol. Der kommer mest links til Bauhaus i andre lande. Motoren er en Stormforce og den er ret ukendt for mig. (Det er sikkert en kineser motor)
Der sidder kuglelejer mange steder på roterende aksler på sneslyngen og den virker til at være i fornuftigt kvalitet. Men er der nogle af jer der kender mærket og motor mærket og har nogle erfaringer med den? Skal man holde sig væk fra den og give lidt mere for en, som så kan holde i mange år?

Link til den lille model af maskinen.

http://www.bauhaus.dk/fileadmin/mounts/dk/3D/Avis_uge_45-DK.htm#/27/

Hej Jeg er på udkig efter en sneslynge og har... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med "trådstarter"; kan han bruge de input vi kommer med ? ;-)

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Ja det kan jeg da :-) Har bare ikke fået svaret da jeg arbejder på aften hold for tiden og har ikke fået deltaget i debatten, men nu har jeg weekend så er der lidt tid igen. Mht. Gardol så har jeg også fundet ud af det med LCT i USA og at motoren er en kineser motor og ikke en der er bygget i USA. Jeg har ladet mig fortælle at Partner bruger det samme mærke kineser motor på nogle af deres maskiner og at det er en af de bedre kineser motor fabrikanter som producerer dem. Selve slyngen ligner både en husqvarna laver og en mtd laver. Deres har andre motorer end Gardolen, men mon ikke selve slyngen kommer fra samme fabrik bare med et andet mærke på. Jeg skal op og hente min sneslynge imorgen, og det sner godt lige nu her hvor jeg bor så jeg håber der er en masse sne imorgen hvor jeg kan afprøve den. Jeg skal nok skrive her i tråden når jeg får den afprøvet og evt. få lavet en video og lagt op på youtube.
Det var godt :-)

Husqvarne, Jonsered, Craftsman og en masse andre mærker er det samme i bund og grund. Om MTD også er en del af den "gruppe" ved jeg ikke helt, men jeg mener det umiddelbart ikke.

Og som sagt mht. kineser-motorer, ville jeg heller ikke være så bange for :-)

Jeg glæder mig til at høre hvordan maskinen fungerer.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Så er sneslyngen hentet i formiddags og samlet og afprøvet her sent eftermiddag. Jeg pakkede sneslyngen ud og fik den samlet hvilket var meget nemt. Kvaliteten virker overraskende god. Jeg havde fået at vide der var olie på motoren, men havde for en sikkerheds skyld købt noget nyt olie til at skifte efter den har kørt lidt. Jeg ville lige tjekke oliestanden for at være sikker på der var olie på, men jeg opdagede at olien kun stod til bunden af pinden og lidt under minimum så jeg fik brug for det meste af det jeg havde købt. Så det var godt jeg tjekkede det. Så blev der hældt benzin på og primet nogle gange indtil jeg kunne mærke der kom benzin i prime knappen. Derefter satte jeg den nøgle i som var med til og gav den fuld choker og den startede i første hug. Lidt imponerende synes jeg :-) Der er desværre ingen gas regulering på den og den starter op med fuld gas med det samme. Jeg kunne godt have tænkt mig der var så man kunne regulere gassen og lade den stå i tomgang nogle minutter hver gang inden man bruger den så man lige kunne få den gjort lidt varm inden man lukker op for den. Så var det ellers at trykke ned på gearstangen og finde ud af det med gearerne og det virker som om det er et fint system. Så var det ellers i gang med at rydde noget sne. I meget høj sne 50 cm ca. hvor der lå driver skulle man køre i laveste gear og man kunne nok høre motoren virkelig kom på arbejde og den gik også lidt ned i omdrejninger nogle gange, men nok ikke mere end de gør normalt. Så efter at have kørt en times tid eller lidt mere og ryddet hele nabolaget, synes jeg indtil videre det er en fin maskine som virker til den er i god kvalitet og den skraber stortset helt i bund på fortovet. Motoren kører også fint, men når den skal startes når den er varm skal den have choker også? Underligt. Måske det ændrer sig når den har kørt lidt? Den jeg har købt er en Gardol 55sb og var lidt i tvivl om at jeg skulle have givet 3000 kr. mere og købt den de har der hedder 85sb med større hjul og motor samt el start og lys. Jeg er stadig lidt i tvivl om man skulle have ofret de sidste penge på en større, men nu er det lidt for sent. Det er jo nok en smagssag. Jeg tror mange ville være ovenud tilfreds med 55sbèren. Det er nok bare mig der ikke kan få det stort og fint nok og jeg har ikke andre at sammenligne med da dette er min første sneslynge. Jeg skriver herinde senere hvis der kommer mere sne om stadig den er tilfredsstillende og måske kan jeg få lavet lidt video.
Herligt at den virker tilfredsstillende, ja det er lidt noget sjovt noget, med fast "gas"
Sådan er det også på mange plæneklippere, med bs motore.

mvh jens
Annonce
Det var rart at høre det er en succes.

Det med fuld gas fra start, gør min også - OG JEG HADER DET! :-) Det er i min verden ulogisk at en motor starter op med fuld gas, ISÆR en maskine/motor der er beregnet til at arbejde om vinteren. Desuden synes jeg maskinen i sin helhed virker uharmonisk, når den gør det.

Jeg har dog sat min lokale havemaskine-forhandler til at undersøge om det kan lade sig gøre at lave den om til regulerbar gas - selve Briggs & Stratton-motoren burde kunne laves om til det, idet den tydeligvis er beregnet til det, og under klistermærkerne på styret af sneslyngen, er der en "rille" til et gashåndtag, som nok er lavet til de lande hvor de bliver solgt med det. Så det bliver spændende at se om man kan få lavet noget der spiller godt sammen :-)

Det er i øvrigt præcis samme type motor som der sad på min Craftsman-fræser (som nu er solgt), og den havde da reguler-bar gas.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Ja det er absolut ikke godt at den får fuld gas hvis den har stået udenfor i flere minus grader. Nu står min heldigvis i opvarmet garage, men det er lige meget synes jeg. Jeg kan bedst lide at starte en motor op og så lade den stå i tomgang og blive varmet lidt op inden den får fuld gas. Det har jeg det bedst med og vil også se om der skulle sidde noget gas håndtag bag et skjold eller noget som man evt. kunne lave noget håndgas med.
Jeg så lige denne sjove, anderledes opbyggede sneslynge, gad vide om den ikke er ganske effektiv?
(den er tilsalg på GG)Satte billederne ind, så de ikke forsvinder, når anoncen slettes.
PS. jeg har intet med anoncen, men synes den så spændende ud.

mvh jens

Jo, den ser sørme effektiv og solid ud, dog har den vist et par år på bagen. Hvad er det for én?

Jeg er ellers ved at "lære" at bruge min - det skal jo faktisk læres som så meget andet værktøj, inden man får det optimale ud af det :-) Vi har jo lige fået et pulver sne til morgen igen, her på Nordfyn.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jeg fandt den lige selv - det er en såkaldt "Simplicity" - kender ikke mærket, men han ved da godt hvad han vil have for den; 10.800,-

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også