Montering pris på ståltag

Hej alle vi har netop fået et tilbud på lidt over 100.000 kr for Lindab stål tag incl montering på vores hus.

Ud fra de priser jeg ser på nettet, virker det helt vildt?

Vores grundflade er 105kvm, og tag hældning på omkring 20 grader.

Nu har jeg set de der profil metal har annoncer hvor et tag med tagrender osv koster 15000,- for 150 kvm.

Til den pris jeg har fået, kommer så at jeg selv skal købe isolering og efter isolere loft efter gældende krav.

Er det helt i skoven?
Hej alle vi har netop fået et tilbud på lidt over... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af el sporto på 13 apr 2010 08:27
hyrer en tømrer på timebasis - ikke noget med tilbud. Du kan sikkert spare en god del, hvis dit tag er så lige-til som du giver udtryk for.
Nemlig, alle tror at tilbud er den billigste måde at få bygget på.

Men generelt skal i regne med at håndværkere ligger en buffer på 20-30% på tilbuddet, for at være sikkert på han ikke komme til at tabe penge på tilbuddet.

Generelt er timeløn + materialer den billigste måde at få bygget på, men kræver selvfølgelig tillid mellem håndværkeren og byggeherren.

Få evt. et overslag til at begynde med, og lav så en aftale seddel om at timeforbruget ikke må overskrides uden skriftligt accept, så har du også selv en sikkerhed for at blive varslet om evt. uforudsete udgifter.

Profil metal tags anbefalede montør vil have i nærheden af 60.000.-

Nu har jeg prøvet at ligge opgaven ind så folk kan give deres bud på det.
En der bor i nærheden af mig, så sit tag monteret for 30.000 og nøjagtigt samme tag.

Her er så forsinket et billed af vores hus :-)  Vi søger stadig efter en til at lave vores tag:-)
Har du ikke en tømrer på vejen eller i nabolaget som du kan spørge om han kan afse nogle timer, så gør i det sammen? Det er overstået på en eftermiddag og blikket koster 100 kr. m2.

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

El sporto.

Nej desværre ikke, og heller ingen venner som er i det fag. Det ville være nok at de kom og rådgav, så skulle jeg nok selv lave det eller som minimum hjælpe til ihvertfald.
Giv et kald til Novi Byg.

De er danmarks ældste Lindab Topline expert og laver nogle rigtig flotte tage. Ved ikke om de er billigere
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også