Marstal 6HK

Hej alle kloge hoveder med erfaring i Marstal motorer. Jeg har et KÆMPE problem. Når jeg har sejlet et stykke tid, så "knalder" det ud gennem karburatoren, og motoren går i stå. Efter et stykke tid kan jeg starte igen og sejle småt, men problemet kommer igen. Jeg har skiftet topstykke, ventiler og fået karburator og magnet serviceret hos Marstal Motorværksted. Mit tænrør er meget sodet og skal renses efter hver sejlads.
Hej alle kloge hoveder med erfaring i Marstal... Vis hele indlægget
57 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Har din motor sejlet ok, eller har der været problemer i den tid du har haft den.

Er du sikker på det er det rigtige tændrør (korrekt glødetal)
Et sodet og beskidt tændrør, kunne jo være en følge af forkert glødetal, som også har indvirkning på motorgangen.

Jeg vil anbefale dig at prøve, med ny tændrør under alle omstændigheder, det er jo en ret vital del, som er relativ billig...

mvh jens
Hej

Jeg har prøvet ALT !!!!!!! tædrørstype ifølge motorfabrikken Marstal.
Jeg har nu taget motoren ud af det gode skiv..... og sendt den til motorfabrikken Marstal, så får vi se, om de kloge hoveder derovre kan finde ud af hvad der er galt. Jeg skal nok melde tilbage her, når jeg får besked fra fabrikken

Venlig hilsen og tak for jeres ellers gode råd.
aaris
Min marstaller er begyndt at rulle op og ned i omdr når den er blevet varm, gjorde din også det?

Nogle der har et godt bud på problemet?

Mvh. K.Davidsen

Hej "Minisven"
Det at motoren går ujævnt i omdrejninger havde jeg sidste år. Jeg havde dengang min bemzintank ude i stævnen på min damjolle. Ifølge motorfabrikken Marstal, så er det en dårlig ide at have tanken placeret i stænen, der kan meget nemt komme ujævn benzintilførsel til motoren. Jeg har flyttet tanken til mototkassen, hvilket har hjulpet på benzintilførelsen. Jeg har dog fået andre problemer at slås med!!!!!! venter stadig svar på mine problemer fra moortfabriken Marstal.

Venlig hilsen aaris
Det kan du sagtens have ret i, fordi min tank sidder også i stævnen. Men det er først noget den er begyndt på her inden for de sidste 14 dage.

Mvh. K.Davidsen

Annonce
Bare en ide.. Kan en halvstoppet brændstof-filter forstærke effekten af tankens placering??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Grandoldman !

Det kan du sagtens have ret i. Håber minisvend læser dit indlæg????

Venlig hilsen aaris
Husk der skal være et lille hul i låget på brændstoftanken, således der kan komme samme mængde luft ind som der bruges brændstof. Dette lille hul kan være stoppet, det har vi også prøvet. Lille årsag-stor virkning!

JanViking

Mit brændstoffilter er ganske nyt... men et godt svar

Udluftning af tanken havde jeg selvf ikke tænkt på, så det kan godt være dér lorten ligger begravet.. Det vil blive undersøgt.

Mvh. K.Davidsen

Det var ikke manglende udluftning af tanken der var problemet

Mvh. K.Davidsen

Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også