Easytile letvægts- komposit-"teglsten"... Erfaringer?

Er der nogen, der har erfaringer med dette amerikanske produkt:

http://www.easy-roofing.com/da

Jeg kigger på tagbeklædninger i letvægtsklassen, til lægning ovenpå eksisterende
Tagpap.

Denne Easy Tile ser ved første øjekast ret lovende ud, mht. vægt, styrke, bearbejdelighed ved afvalmning, og tilmed lang livstidsgaranti! (Det ønsker vi jo alle.)

Alternativer er diverse bliktage, Decra, Lindab, mm.

 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Vile

Kender ikke Easy Tile, og af samme grunde kan jeg ikke anbefale dette...

Jeg ville helt klart vælge et decra tag, Hvis du har tagpap, vil det tilmed være nemt og monterer også mht. læktning mv. - hvis du ikke får en fagmand til lægningen, råder jeg dig dog til at få kigget din tagkonstruktion efter, således at du sikrer dig denne ikke er under-dimensioneret. Dog burde det ikke være et problem med decra.

Men igen valg af tagløsning skal også stå overens med tag hældning, det ene kan udelukke det andet.

Held og lykke med projektet

Med venlig hilsen
MLB-Entrepriser

Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Jeg ville ikke råde dig til at bruge ståltag. Jeg mener at Ravensberger laver et lettegl som er af høj kvalitet og med 30 års garanti. og det kan du sikkert lægge på lige så billigt som Decra

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Jamen det er da værd at kigge nærmere på.

Easytile giver nu også 30 års garanti.
En enkelt taglægger nævner 50 år.
Og vægten er så lav som 12-14 kg. pr m2.

Edit: Jeg ser nu, at Ravensberger light angives at veje 2,2 kg/tegl, og med et forbrug af
12,5 stk pr m2 giver det 27,5 kg/m2.

Det er jeg ikke sikker på min tagkonstruktion er dimensioneret til.
Hej Vile

Decra har også 30 år på deres produkter - men alt dette med garanti gælder jo kun produktet, så hvis man ikke udfører arbejdet ordentligt, og der kommer følge skader og lign. er der ingen garanti mere. Decra mener jeg i øvrigt kun vejer ca. 7 kg/m2 - så det burde dit tag altså godt kunne bærer.

Jeg har selv valgt Decra til mit eget hus, og det er vi super glade for, og dem lagde vi oven på skifer eternit plader.

Men alt med tag er jo smag og behag

Med venlig hilsen
MLB-Entrepriser

Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Har heller ikke kendskab til Easy Roofing, men det ku da være interessant at høre om deres priser er attraktive. Hvis de ikke er det havde jeg nok selv valgt en leverandør man kendte på teglsten (Monier, IBF, mv.) Men det er nok bare mig

Men tag da et kig på www.metrotile.dk Også et spændende alternativ til Icopals Decra. Jeg så dem på messen i Fredericia og deres letvægts produkter virker ret gennemførte og af god kvalitet.

 Arbejder til daglig som sælger i en tømmerhandel. Det skal dog understreges at jeg IKKE er herinde i kundeinteresse!!! Men i min almene interesse indenfor byggefaget :-)

Annonce
Hej Vile! måske kan du forstærke din tag konstruktion uden det større indgreb. Det kan en tømrer hurtigt vurdere for dig. Jeg vil klart anbefale dig lægge nogle tegl på i huset. et ståltag giver rigtig meget kondens. Men de er jo billige og flotte. du kan jo også vælge et paptag bla. shingles.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Kondens med ståltag, når det er tag på tag, det burde da vist ikke genere.

Hvad med at få en gang tagpap, når det nu er det som er der i forvejen?

Jeg har selv Decra tag, rent funktionelt, er det et rigtig godt tag, men kønt tjaa.

Dessuden er decra jo ikke ligefrem billigt.

mvh jens

 

Hej je_ns! jo lægderne har ikke godt af så meget kondens i længden. Decra er sgu noget irriterende at arbejde med. skulle sætte en skorsten op i et hus med Decra da pladerne var sømmet fordækt måttte tag en hel række plader af GRRRR!!

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Normalt er Decra kun sømmet i forkanten, men ja ringsømmene bider godt fast.

Et godt trick, hvis man skal have sømmene ud, er at finde et rør, hvor hullet lige er lidt større,end hovedet på sømmet, så kan man banke pladen lidt tilbage, så er det nemt at fange sømmet.

Jeg har nu ingen problemer,med dårlige lægter, når udluftningen mellem "tagene" er korekt udført, burde det ikke give problemer.

Mit har lagt i 8 år, og i forbindelse med monteringen, af en ny udluftningshætte, for et år siden, kunne jer konstatere, at lægterne var tørre og fine, og så stadigvæk "nye" ud.

mvh jens
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis