Hurtig hjælp søges: Stål- eller AluZink-tagrender?

Hejsa!

Mit hus har nu stået uden tagrender i godt et år pga. facaderenovering (gavl, udhæng, stern, m.v.), og det er nu på høje tide at få nogle render på. Jeg har kig på 2 typer fra Plastmo, hhv. deres galv. ståltagrender og aluzink-tagrender.

Galv. ståltagrenderne vil koste mig ca. 5.200,- (for 2 x 18 m (3 á 6 m) ståltagrende med 62 lange rendejern, 4 samlinger, 4 endekapsler, 2 stk. nedløbsrør med 4 bøjninger, 2 sokkelknæ, 2 brøndkraver og én vandudviser samt lim), og AluZink-tagrenderne vil koste ca. 7.400,- (stort set samme materialeliste, dog er disse render kun 3 m, så derfor dobbelt så mange render/samlinger). Ståltagrenderne har 8 års garanti mod gennemtæring, og AluZink 15 år. Huset er et typisk 70'er hus, p.t. med eternittag, men vi påtænker udskiftning til tagpap om nogle år. Huset ligger ca. 3 km fra havet (dog højt beliggende), men mange i nabolaget har ikke haft problemer med galv. ståltagrender.

Men hvilke skal jeg vælge? Er AluZink-tagrenderne merprisen værd? Stilmæssigt er det nok hip-som-hap.

Håber nogen kan komme med et par indspark hurtigst muligt, så jeg kan få fyret en bestilling afsted.

På forhånd tak.

PS. Jeg har fravalgt ren zink, da jeg har fundet den væsentlig dyrere.
Hejsa! Mit hus har nu stået uden tagrender i godt... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mange tak for det hurtige svar.

Hilsen

karn

<p>&#160;</p>
Skrevet af karn på 25 sep 2010 21:50
Hej

Hvilke netbutikker har kontaktet vedr. ragrender af Plastmo - Aluzink?


BilligVVS.dk og LavPrisVVS.dk. Det var dog ikke en lagervare nogen af stederne, da Plasmo's AluZink er et forholdsvis nyt produkt. De ville dog alligevel gerne give et tilbud på produktet.

Kombineret med Plastmo's tilbud om 50 gratis rendejern ved køb af mere end 24 m. tagrende, viste det sig dog, at den lokale (STARK) tømmerhandel var noget billigere. Så har købt dem der.
Skrevet af Koludabyg på 26 sep 2010 11:17
Jeg ville også til hver en tid vælge plastmo plasttagrender eller Rheinzink tagrender.

Ståltagrender holder altså ikke længe for rusten melder sig.


Ja ja, nu må vi se, hvordan det forholder sig med AluZink. Jeg kan jo vække den her tråd til live om 5-10 år!

Som jeg har forstået det (på bl.a. Plastmo's kundeservice), er de galv. ståltagrender og AluZink samme tagrende (stål der er galv.), hvor AluZink blot har fået en yderligere overfladebehandling. Og Plastmo mener da, at det er så meget bedre, at de næsten fordobler deres garanti (fra 8 til 15 år mod gennemtæring).
Aluzink har væsentligt bedre holdbarhed en ståltagrender, det er der ingen tvivl om.

Levetiden er ikke helt på højde med rheinzink tagrenden, som selvfølgelig også består at et tykkere materiale, men om de holder lige så længe som en plasttagrende kan kun tiden vise ja...
Annonce
Skrevet af Koludabyg på 26 sep 2010 11:36
Aluzink har væsentligt bedre holdbarhed en ståltagrender, det er der ingen tvivl om.

Levetiden er ikke helt på højde med rheinzink tagrenden, som selvfølgelig også består at et tykkere materiale, men om de holder lige så længe som en plasttagrende kan kun tiden vise ja...
Meget enig. Men plasttagrender er f.... ikke særlig kønne, og zink er forholdsvis dyre. Så stål (galv. eller AluZink) er jo et absolut fornuftigt kompromis.

Galv og lakerede ståltagrender har klart den korteste levetid på markedet.

Aluzink har jo ikke sådan lige "ruste" op, og tror de vil have en væsentligt længere levetid, men hvor lang er svær at sige.
Hej brisen,

Hvordan går det med dine tagrender? Jeg har altid syntes, at det bedste ved Plastmo tagrender er selskabets markedsføring. Men det kunne da være interessant, at høre om du har gode erfaringer med Aluzink.

Hos os (nyezinktagrender.dk) kører vi udelukkende med zinktagrender, det gør vi fordi, at så har vi mulighed for at lodde vores tagrender. En ting er gennemtæringen på tagrenderne en anden ting er holdbarheden af limningen. Disse to faktorer er ikke altid ens.

Med venlig hilsen Jesper Charles Djørup

Hej Jesper og velkommen til.
Det rigtig godt at du vil hjælpe folk her inde med din viden, men du skal lige læse om ordensreglerne her inde om reklame. under ¨OM LDS¨ Jeg har hermed anmeld dit indlæg


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
brisen skrev den 26-09-2010 11:31:47

Ja ja, nu må vi se, hvordan det forholder sig med AluZink. Jeg kan jo vække den her tråd til live om 5-10 år!

brisen, nu er der så gået 10 år   

Jeg skal selv til at skifte tagrender, så jeg er nysgerrig: Hvordan går det med dine tagrender og har du været tilfreds med valget?


Mvh. AllanE
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også