Opspændingsplan til min cnc-maskine

Hej allesammen

Jeg har en opgave som jeg håber på at der er en der kan klare for mig.

sagen er den at jeg har godt kunne tænke mig at få lavet et plan i i alu til min maskine.

målene på planet skal være.

1000x500 - 20mm
og der skal være en masse M10 gevindhuller i det.

jeg fremstiller selv tegninger
men har ikke materialet.

hvis der en eller nogen der kan hjælpe, eller ved hvor jeg kan skaffe materialet henne.

Mvh
Tomas

Tomas

Hej allesammen Jeg har en opgave som jeg håber på... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, det er de, prisen på bosch profil 45x45mm med 10mm T-spor er ca. 250kr pr. meter. og det er hvad firmaet betaler! så det er meget peperet.

Men hvis vi nu kan finde ud af hvor brede dine spor er, så er det jo bare at finde noget der passer deri. :-)
Til jer der tænker i aluminium profiler.

Der er også et dansk firma, der forhandler profiler i aluminium.
Navnet er unimec, de sælger også til private.
Til sammenligning har de 40x40 til en meterpris på 170 Kr.
De har også kraftigere profiler.

Torben Sørensen
Sådan kunne man måske også gøre.
Det er kun en hurtig skitse, men kom med nogle kommentarer også gerne kritik.
Mvh Jørgen.
Tc1806

Ikke lige et spor jeg sådan lige kender, men vil da lige måle på de forskellige "møtrikker" vi har på arbejdet. :-)

j håndstad

Rigtig fin idé, jeg har os selv tænkt i de baner, det er bare en rimelig stor opgave at bygge, men uden tvivl billiger end at få en fræst ud af en massiv klods. :-) Jeg tænker kun i profil baner fordi jeg har noget af det. :-)
Annonce
ja nu spørger jeg nok dumt (det er sket før) men hvad skære i på jeres maskiner og bruger i kølemiddel på jeres plan eller hvad er grunden til at i er så opsatte på at planet skal være med T-spor og i dyrt alu ?

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Pilotfromdk.

jeg bruger egenligt ikke kølevand, men jeg tænktet barer at alu måtte være nemmest at få helt plan
som du skrev tidligere kunne jeg bare planfræse ( eks mdf-pladen når den er montere ) men mit problem er at mit nuværende maskinplan er 1000x600, men maskinen kan kun fræses over 790x490mm og da jeg gerne vil have et plan som fylder hele maskinen for at kunne ligge stor emner op og så spænde uden for arbejdsområdet, er det jo ikke nemt.

jeg har tidligere lavet en mdfplade med en masse M10 gevind bøsninger i, som jeg bruger men det er ikke særlig optilmalt da det ikke er plan nok.

jeg fræser mest i træ og graver glas ( spejle, glasplader m.m )

j håndstad

din ide er ikke dum, men hvad vil du lave det i så hvis det ikke skulle være alu.

Tomas

Forstår ikke at det ikke er "plant nok"? Det er da nødvendigvis lige så plant som den maskine der har planet det....

Jeg skære ind imellem ting ud af plade, og der skære jeg altid oven på en plade og aldrig direkte oven på aluplanet, det er sgu for dyrt :o) så hellere ned i en MDF plade der kan skiftes eller planes igen når den bliver for slidt. Værktøjet kan helle ikke lide at køre i alu

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Pilotfromdk

Lige nu tænker jeg kun på at kunne holde mine "emner" fast, og tænker at hvis men bruger en mdf plade som plan og eks. normale træskruer til at holde fast med, så holder pladen ikke længe. Men det kan jo os være det er overkill og at en plade mere en rigeligt :-)

Min maskine er ikke færdig endnu, så har ikke erfaring med det ene kontra det andet. :-)
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis