Oprydning på PC

Hej derude

Min PC, der er 3 år gammel trænger til en alvorlig oprydning.

Symptomerne er:

- Meget langsom opstart - tager 6-8 minutter. En anden har sagt til mig, at han kan se, at den starter en masse programmer op, som jeg ikke bruger, men han ved ikke hvordan man lige slår det fra

- Meget langsom på internettet, selvom jeg har 10/20 mb forbindelse eller omvendt. (Har aldrig rigtig fået styr på de der tal) Jeg bruger den primært til at surfe på nettet og til mit bogføringsprogram for virksomheden.

Jeg kan oplyse, at der køres automatisk antivirus (Norton) og at jeg jævnligt (1-2 gange pr. måned afhængig af brug) kører diskoprydning og -defragmentering.

Har fundet flere forskellige programmer, som man kan finde via google. Men da jeg ikke har meget forstand på det, er jeg ofte blevet bange, når der er blevet spurgt om filerne skal slettes eller om jeg vil downloade.

Er der nogen, der kan give mig et link, til et oprydningsprogram, som er til at finde ud af for en amatør og som jeg ikke behøver at frygte alverdens ting, så vil jeg være glad.

p.f.t.

 

Danmarks billigste farvehandel
Hej derude Min PC, der er 3 år gammel trænger til... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kent A : jeg gider heller ikke sidde og kaste med mudder efter folk, ved bare lidt om det skidt her


Lidt status fra en af mine maskiner.

mkh@eatmyshorts:~$ uptime
19:52:47 up 358 days, 4:55, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

mkh@eatmyshorts:~$ uname -a
Linux eatmyshorts 2.6.26-2-amd64 #1 SMP Fri Mar 27 04:02:59 UTC 2009 x86_64 GNU/Linux

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
mkh@eatmyshorts:~$ uptime
19:52:47 up 358 days, 4:55, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Lad os håbe at din computer er tilsluttet gennem UPS... Ellers en lille strømsvigt og din uptime ser ikke så godt mere. Det er hvad der skete for mig efter 278 dage
Der står 11 maskiner i et server rum, med 24 timers overvågning, det er en gammle bunker, tro mig der er hvad der skal være, der er masser strømsikring SMS beskeder hver 3 time med status på varme...

It works

Den med mest uptime er over 600 dage
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
@mkh: hvad bruger i af backupløsning?

p.s.:
$ uname -a
FreeBSD fs01.auning.xxyy.com 3.1-RELEASE FreeBSD  3.1-RELEASE
#0: Mon Feb 15 11:08:08 GMT 1999
[email protected]:/usr/src/sys/compile/GENERIC  i386
$ uptime
11:42AM  up 1172 days, 3 users, load averages: 0.18, 0.19, 0.19
$



/A


 

Backupløsning = hjemmelavet system.

Din maskine er vl regget til et online system som er public
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis