Nordan 21 med fremskudt styrehus

Hej alle, Jeg har købt en herlig lille båd Nordan 21 som billederne viser, og jeg er begyndt at renovere denne. Har fjernet det gamle dæk og styrehus som var råddent og utæt og skal skiftes. Kan jeg bruge alm 22 mm Silvan krydsfiner som bliver bekklæde med glasfiber ?? Skal styrehus (bestilt hos Limbo både) sættes på dækket eller skal dækket bygges op omkring styrehus?? Er helt ny i bådrenovering så jeg er taknemmelig for alle gode råd som jeg får. Mange hilsener Niels

Venlige hilsener

Niels 

Hej alle, Jeg har købt en herlig lille båd Nordan... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Igen, det lyder som en god ide, jeg er endnu ikke færdig med at lægge dækket, men jeg vil gerne maile dig billeder løbende så du vi kan få inspiration venlig hilsen Niels

Venlige hilsener

Niels 

Hej Impalaen

Hvordan går det med dit båd project?

mvh jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Jens,

Ja, det er lang tid siden jeg har givet lyd fra mig. Jeg er nået et godt stykke videre med Nordan 21'en og har simpelthen strippet den for alt ind til det rene skrog og så lagt helt nye strøer (eller hvad det nu hedder) og nye dæk bestående af 22 mm vandfast finer som bagefter skal glasset med 3 x 450 g glasfiber lagt vådt i vådt. Kæmpe arbejde men nu kender vi efterhånden båden helt i bund og det er jo en stor tilfredsstillelse. Motoren som er en BUKH DV 20 kører perfekt og uden mislyde så jeg mangler nu bare at kunne glasse dækket helt vandtæt.
Styrehuset har jeg fået leveret af Limbobåde og det passer perfekt til skivet så jeg vil forsøge at lægge nogle billeder her på linket og håber det virker.

Gode optimistiske sejlerhilsener 
Niels

Venlige hilsener

Niels 

Jeg kan IKKE uploade billeder !

Nogen der kan hjælpe

Venlige hilsener

Niels 


Er det ikke noget med filtyper, eller for stor fil størrelser der driller dig?

Ellers indsæt et link, til dine billeder i galeriet...

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerie...i/xmid/280

mvh jens

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
okay, nu har jeg lavet et gallerie men kan stadig ikke lave en henvisning, men galleriet hedder "Pumba under renovering", håber du finder det

Venlige hilsener

Niels 

Det ser jo rigtig godt ud, det du har lavet indtil nu

Den skal være klar til sejlesæsongen 2011?

mvh jens
Hej igen, tak skal du have. Jo den skal nok blive klar til sæsonen og forhåbentlig lidt før. Vi er ved at bygge en ny Jollehavn i Kerteminde hvor jeg har fået en plads til Pumba, og byggeriet skrider hurtigt frem.
Hvis du har lyst kan du checke hjemmesiden på http://kerteminde-jollehavn.dk/ og læse mere om dette flotte projekt som vi alle glæder os til at tage i brug.

Der kommer et lille fiskeudsalg samt et klubhus til vinterbadere så det bliver spændende.



Venlige hilsener

Niels 

Hej Jens,

Jeg så det billede du sendte af din båd hvor den står som nymalet.

Er den sprøjtemalet eller med rulle??

Jeg er nu nået dertil hvor jeg skal til at male



Venlige hilsener

Niels 

Jeg har sprøjtet, den med topcoate (gelcoate+voks)
(med overkop trykluftsprøjtepistol, og fortynnet til sprøjte viscositet)
Om det er muligt at sprøjte topcoate, med top finis, skal jeg ikke udelukke, men jeg var ikke tilfreds med mit resultat. (der var ingen løbere, eller appelsinhud, nok nærmere voksen, som slørede overfladen.)

Så jeg vandsleb, og maskin polerede, men så stod den også helt perfekt
Det er en meget besværlig måde, fordelene der er en holdbar, og billig måde.

Skulle jeg male i dag ville jeg bruge Hempel 2-komponent båd maling.(poly-best)

Biltema har noget de kalder topcoate, der er nu nærmere 2-komponent båd maling.
Jeg har ikke selv prøvet den, men i andre fora har den fået god omtale.
Så er den forholdsvis billig...

mvh jens

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også