Hvordan få jeg min kondicykel til at lave strøm

Jeg har en svensk ødegård, hvor der ikke lige er til at få strøm tilslutte. huset ligger i en skov så både sol og vind er nok ikke altid nok, så jeg tænkt på at lave et solcelleanlæg men kombi-Inventer ( det vil sige at have alle de muligheder for solpanel/ lille vindmølle/generator )

Så kom tanken på om jeg kunne lave min kondicykel til at lave strøm, og hvordan man evt.. kunne gøre det ?

( Ideen var at lave 230v/2200w, så jeg ikke skal til at købe en masse nye ting )

 og hvad skal der til for at den kan slutte til grit ( elnet i danmark) mere for at lave den her hjemme og test den )

På forhånd tak
Jeg har en svensk ødegård, hvor der ikke lige er... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
har du den bare en kvadratmeter du kan få sol på i den have
kan du bruge sterlingen ved hjælp af en spejlbeklædt parabol

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Desværre ikke rigtig huset ligger i en skov med træ som er min 14-20 meter høj og giver ikke rigtig solen en chance, det var jo det først jeg ville have gjort ellers er jo også en del nemmere

Men ved at gå efter denne løsning med en Dampmaskinen, der er så nogle klar fordel for mig jeg har gratis brænde og så få jeg også varmt vand til både bad og min lille udedørs træbad http://www.balancean.com/images/gallery/rund%20badekar%20teak_2009_06_25_99.JPG-for-web-normal.jpg der var ide at have en lille trævarmer i vandet

Så det er jo om at lave det helt på den mest smart måde

Nu skal jeg kun finde ud af hvordan det er bedst at lave det
heller ikke 6-8 meter oppe i luften
nu tager jeg ikke gas på dig det er et seriøs spørgsmål
selv om du har gratis brænde

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Nu forstå jeg måske ikke dit spørgsmål men alle de træ omkring mit hus er 14-20 meter høj, og du taler om et solpanel oppe i en mast ?

Som jeg er ved at læse mig til er en dampmaskine en tidskrævende ting at man skal passe den hele tiden, check ilden og vandtryk ca hver 15 min ...

men min ide er jo at lager strømen på batteri park, så der er strøm til alt for en 3-7 dage pr gang og så eller få noget oplade når jeg varmer vand op til bad ( ind/ude bad )
Så ideen er simpel

Brændeovn som varmer vand op til både bad ( ind/ude ) og laver damp til at få en oplader til at lave strøm, så kunne jeg jo på den samme oplader have 1-2 cykler til så de også kan lave strøm og lagers på batteri park

Desværre er det PT så jeg ikke kan have solpanel eller en lille vindmølle ;( da huset ligger i en stor skov )

Så er der nogle som har vide om hvordan man bedst laver dette, hører jeg meget gerne fra dem ?
Annonce
jamen din ide er helt helt fin med en sterling eller anden dampstempelsystem til at drive
enten en købt generator eller en du selv laver med magneter

ideen med masten var bare at smide parabolen og sterlingen op i højden hvor den kunne passe sig selv

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Nå du siger parabolen og sterlingen : så tænker du på at parabolen er som et solpanel som laver strøm

eller du må gerne uddybe din ide noget mere tak ?

For du er jo ind på noget rigtig jeg kan jo måske sætte en solpanel op i et af de træ på min grund så har jeg jo min gratismast
nej jeg tænker på en spejlfilm beklædt parabol hvor du sætter sterlingen
i brændpunktet
jeg kan love dig for at sådan en parabol kan levere en ordentlig spand energi
til hvad som helst der bliver placeret i brændpunktet
du skal tænke på at på vores breddegrader levere solen ca. 900watt
pr kvadratmeter i sekundet som bliver samlet på et koncentreret punkt

er parabolen stor nok og instillet korrekt kan man rent faktisk smelte stål (set på you-tube)

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Det koster vel en masse at skaffe sådan en dampmaskine og generator..

Hvis nu du regner med 12 volt så kan du trække nogle ekstra batterikabler i din bil og så lade dine batterier op når du kører fra og til Sverige.. Ved ikke hvor længe du kører.

Du kan også kigge på en brændselscelle som lader lydløst og uden forurening.

At lave 12 volt om til 230 volt koster en masse i spild.

Når du har 12 volt kan du lave ret meget lys med dioder.. Din laptop skal bare have et batteri med mange celler så den kan kører længe og så køber du en omformer til din laptop som laver 12 volt om til 19 volt..

Regn ud hvor meget watt du skal bruge og tag strømmen med på agm batterier hjemmefra..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så ideen er simpel
Nu er ideen at jeg gerne vil være der oppe hele sommeren, og så ville jeg gerne være så Øko som jeg nu kunne

Så kan jeg ikke få solpanel eller mini vindmølle, og det har helt tid være med brænde som opvarmning ( ikke i sommertid ) men for at få varmet vand så det løber mod en træflisfyr(own) for det varme vand med Stirlingmotor på til EL med batteri park( 2-3 stk ) min 1 uge forbrug, men træflis kan jeg lave en mere automatisk fodring at own så den ikke gå ud. ( dette er mest for vintertid )

træflisfyr med Stirlingmotor : http://www.projektsamarbejde.dk/?action=9&ProjektID=154

så nu er det jo mere pris og hvad det koster at lave ( købe nogle ting )


Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis