Hvordan laver jeg 12 V i min campingvogn ?

Hej

Ja er nybegynder inden for camping og er ved at finde ud af
hvad min Hobby Excellent 510 årg. 1995 mangler for at
gøre vores ture behagelige.
Jeg mangler strøm når jeg ikke holder et sted med 230 V
blæser til gasovnen og køleskabet og lidt lys samt vandpumpen
kører på 12 volt så vil gerne have sat et bil batteri og en lader i så
jeg kan campere et par dage.
Skal lige siges at køleskabet også kan køre på gas og det vil jeg
nok bruge hvis jeg ikke har 230  volt.

Hilsen Jan
Hej Ja er nybegynder inden for camping og er ved... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
>Jamen du har da helt ret og deffor synes jeg du skal læse hvad jeg skrev og samtidig tænke på hvordan en gnist kan dannes hvis du er i benzindampe.

 Man skal ikke benytte projektiler af geologisk oprindelse såfremt man selv bebor transparente domiciler!

altmuligeren.

benzin dampe antændes hved at gnube sig op og ned ad forsædet
og gribe benzinpistolen i slutfassen af optankning
og bum. og der kom statisk elektrisk stød og der andtænder bensindampen
og mobilen i mythbusters de har prøvet med mobiltelefonen
i kasse med lille glas benzin og lad det ringe op og der skete ikke noget.
selv med rette luft og benzin blanding.!

hvisse EEx godkente udstyr (multimeter) de røde fluke.
for ikke gå efter bestemt mærke men blot nævte een af mærker.
at de har indbygge gnistgab i en forseglet "box" i instrumentet.
så som er godkent til brug i boreriggen.!
(sprængfarlige dampe og gasser).

Hvis nu du lige tog dig lidt sammen og læste hvad det egentlig er jeg skriver vill du have kunnet undgå dit sidste indlæg.
Jeg har netop skrevet at der ingen fare ved opringning/radiobølgerne fra telefonen er. Men at en antændelse kan ske ved at man taber telefonen hvorved batteriet kan ryge ud og danne gnist idet det mister forbindelsen til telefronen.
Du har ret i at der findes EEX telefonber som er meget dyre og sikrerede med gnistgab samt mod at batteriet kan forlade telefonen sådan ved tab og lignende. Altså telefoner der overholder ATEX.

jeg kan godt se du har lidt kendskab til tingene men du bruger ikke indersiden af hovedet til at tænke over hvad det er du læser, eller også gør du det lidt for langsomt.

 Man skal ikke benytte projektiler af geologisk oprindelse såfremt man selv bebor transparente domiciler!

Altmuligeren:
For det første finder jeg din tone usympatisk. På Lav Det Selv taler man ordentligt.
For det andet, så har du ikke ret i dine påstande. Hvis det eneste problem med mobilen i forhold til eksloosionefare var, at batteriet kan falde ud, hvis man taber den, så kunne det løses med gaffatape. Det kan det ikke. Der er klare regler for at få EEx-godkendelsen, herunder certificering
Hvis du havde ret, så ville alverdens store tankskibsrederier, olieselskaber etc ikke bruge formuer unødvendigt på at købe det godkendte udstyr.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Læs igen og læs så hvad jeg skriver ikke min ven?
Hvorfor tror du jeg bl.a. referer til ATEX?
sÅ KAN DU IØVRIGT LEGE MED DIN GAFFATAPE SOM DU VIL, MEN DET ER IKKE atex GODKENDT som du også selv siger.

En del af mit arbejde foregår på et gasraffinaderi i Nordnorge hvor jeg bla. arbejder med netop disse ting.

 Man skal ikke benytte projektiler af geologisk oprindelse såfremt man selv bebor transparente domiciler!

Annonce
ha ha sjov læsning det her, især de to sidste debattører for de skriver jo egentlig fuldstændig det samme når man læser meningen med det. men misforstår hinanden tilsyneladende. men deres meningstilkendegivelser er fuldstændig ens.
Ja Dansklærer, jeg er enig med dig i, at det er lidt sjov/sørgelig læsning, meget usædvanlig her på forum, hvor vi normal holder en langt mere fordragelig tone, selv om vi har forskellig opfattelse af dette og hint.
Lad os håbe, at de finder "kammertonen". Der er så rigeligt andre fora, hvor man kan svine hinanden. Det bruger vi bare ikke her.

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg skal lige finde stemmegaffel.
så kan jeg høre om den har en rigtig tone.!!!

det er lidt af en sjov historie at "høre" den.

men jeg synes at vi er gået i sidespor om el installationer i campingvogn
til om noget elekrisk håndtering. fordel og ulemper i stedet for hvordan
man opsætte kontakter der "køre" på 12 v. batteri.
ud over 220 v. el andlæg!!!
Ja - jeg vil nu også omgående afmelde mig dette emne - for det har jo ikke noget med LDS ånd eller tone at gøre.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
har du installeret 12 volt andlæg i din campingvogn.!
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis