maskinen vil ikke køre hjem

Hej

Det lyder lidt sjovt i overskriften, men der er noget galt.
Jeg bruger Mach3 og Win2000. Min anden mindre fræser kører fint på WinXP.

Jeg har koblet alle endekontakter i serie, NC, og de gå til pind 11 og ground i den anden ende.

Når jeg trykker på "ref all", kører alle akser, men de stoper midt i de hele flere meter fra kontakterne, bare sådan uden grund og nulstiller tæleren - som om der er blevet aktiveret en usynlig kontakt, (uden at den kører lidt tilbage for at køre af kontakten) så går den i gang med den næste akse.
Det er lidt forskelligt hvor langt de kører inden de stoper, fra 1mm til 500mm

Når maskinen står tæt på endekontakter og jeg homer, så virker det også.

Jeg synes ikke jeg gør noget forkert i indstillingerne, men man ved aldrig.

Soft limits er ikke aktiveret.

Jeg har tænkt på om en ledning er knækket, men de er helt nye og maskinen har stort set aldrig kørt. Det tror jeg ikke det er. Maskinen homer videre når jeg trykker på Home en gang til.

Det andet problem jeg har er, når jeg vælger at home kontakter skal også bruges som limit kontakter. Der er ikke en lampe som lyser i diagnosen, aligevel siger den at limit kontakten er aktiveret og vil ikke resete.
Når jeg trykker på en limit kontakt så lyser 6 lamper i diagnosen, både 3 home og 6 limit, plus og minus, så det er som det skal være.

Jeg har set de 3 home lamper i diagnosen blinke hurtig en gang uden at maskinen har kørt.

Jeg synes også den reagerer meget langsomere i forhold til min lille fræser - kan det skyldes Windows 2000?

Jeg er ved at få lange kugler af det her.

Det er også umuligt at deaktivere E-stop.

Har I et par gode ideer?

Mvh Adam
Hej Det lyder lidt sjovt i overskriften, men der... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg var lige ovre og kigge, hold da op! dét er noget af et projekt de har gang i der :o)

Jeg er selv ude efter en 3D model af en propel ;o)


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Ja, stort projekt. Det er ikke første gang de gør det. Midt i 80erne John var også med i et Trinitus projekt. De har selv designet den og fået forme fræst i tyskland. John har støbt over 70 af dem og alt mulig andet også. For et par år siden en 6 meter skala svæver. Jeg har inviteret ham i klubben en gang og set de ting han har støbt. Det er pare tip top.

Mht til dit UAV/GPS projekt, har jeg også prøvet at tegne sådan en Predator for 2 år siden,  men det gik aht :-)  Den kunne fræses og støbes.
Det er nok fedt at flyve sådan en højt over flyvepladsen og filme:-)

Der er en gut på Rcgroups - Erazz. Han har tegnet en propelform i Solidworks. Det kan være han kan bestikkes:-)  Næsten i bunden af siden.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1205833&page=4



Ja det ville være perfekt med en predator. Testede lidt nye batterier i den gamle foto flyver her til aften, ifølge GPS'en kom den rigeligt højt op til at tage foto af hele byen... hvor højt må vi nok hellere undlade at nævne her :o)
Der var en del modvind så turen blev kun på lige over 14Km
Ang. propel så er det jeg er ude efter ikke en form men "bare" modellen så jeg kan fræse den ud direkte :o)




Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis