Hovr stort er brændstofforbrug

Hej alle,
som det sikkert kan udledes af overskriften er jeg fuldstændig ny inden for både og derfor dette med garanti totalt umilge at svare på spørgsmål....
Har kig på en motorbåd, Birchwoood ts 37, der er 2 motorer, en mercruiser og en BMW, begge yder hver for sig 180 HK, nu er det ikke sådan at jeg skal bruge den til speedbåd, men faldt for den da den er ganske rummelig og yderst velholdt, og da jeg ikke er til sejl, det er konen dog, og er mageligt anbragtog elsker ikke trange kår, tror jeg det skal være den, hvis vi kan enes om prisen.

Nu til det spørgsmålet går ud på..
Båden går vel 22 knob på toppen, men forestiller mig mere at vi kommer til at hyggesejle omkring de 8 - 10 knob, min kammerat har en Nauticat 33, en helt anden båd, men når den går omkring de 8 knob er det fint med mig, ved bare ikke om det kan sammenlignes... er der en formel/fingerregnel bare sådan ca. på hvor meget brændstofforbruget bør ligge på?? eller er jeg bare helt afsporet at stille et sådant spørgsmål??
Hej alle, som det sikkert kan udledes af... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af [email protected] på 10 sep 2010 19:13
Da jeg i sin tid var på skipper skole i skagen for at tage mit LRC certificat fik jeg at vide at du må bruge kanal 16 Vhf 2180 Hf som nødkanal uanset om man har certifikat eller ej når det nød signaler man sender.
Radioen må du gerne have installeret i din båd og bruge den som RC.

RC??? er det som almindelig walkie??
RC er det ikke forkortelsen af Radio Controlled - altså fjernstyret.??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis