Intruder 1400 fra 80'erne

Nogen der kender denne maskine rigtig godt. De er ikke så dyre mere. Er det så fordi de ofte går i stykker.

Mangler der et 5'te gear, er den for høj/lav gearet, jeg kører langt.

Den har jo som std. kun 4 på dem fra 80 erne.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nogen der kender denne maskine rigtig godt. De er... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter.

Jeg kører for 4 år på en vs1400 fra 87´ 4 gear model, som en før har nævnt er chromen på fælgene en svagt punkt, min havde på kørt 27000 km. da jeg overtog, og nu er den ca på 32000 km. så du kan regne ud er den kun til hygge brug - dog har den været en tur i itailen på ferie (autozug frem og tilbage) alligevel blev det til ca 2200 km. på turen.

Men om cyklen og økonomi - jeg har haft følgende udgifter over 4 år.: 1 sæt bremseklodser på forhjulet og en ny armeret bremseslange til samme, 1 nyt batteri, nyt for og bagdæk (ikke opslidt men møre i kanterne) og en mindre renovering af kardan og tilhørende lejer, det var pakdåserne omkring det var blevet hårde, og ikke længere kunne holde tæt - desuden fik jeg nye lejer i bagsvingeren samtidig, da der var lidt slør, desuden har jeg skiftet til en stærkere kobling, ikke pga. slid,- men for at være sikker på at cykeln var 110% i topform inden ferien, den dyreste repation var renovering af pakdåserne ca 6000 kr. total (dog incl. et nyt fordæk) - total vil jeg tro jeg har brugt 9000 - 10000 kr. på cyklen for at få den i topform, men det er ikke meget når man tænker det er en 24 år gammel cykel og renoveringen ag kardan ca. 6000 kr. det er ikke meget på så mange år =250 kr.pr.år. det er stadig billigt, når man tænker på at kvalitets kæde kit, nemt kan koste i nærheden af 1200 kr.

Lidt teknisk info.: de første og 4 gear modeller har 71 hk. og 117 nm, de senere modeller kommer på 64 hk. og 112 nm. om de blev sat ned i effekt, for at få koblingen til at holde bedre, det ved jeg ikke, men det er et godt gæt.

Det eneste lille minus jeg kan sige om vs 1400, er at den "kun" er vind og olie kølet, alle andre vs modeller lige fra 400 til 800 ccm. er vandkølet.

Alt i alt, en super dejlig hygge og tur cykel, med masser af trækkraft, selv om det er med 2 personer og oppakning.
Jeg kan kun anbefale dig at kikke ind på motorcykelgalleri.dk - er selv der inde med min intruder, og i intruder gruppen,- der er altid mennesker klar med svar, det er gratis, der er en god tone medlemmer i mellem og meget højt til loftet...

Mvh. Henrik Hansen

henrik1

Ok, henrik, endnu en der roser 1400 modellen, det er dejligt at høre. Nogen siger køb en 1500 ccm, men der de koster er pt. helt ude for budget.

Du glemmer at skrive, de reperationspriser du beskriver er det incl. arbejdsløn eller er det rene stumpepriser (jeg laver normalt alting selv), dit indlæg kan så foranlede nogle spørgsmål til sælger.
Hvad sker der med kardanen siden den skal renoveres, hvad skifter de ?.

Er der ikke noget med at cylindre på US modeller kan være forchromet, og det de ikke på eu modeller, og det skalder af.

Jeg har fået at vide at det kodt kan betale sig at sætte er powerkit på sådan en cykel.
1) Den får flere heste
2) Den kører længere på literen.
Det koster ca. 5000.

Til K75, din pris er vel ikke på gaden pris DK, hvor fandt du den, hvem transporterede den hjem, kan godt regne ud at man kan lave en god forretning, ellers var der nok ikke noget der hed eks. brdr. Jensen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
alslib i stenmagle 57803180 er specialister i mc fælge og anden polering

 

Hvis nu der er krakkeleret chrom på kan alslib så stadig noget, syntes jeg har læst om en metode til at fjerne chrom via kemi, tror det var herinde ?.

I øvrigt hvis fælgen er rå uden eger og chrom, så kan man selv en del med en almindelig bænksliber med bomuldspads og slibe / poler voks.

Sådan har jeg højglanspoleret sideskjolde og andre aludele.Men jeg syntes ikke det er blankt særlig længe. Det gør cyklen mere vedligeholdelses tung.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Hej Peter..

De priser jeg opgiver er incl. arbejdsløn - har et godt værksted jeg kører til hver gang - han har xs 650 som speciale, og en
vs 1400 til hygge. Med dit post nummer er jeg næsten sikker på du kender ham (tror ikke jeg må nævne ham ved navn her) men han har værksted i 4100 ringsted.

Mvh. Henrik.

henrik1

hvis du polerer alu op, uden at efterbehandle, oxiderer overfladen. Det er set på mange cyklers motorblokke, der er lakeret fra fabrikken. Prøv at spørg alslib, hvad de kan. De er meget prof. og tager små opgaver seriøse

 

Ok, henrik1, kender ham godt, vi sidder i samme bestyrelse, flink fyr, har også købt en del stumper hos ham.
Sæt lige postnr på så man kan se hvor du er fra.

uldal og andre, hvis man ikke vil lakere hvad kan man så efterbehandle med andet end knofedt. Jeg spørger af ren nysgerrighed. Jeg har intet de kan udføre noget på endnu.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
voks

 

Det er vist ganske almindeligt, at højglanspoleret aluminium ikke kan holde glansen og jo mere sådanne dele er eksponeret for elementernes rasen, jo mere bøvlet er det.

Tilbage i tiden har jeg brugt meget flid på at polere de mange aludele, der findes på ældre Jaguarmotorer. Selv om det sidder nogenlunde beskyttet inde i motorrummet, går der altså ikke så farlig lang tid, før den hårde glans forsvinder, desværre!
Jeg har set mange grusomme tilfælde, hvor man har forsøgt sig med allehånde lakeringer, men ofte ender det i nærmest katastrofelignende tilstande, med revnet og gulnet lak, som så ikke er til at flå af og som sætter sig i polererondellerne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis