Drejebænk til hobby samt småting

Hejsa. Jeg er på jagt efter en mindre drejebænk som også kan komme ned i min kælder - så jeg har kigget på en del. Meget er sikkert skrammel, men er der nogen der har kendskab samt erfaring med denne maskine: Weiss Metaldrejebænk WM240 http://www.ajengros.dk/shop/weiss-metaldrejebaenk-1409p.html Maskinen er ikke tiltænkt til større ting, men småting som f.eks. bøsninger ol. og måske også til lidt i træ og plastik.

 

Hejsa. Jeg er på jagt efter en mindre drejebænk... Vis hele indlægget
72 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej: (Lynæs): Det lyder som et fint forslag, men kan det holde? Jeg tror, jeg vil prøve at ødelægge en et værktøj jeg har liggende som ikke du´r mere og så lime det sammen med epoxy for at se virkningen og hvor stærkt det bliver.

mvh
flemming

 

Det bli'r meget stækt, hvis du laver det efter brugsanvisningen, du ka' lisså godt lave det med det samme, det er jo ikke gratis. Jeg har selv brugt det til lignende ting. Det er ikke nok at lime fladerne, du skal lissom lave en forbinding af 2-3 lag måtte.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Lynæs: I første omgang er det vel fladerne der skal limes sammen. Forstærkningen skal vel laves efterfølgende. Det er jo tungt materiale og den øverste del er tung nok til at presse fladerne sammen. Når dette er hærdet - så skal de forstærkninger du snakker om vel laves - er det sådan du mener.

mvh
Flemming

 

EEN arbejdsgang, der ka' alligevel ikke være noget mellem fladerne, lidt lim på fladerne, hold det sammen, som det skal sidde, så det ikke flytter sig, læg nu forbinding på, og om et par timer er du klar til kørsel. Bandagen skal nok være ca. 30-40mm på hver side af bruddet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej: Nu skal vi først have fat i limen - hæ.hæ.hæ. - så der går nok mere end et par timer.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Lynæs. Jeg knækkede en gammel støbejerns vandhane der var utæt og limede den sammen med Epoxy fra HN som jeg havde liggende - det holder egentlig rimeligt godt også uden bandage.

Måske der kan findes en løsning på benet der er lidt mindre synligt hvis de skal limes med bandage.

 

Hvis du vil lime det sammen, tror jeg ikke det går uden en gang bandgage.

En vellykket svejsning, eller en gang slaglodning, vil kunne laves, så reperationen ikke kan ses.

mvh jens
En mindre nedslibning før epoxy , så kan det laves usynligt. Laver du det bare uden, så er der jo det ved det, at det ikke ændrer noget og altid kan laves om. Det vil blive ca 2mm tykt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs: Det reparationssæt du nævner - sælger de det direkte eller skal man kontakte dem. Syntes ikke at kunne se nogen "læg i kurv" funktion. Der findes jo flere typer epoxy så kunne der ikke anvendes noget fra et byggemarked og så evt. få nogle reparationsmaterialer som f.eks. glasfibervæv o.l. til at rulle om benet.

 

Sikkert nok, men det skal være fintvævet glasvæv. Ikke det til gipsvægge. Jeg har fået, det jeg har, tilsendt fra HF marine , simpelthen ved at ringe til dem, men måske kan de henvise til en lokal forhandler.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også