Opspændingsplan til min cnc-maskine

Hej allesammen

Jeg har en opgave som jeg håber på at der er en der kan klare for mig.

sagen er den at jeg har godt kunne tænke mig at få lavet et plan i i alu til min maskine.

målene på planet skal være.

1000x500 - 20mm
og der skal være en masse M10 gevindhuller i det.

jeg fremstiller selv tegninger
men har ikke materialet.

hvis der en eller nogen der kan hjælpe, eller ved hvor jeg kan skaffe materialet henne.

Mvh
Tomas

Tomas

Hej allesammen Jeg har en opgave som jeg håber på... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt plexiglas et par gange til småting, når det var nødvendigt med kølevæske.

Gravere i glas - er det så ikke en god ide med vaccum?

Mvh Adam
jo det ville være rigtig godt med vacuumplan, syntes bare ikke lige at jeg har budget til det lige nu ( en vacuum pumpe er ikke helt billig ).

Tomas

Jeg har købt en lamel vacuum pumpe i dba for 500kr en gang - og solgt den igen pga støj.
Det har jeg så gjort en gang til, bare for 1000kr og solgt igen pga støj.

Mvh Adam
Han ville jo have et "plant" plan som er større end maskinens arbejdsområde, så er det jo i sagens natur, ikke nemt at plane det i maskinen i en opspænding

mvh jens
Jeg har målt lidt på de forskellige "møtrikker" vi har på arbejdet, men det ser ikke ud til der lige sådan er noget der passer, men jeg havde nok lavet nogle selv, nu du har så fint et plan i forvejen. :-)
Annonce
Ifølge den side jeg linkede til tidligere, med t-not møtringe, ser det da ud til at M5 t-spors møtringe passer perfekt...

mvh jens
Nu kiggede jeg os kun lige hvad vi havde liggende, det profil vi bruger har ikke 6,3mm spor, men 8 og 10mm, 6,3mm er noget tommer, 1/4 tommer for at være nøjagtig. :-)

Når sporet er 6,3 mm passer det jo fint med en M5 t-spors møtring, den måler 6 mm i styresporet, den skal kunne køre let frem og tilbage, så lidt slør skal der være...

mvh jens

Og skal det være helt nøjagtig så er 1/4" vist endda = 6,35mm

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Man kan købe en masse forskellige opspændingsværktøj ved www.rc-machines.com og en masse andet gode ting
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis