Intruder 1400 fra 80'erne

Nogen der kender denne maskine rigtig godt. De er ikke så dyre mere. Er det så fordi de ofte går i stykker.

Mangler der et 5'te gear, er den for høj/lav gearet, jeg kører langt.

Den har jo som std. kun 4 på dem fra 80 erne.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nogen der kender denne maskine rigtig godt. De er... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Intrudere med 4 gear er så vidt jeg ved udelukkende US modeller. Har selv en 5 gears (blandt flere mc). Jeg valgte helt bevidst 1400 (fra 93) idet disse modeller er langt den pæneste chopper efter min mening og de Harleyer jeg har kørt om kap med, kan ikke hente den ;-). Jeg har ikke haft større problemer med min, men en sygdom som de alle har er chromen. Den originale er ganske enkelt elendig og ser du nogle med intakt chrom kan du være ret sikker på, at det enten er nye dele eller også er det omforchromet.

4 gears udgaverne påstår at have 88 - 100 hk alt efter hvor du kigger og skulle derfor (HVIS det er korrekt!) være væsentlig kraftigere end standard 5 gears-udgaverne.

Jeg har læst nogle steder at nogle klager over svage koblinger. Aner ikke om det er korrekt, men skal jeg filosofere kunne man godt forestille sig at 100 hk, kun 4 gear og et kæmpemoment i bunden af skalaen kan rykke enhver lidt svag kobling fra hinanden......
Det er nu det samme på XS'erne . De skal også helst have en speciel dunghams ellers går det ikke så godt med koblingen.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har haft en intruder 1400 5 gears, årg. 93 i 4 år. Som der nævnes er den originale chrom af elendig kvalitet og alle der ser pæne ud i chromen er enten efterforkromede eller også er det dele af nyere dato (er mit indtryk).

Jeg er kun 174 cm så jeg er særdeles glad for sædehøjden (*S*). jeg synes den kan gå lidt ujævnt i tomgang, men det er til at leve med. Ellers er jeg godt tilfreds med dyret.

4 gears vs 5 gears. Jeg har desværre aldrig prøvet en 4 gears, som jeg mener alle er import fra USA (men jeg vil ikke lægge hvoedet på blokken). ¤ gears modellen har haft en tendens til at være lidt mere populær. Som nævnt har jeg ikke prøvet den, men jeg vil tro at efter som den skal trække lidt kraftigere giver den så lidt mere rå "Harley-lyd". Om det er en hypotese ved jeg ej heller, men jeg alle 4 gears jeg har set til salg også i forretninger, står angivet med en effekt mellem 90 og 100 HK, hvilket jo er LANGT mere end 5 gears-udgaven. Så alene af den grund kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve en 4 gears.
Igen en (måske) ammestuehistorie, som du evt. kan dykke længere ned i selv. Jeg har talt med flere som anklager 1400 for at have en svag kobling. Hvis jeg skal filosofere lidt over dette, kunne jeg umiddelbart forestille at den måske specielt gælder for netop 4 gears-udgaven pga den betydeligt højere effekt og højere gearing.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis