Opspændingsplan til min cnc-maskine

Hej allesammen

Jeg har en opgave som jeg håber på at der er en der kan klare for mig.

sagen er den at jeg har godt kunne tænke mig at få lavet et plan i i alu til min maskine.

målene på planet skal være.

1000x500 - 20mm
og der skal være en masse M10 gevindhuller i det.

jeg fremstiller selv tegninger
men har ikke materialet.

hvis der en eller nogen der kan hjælpe, eller ved hvor jeg kan skaffe materialet henne.

Mvh
Tomas

Tomas

30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
rettelse til planet, det skal være med t-spor og så heller 30mm tyk.

mvh
Tomas.

Tomas

Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe.

Tomas

Hej Tomas.
Det du søger er ikke lige en lav det selv opgave.
Det første problem er en fræser med en vandring på over en meter hvis sporene er på langs,eller en vandring på over en halv meter på Y aksen
og hvem har det i hobbyværkstedet.
Det næste er pladen,den vejer adskillige kg. i den størelse og koster min. 60 kr. kiloet, så hvis en hobbymand brokker den så har han/du et problem.
Der er sikkert kun en vej, et maskinværksted med det rigtige grej, men det har du sikkert prøvet.
Har du overvejet at fremstille den af skinner der er boltet på en plade.?
Mvh Jørgen.
Med en vægtfylde på 2,7 så vil en klump på 500x1000x30 veje 40,5Kg

Hvis det så koster 60kr/kg så bliver det lige = 2430kr + bearbejdning til xxx Kr

Vil tro du kan få en MDF plade i samme størrelse til under 1/10 af prisen og så kan du selv lave den som du vil

Jeg har selv et eloxeret alu plan der vejer 256Kg med T-spor i. Men bruger til 95% af opgaverne hellere et plan i MDF

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

kan jeg være sikker på at en mdf plade er plan nok (lige nok), for den jeg har nu er ikke for lige.
og har i nogen forslag , til opspændings muligheder ( clamps m.m )

Tomas

Annonce
når du har monteret pladen på maskinen så planer du den med maskinen dermed er den 100% lige så lige som maskinen...

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Jeg har en idé om at spænde noget Item/Bosch profil sammen, og så bruge det som plan, sammen med t-spors møtrikker, for har heller ikke set lyset, hvordan man evt. kan bruge en mdf plade, hvis man nu os evt. ville sætte et maskin skruestik på. Og pladen skulle kunne holde lidt.
har tænkt det samme, men sagen er den at der allerede er et t-spors plan på maskinen, men sporene er ekstrem små og ikke rigtig til at spænde noget i,

hvad er det for nogle profiler du mener MeTric.

vedhæfter lige et billede af min maskine.

Tomas

Det er noget profil vi bruger på arbejde til at lave rammer rundt om maskiner, så folk ikke kan komme til de bevægelige dele.

Vi bruger 2 forskellige systemer, alt efter hvor maskinerne er blevet bygget (vi laver højst småændringer hen af vejen)

Det ene er Item profil:

http://catalog.item.info/Onlinekatalog/web/EN/artikeluebersicht/Profiles_1000023115

Det andet er Bosch profil:

http://www.boschrexroth.com/country_units/america/united_states/en/products/brl/product_overview1/mge/index.jsp

De er begge næsten ens,og begge kan stort set det samme.

Hvor bredt er dit spor i profilen?
er de ikke temmelig dyre sådanne profiler, og hvor kan man købe dem.

vender lige tilbage med bredden på min spor.

Tomas

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis