Easytile letvægts- komposit-"teglsten"... Erfaringer?

Er der nogen, der har erfaringer med dette amerikanske produkt:

http://www.easy-roofing.com/da

Jeg kigger på tagbeklædninger i letvægtsklassen, til lægning ovenpå eksisterende
Tagpap.

Denne Easy Tile ser ved første øjekast ret lovende ud, mht. vægt, styrke, bearbejdelighed ved afvalmning, og tilmed lang livstidsgaranti! (Det ønsker vi jo alle.)

Alternativer er diverse bliktage, Decra, Lindab, mm.

 

Er der nogen, der har erfaringer med dette... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Igen

Jeg vil blot sige, uanset hvad du bestemmer dig for mht. tagtype, så prøv og se om det ikke kan fåes hos nogle af de kendte mærker - det kan godt være du betaler lidt mere for produktet, men tilgengæld så kan du sove trygt om natten.

Hvis du ikke "tør" gå igang selv, så kan vi sagtens komme ud og se på opgaven og give dig et fuldstændig uforpligtende tilbud, og fortælle lidt nærmere om hvilke løsninger der findes på markedet. I stedet for at google dig igennem sådan en opgave.

Det er selvfølgelig billigere og lægge sådanne tag selv, men omvendt hvis det ikke bliver lagt ordentlig - så kan det gøre endnu større skade end man kan forestille sig - :-) Taler af erfaring, da vi løbende har opgaver, hvor opgaven er forsøgt udført af husejeren, og i sidste ende bliver det kun dyrere og skulle lave det hele om en gang til.

Du ringer bare hvis det skulle blive aktuelt - 40 41 22 58

Med venlig hilsen
MLB-Entrepriser


Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Bare lige en lille sidebemærkning.
De danske brandchefer arbejder på at forbyde dobbel ståltage, da det er næsten umuligt at lave hul i taget, og slukke en brand.
Stort set alle huset med dobbel ståltag, som der går ild i brænder helt ud, også dem som normalt ville slippe med en mindre skade.

Jeg ved at koludabyg har navnet på nogle lettegl, der kan være et alternativ
Se denne tråd.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Lars Printz er vist eneforhandler af Easytile pt.

http://et-nyt-tag.dk/easytegl.htm

Jeg må erkende jeg hellere ville forstærke konstruktionen også smidet et Brandenbruger HF14 på taget, kan måske gøres uden det koster en bondegård, også er det et MEGET pænere tegl end alternativerne, incl. Ravensberger Light tagstenen.

Ellers ville jeg da anbefale easytile teglene til formålet, selvom det ikke lige er det pæneste tegl.
Skrevet af Koludabyg på 12 aug 2010 20:22
Lars Printz er vist eneforhandler af Easytile pt.

http://et-nyt-tag.dk/easytegl.htm

Jeg må erkende jeg hellere ville forstærke konstruktionen også smidet et Brandenbruger HF14 på taget, kan måske gøres uden det koster en bondegård, også er det et MEGET pænere tegl end alternativerne, incl. Ravensberger Light tagstenen.

Ellers ville jeg da anbefale easytile teglene til formålet, selvom det ikke lige er det pæneste tegl.


Spærene i den ene halvdel af huset er gitterspær, der ser umiddelbart lige så kraftige ud, som på det hus på din hjemmeside, hvor du udskifter eternitten, men den anden ende af huset er det oprindelige bungalow-tag, hvor spærene godt nok også har gode dimensioner, men hele "pyramiden" er uden hanebånd, og der er kun lodrette støtter ude i hjørnerne. Hvordan vil man forstærke den slags? Nye spær bliver for omstændeligt. Kan opsætning af hanebånd og evt. flere lodrette bærere ned på loftbjælkerne mon gøre det? Ikke fordi jeg selv vil lave arbejdet, men forhåndsviden er en god ting, inden man får fat i håndværkerne.
Skrevet af Koludabyg på 17 aug 2010 18:51 
........   men påforing af spærhovederne kan måske være nok.

Og det betyder på almindeligt dansk??

Er den største fare ikke, at spærene "går i spagat", som man så ved et større byggeri i Rødovre for en del år siden, eller presser murene udad?

Jo, eller sætter sig uhensigtmæssigt.

Påforing af spærhovederne, og forstærkning af kip med krydsfiner ville jeg normalt selv anvende hvis det var nok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis