Hvordan få jeg min kondicykel til at lave strøm

Jeg har en svensk ødegård, hvor der ikke lige er til at få strøm tilslutte. huset ligger i en skov så både sol og vind er nok ikke altid nok, så jeg tænkt på at lave et solcelleanlæg men kombi-Inventer ( det vil sige at have alle de muligheder for solpanel/ lille vindmølle/generator )

Så kom tanken på om jeg kunne lave min kondicykel til at lave strøm, og hvordan man evt.. kunne gøre det ?

( Ideen var at lave 230v/2200w, så jeg ikke skal til at købe en masse nye ting )

 og hvad skal der til for at den kan slutte til grit ( elnet i danmark) mere for at lave den her hjemme og test den )

På forhånd tak
Jeg har en svensk ødegård, hvor der ikke lige er... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nu må du under alle omstændigheder ikke kobler den op på nettet herhjemme alligevel
og hvis du måtte så skal du bruge en dims jeg ikke lige kan huske hvad hedder lige nu
og den er altså ikke helt billig i anskaffelse
det du skal bruge er en lille 12volts rulle generator og så et 12volts styrring + 12v batteri
og endelig en inverter 12v/230v de små billige som laver klippet sinus på 3oo w kan købes ved TH
og andre biludstyrs foretninger men du skal lige være klar over at det er ikke alt elektronik
der er glad for at køre på klippet sinus men foretrækker ren sinuskurve fra inverteren
men under alle omstændigheder så tester du bare med en 12v pære hvis du syntes du har brug for det

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg havde tænkt på noget af det samme, da jeg har en to-strenget inverter jeg skal have sat i mit hybrid varme/el solenergi system. Med en spidseffekt på 3,6 kW, vil 0,1 til 0,2 kW være en dråbe i havet. Jeg ville skulle cykle i 5 timer bare for at lave 1 kWh, det samme som solcellerne under optimale forhold producerer på 17 minutter.

Der ville være mere ide i det hvis man havde FLERE maskiner, som folk kunne benytte gratis. Uanset hvor optimistisk jeg kunne være ville det eneste formål være at kunne lave sin egen "nødstrøm" til essentielle strømforbrugere men som kun bruger lidt strøm, f.eks. et TV, en computer eller lignende.

Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

osolomio, du har fat i noget helt rigtigt, altså med flere maskiner, prøv forstil dig hvor meget energi der dagligt bliver produceret i et motionscenter. det er trist at tænke på, alt den energi der bare går til "spilde"..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af mkh på 30 apr 2010 22:03
osolomio, du har fat i noget helt rigtigt, altså med flere maskiner, prøv forstil dig hvor meget energi der dagligt bliver produceret i et motionscenter. det er trist at tænke på, alt den energi der bare går til "spilde"..



Ja, jeg havde tidligere tænkt på hvorfor man ikke kunne lade udstyret i et motionscenter lave varme til varmt vand f.eks. ... "Lav dit eget varme vand til badet". Der er vist nogen maskiner som "driver sig selv", altså f.eks. en kondicykel der ikke starter før man har trådt et par omgange. Hvis maskinerne så bare i det mindste kunne drive sig selv, og ikke ligefrem skal tilsluttes STRØM, bare for at kunne opereres. En trædemølle kunne laves som en variabel op-ad-bakke, i stedet for at lade en elektrisk motor trække bæltet.

Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

Skrevet af osolemio på 30 apr 2010 22:07


Ja, jeg havde tidligere tænkt på hvorfor man ikke kunne lade udstyret i et motionscenter lave varme til varmt vand f.eks. ... "Lav dit eget varme vand til badet". Der er vist nogen maskiner som "driver sig selv", altså f.eks. en kondicykel der ikke starter før man har trådt et par omgange. Hvis maskinerne så bare i det mindste kunne drive sig selv, og ikke ligefrem skal tilsluttes STRØM, bare for at kunne opereres. En trædemølle kunne laves som en variabel op-ad-bakke, i stedet for at lade en elektrisk motor trække bæltet.


Enig, men der er mange muligheder, i England har man bygget et system der laver strøm via miljøbump, det åbner endnu mere for strømproduction i et motionscenter.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Som sagt er det også til min ødegård, da det koster omrking 120.000 kr at få el tilslutte, og mit problem er mest min laptop som jeg gerne vil have el til og så lidt arbejdes lys. men jeg kan da godt se jeg kommer i super form på denne måde

og da det ligger i en skov er hverken solpaneler eller en lille vind mølle en 100% mulighed

Ja jeg tænkt nok, at der ville være et hårdt job at lave sig egen strøm ...

men osolemio hvad vil du mene at der skal til som min for at lave cykel-elværk, når min laptop har et input 19v ( 3,42a of 4,74a ) ?
jeg har lavet en ( el cykkel ) af en almindelig cykkel med 26 tomme hjul uden dæk på baghjulet og så en rem ned til en bil generator den lav 45a og 14,4 v på et batteri og derfra kan du så gå vidre til en lampe har prøvet med en 55w tåge lygte så du kan godt lave strøm til dit hus med en cykkel
Tænk engang, hvis man kunne lave elektricitet og tabe sig på samme tid.
Det må da være at slå to fluer med et smæk ;-)

Fortæl os om det videre forløb..
Jeg er meget interesseret!
hvis du tængte på mit vidre forløb så var den ikke længere det var bare en prøve som skulde prøves af og vis man ku træike et juletræ fra en cykkel så vilde jeg også prøve det da jeg havde det i tanken inden cop15 men du er da velkommen til og prøve også
og se hvad du kan lave strøm til
Jamen jeg skal være ærlig så har jeg stadig det med min el cykel ( mere som backup ) og er ved at tænke på en ide jeg så fra et Øko tv program

Hvor de har en med som har en sterling motor som kan køber træ og lave El ellers samme plan ( hvad der kan brænde ) og da din ødegård lige i en skov er det jo en ide som jeg lige vil check op på ( jeg har næste al det gratis brænde som jeg kan bruge )

SÅ er der nogle som ved noget om dette så hører jeg gerne fra jer

I alt sin simpelhed en en brændeovn som koger vand op til damp og driver en sterling moter som laver EL og så skal lagers på batteri park
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis