Hurtig hjælp søges: Stål- eller AluZink-tagrender?

Hejsa!

Mit hus har nu stået uden tagrender i godt et år pga. facaderenovering (gavl, udhæng, stern, m.v.), og det er nu på høje tide at få nogle render på. Jeg har kig på 2 typer fra Plastmo, hhv. deres galv. ståltagrender og aluzink-tagrender.

Galv. ståltagrenderne vil koste mig ca. 5.200,- (for 2 x 18 m (3 á 6 m) ståltagrende med 62 lange rendejern, 4 samlinger, 4 endekapsler, 2 stk. nedløbsrør med 4 bøjninger, 2 sokkelknæ, 2 brøndkraver og én vandudviser samt lim), og AluZink-tagrenderne vil koste ca. 7.400,- (stort set samme materialeliste, dog er disse render kun 3 m, så derfor dobbelt så mange render/samlinger). Ståltagrenderne har 8 års garanti mod gennemtæring, og AluZink 15 år. Huset er et typisk 70'er hus, p.t. med eternittag, men vi påtænker udskiftning til tagpap om nogle år. Huset ligger ca. 3 km fra havet (dog højt beliggende), men mange i nabolaget har ikke haft problemer med galv. ståltagrender.

Men hvilke skal jeg vælge? Er AluZink-tagrenderne merprisen værd? Stilmæssigt er det nok hip-som-hap.

Håber nogen kan komme med et par indspark hurtigst muligt, så jeg kan få fyret en bestilling afsted.

På forhånd tak.

PS. Jeg har fravalgt ren zink, da jeg har fundet den væsentlig dyrere.
Hejsa! Mit hus har nu stået uden tagrender i godt... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den liste deler du ud til omegnens trælaster.
Måske vel de hellere sælge dig en aluzink rende af et andet fabrikat.
Fordi det er den de har på lager. Eller fordi de tjener mere på at sælge at andet fabrikat.
Ja jeg har kun brugt 3 x 6 meter rende 36 rendejern 2x nedløb...
Jeg har ikke lige regnet sammen, men umidelbart synes jeg ikke, det kostede det helt vilde

Kan du nøjes med et nedløb på 18 meter rende? Umidelbart ville jeg mene der skal to til...

mvh jens
Nå der må jeg nu nok indrømme, efter en hurtig sammentælling på knopdyret, og ganget op til de antal du beskrev, havde jeg måtte børste 5350 kr incl moms

Nu har carporten også rundet de 70.000 kr, så er det jo kun en bagatel med 18 meter tagrende

mvh jens
Bottom line, ser det jo ikke ud til, at prisen er helt ved siden af...!

Men jeg oprettede denne tråd, for at høre om for/imod for hhv. galv. ståltagrender vs. alu-zink. Og det vil jeg stadig gerne have nogle inputs på....
Nå, jeg har nu afleveret materialelister i et par lokale byggemarkeder (STARK og Meredin), og fået tilbud retur.

I øjeblikket kører Plastmo jo med et tilbud om 50 gratis rendejern (længde valgfri), hvis man køber mere end 24 m. tagrende (link). Kombineret med denne kampange, kan jeg købe galv. stål til knap 4.400,- og aluzink til godt 5.600,-. Så er der ikke længere tvivl om, hvad jeg vælger (aluzink, selvfølgelig).
Annonce
Plastmos tagrender er temmelig dyre, det er ganske god kvalitet, men du får samme kvalitet til en billigere penge hos feks Rheinzink.

http://www.lyrk.dk
Stål ruster, også rustfrit stål.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Hvilke netbutikker har kontaktet vedr. ragrender af Plastmo - Aluzink?

<p>&#160;</p>
jeg ville holde mig lang væk fra plastmos stålrender, har dem selv og her efter fem år er der begyndt at komme rustplette indvendigt i renden. jeg vælger helt klar zink næste gang, selv om jeg bor langt fra havet
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også