Hvordan få jeg min kondicykel til at lave strøm

Jeg har en svensk ødegård, hvor der ikke lige er til at få strøm tilslutte. huset ligger i en skov så både sol og vind er nok ikke altid nok, så jeg tænkt på at lave et solcelleanlæg men kombi-Inventer ( det vil sige at have alle de muligheder for solpanel/ lille vindmølle/generator )

Så kom tanken på om jeg kunne lave min kondicykel til at lave strøm, og hvordan man evt.. kunne gøre det ?

( Ideen var at lave 230v/2200w, så jeg ikke skal til at købe en masse nye ting )

 og hvad skal der til for at den kan slutte til grit ( elnet i danmark) mere for at lave den her hjemme og test den )

På forhånd tak
Jeg har en svensk ødegård, hvor der ikke lige er... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så må du på teknisk museum og kigge på dampmaskiner.. Der må da også være et lokomotiv museum.

Jeg kan godt fange ideen med at klarer sig selv.. Men det eneste du SKAL bruge strøm til at din laptop alt det andet kan du klarer med brænde, olielamper og sådan..

Der findes nootbooks der bruge meget lidt strøm.. så et 12 v 100 ah batteri vil kunne trække sådan en M E G E T længe.
Intel laver en der vist nok hedder atom cpu som bruger 1,6 w det er ingen ting.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jo det var planen men med denne træflisfyr med Stirlingmotor der skulle ydre 2Kw så er der jo andre muligheder, det kommer jo lige an på hvad den koster

Men jeg jeg spar jo noget på ikke at skulle have lagt strøm ind, og spar også en del fra solsystem, så er brænde jo gratis koster mig jo kun tid og så få jeg motion af det ... så det er jo en vind vind ...

Så nu er der jo den mulighed for lys i huset også måske et tv så jeg kan se en film ( ikke så meget tv )

men nu venter jeg på at hører fra dem som har lavet træflisfyr med Stirlingmotor

Men er der andre som ved noget om dette hører jeg jo gerne fra jer
ganske enkelt at sætte generator på kondicykel og bruge til bærbar computer
eller tv og andet som du har i hovedet.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis