Forkerte mursten på nybygget hus

Jeg er ved at få bygget et hus hos et firma, men de har sat de forkerte mursten op.

Nogen som kender en ca pris på at få dem skiftet? Jeg ved godt man ikke kan give et præcist bud uden at se det, men snakker vi 50 tusind eller 200 tusind kr?

Jeg vil gerne vide en ca pris da jeg ikke tror at firmaet vil skifte til de rigtige sten, så jeg skal nok have et afslag i prisen.

Huset er på 151 m2

Jeg er ved at få bygget et hus hos et firma, men... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror vi er nogle stykker der følger dig på sidelinien.. så opdater os gerne om dit møde og den videre færd :-)

MVH Njord
Jeg ville i dit sted vælge at få vidner med til det møde med byggefirmaet, men i det hele taget ville jeg slet ikke holde møder med dem, under indtryk af at der kommer så store misopfattelser af det sagte ord.
Når du nu har valgt at holde møde, så tag referat på stedet og få underskrift på det, inden du forlader mødet.
Skriver man sammen, er det langt lettere at "huske" og bevise.
Meget trist sag og jeg forstår dine frustrationer, men jeg er ikke meget optimistisk på dine vegne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej,

Du skal starte med at gøre skriftlig indsigelse og henvise til jeres kontrakt.

Du har herefter 2 muligheder:

1. Byggeriets Ankenævn

2. Advokat med retshjælp

Den første kan ikke anbefales....

En syns og skønsmand udtalte følgende:

Hvis en bygning er aftalt med gule sten og muret i røde får du ikke medhold i at det skal laves om da "bygningen" står der, men du kan kun få et afslag i prisen....

Retfærdigt? Nej...



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også