Drejebænk til hobby samt småting

Hejsa. Jeg er på jagt efter en mindre drejebænk som også kan komme ned i min kælder - så jeg har kigget på en del. Meget er sikkert skrammel, men er der nogen der har kendskab samt erfaring med denne maskine: Weiss Metaldrejebænk WM240 http://www.ajengros.dk/shop/weiss-metaldrejebaenk-1409p.html Maskinen er ikke tiltænkt til større ting, men småting som f.eks. bøsninger ol. og måske også til lidt i træ og plastik.

 

Hejsa. Jeg er på jagt efter en mindre drejebænk... Vis hele indlægget
72 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jens

Norton kasse eller ej - det er en herlig maskine og den spinder som en nyfødt killing, ny motor og ny borepatron dog så kunne jeg godt bruge en rullepinol, men den finder jeg sikkert, der er kun en fast pinol med. Har set den idag og vi blev enige om en handel - mens vi snakkede var der 10 der ringede på den også fra København.

Jeg tog det meste med hjem, men kunne ikke have bænken i bilen - så jeg skulle have haft min trailer med - den vejer jo som et "ondt år" - og det med tandhjulene finder jeg nok ud af.

mvh
flemming

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tilykke med købet, det er en rigtig fin maskine, ja selvfølgelig finder du da ud af tandhjulene.

Jeg har handlet lidt her, når jeg mangler lidt udstyr, til drejebænk og fræser.
www.net2L.dk
www.vcfyn.dk

(Næsten alt er billigere i England, bla. her, har handlet der en enkelt gang)

http://www.rdgtools.co.uk/

mvh jens

Hej

Fine links - dem vil jeg kigge lidt på. Ja, jeg skal lige have hentet den og jeg tager det tunge skyts med i morgen tror jeg vil lave en køresliske så jeg kan køre op på ladet af min trailer - det er jo en tung sag.

Sælger er jo 85 år og jeg kunne godt se, at han havde svært ved at løfte (håber han har det godt) - så bare den kommer op på traileren så har jeg en kran hjemme i garagen.

mvh
flemming

 

Hej. Så er jeg ved at opstille Myforden efter at vi har fået ryddet lidt op. Nu er der så opstået et problem: Ved et sort uheld kom vi til at vælte en af de ben den skal stå på og "selvfølgelig" blev den delt i 2 stykker. Fan'dens tænkte jeg. Det er selvfølgelig noget gammelt støbejern så hvad gør vi? Det kan jo ikke uden videre svejses - er der nogen gode råd i æteren? Jeg har læst flere indlæg, og ikke alle råd er lige gode, men måske man skulle kontakte Myford i England.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg vil antage at støbejernet er af så god kvalitet at det ikke er et problem at svejse i. Jeg havde noget, som brækkede på en Boxford, ikke noget problem at svejse.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Øv det var da uheldigt
Sæt evt et billede ind, så vil det være nemmere, at give lidt råd vedrørende en reparation.

Som nævnt er det ganske givet fint metal, som sagtens kan svejses.

Men måske kan et billede, hjælpe til et alternativt forslag, der ikke kræver svejsning.

Men som jeg forstår det, er det et ben til understellet, det burde kunne svejses, uden problemer, med elektrodesvejsning, og specialelektrode til støbejern.

mvh jens
Hej Jens & Lynæs

Ja, det er f.....s uheldigt, men sket er sket så må jeg tage den derfra.

Jeg sender lige et par billeder så I kan se problemet - og ja en af mine venner som er grovsmed vil gerne prøve om han kan reparere dem med specielle støbejerns elektroder, men var også inde på at det måske skulle slag-loddes, men det ser vi til.

Premieren er derfor udsat indtil videre og jeg er sikker på at min gamle ven i Horsens også græder over det.

mvh

flemming




 

Det ser nu ikke så slemt ud, det burde kunne svejses. Eneste problem er der skal svejses to steder, så det kan ikke rigtig give sig under svejsningen, men en erfaren svejser kan da klare det.

Alternativt kunne det boltes sammen, ved brug af nogle beslag, men det bliver ikke helt så stabilt, og da slet ikke kønt at se på.

mvh jens
hvis du vil lave det risikofrit så kan du samle det med epoxy og måtte, du kan købe et lille rep.sæt fra HF marine

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 42 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også