Montering pris på ståltag

Hej alle vi har netop fået et tilbud på lidt over 100.000 kr for Lindab stål tag incl montering på vores hus.

Ud fra de priser jeg ser på nettet, virker det helt vildt?

Vores grundflade er 105kvm, og tag hældning på omkring 20 grader.

Nu har jeg set de der profil metal har annoncer hvor et tag med tagrender osv koster 15000,- for 150 kvm.

Til den pris jeg har fået, kommer så at jeg selv skal købe isolering og efter isolere loft efter gældende krav.

Er det helt i skoven?
Hej alle vi har netop fået et tilbud på lidt over... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ingen skotrender og afvalmende gavle, burde det kunne klares for under 50.000,- incl. moms og stillads.

Men hvorfor er i fast besluttet på at benytte tag på tag løsningen ?

Hvad stand er det gamle skiffer eternit i da.. ?
Tag på tag, fordi vi har lidt en ide om at det isolerer mere, og fordi alle vi har haft siger det er meget dyrt at få fjernet skiffer eternit. Plus at vi vil stå i en periode uden tag, hvorpå vi med tag på tag ikke skal bøvle med det.

Også først og fremmest fordi det er billigt, og stål tag med tagstensprofil er flotte.
Og spærene kan ikke klare taglsten:-(
Også skal du huske at har du mange aftrækshætter, genveks osv.. så fordyrer det jo arbejdet, da disse gennemføringer tager en del tid at lave også.

Umiddelbart skal der jo også laves forhøjelse af stern , som ikke altid pynter på huset.
Korrekt eternit skiffer tager en del tid at fjerne, og taget skal så stå åbent i et par dage med afdækning af presseninger, indtil undertaget bliver udlagt.

Men problemet er at der skal laves gennemføringer og gennem sømninger gennem dit eksisterende tag, og dette skal jo stadig virke om undertag, så skal også have en vis tæthed tilbage specielt pga. kondensproblemerne med ståltag løsningen, evt. senere gennemføringer er næsten umuligt at lave tætte.

Men isoleringsarbejdet af taget bagefter er ikke altid sådan lige til, da denne så skal  udføres indvendigt fra, og ikke kan udføres i forbindelse med taget er pillet af, for selvom der vælges tag på tag løsningen, er der stadig krav om en efterisolering op til kravene, eller en energivurdering der viser det ikke ville være rentabelt.

Spærene kan sikkert med mindre modifikationer bærer tegl, eller uden modifikationer bærer letvægttegl aka Ravensberger light tagsten. Andet alternativ kunne være tagpap evt. udført som listepap, hvis i altså kan lide tagpap løsningen.
Koluda byg.

Vi synes tagstensprofilen er meget kønnere end tagpap ihvertfald.
Vores tag er pt så godt som 100% tæt, har ihevrtfald ikke haft nogen problemer eller set skyggen af fugt deroppe.
Taget er ikke længere super pænt, derfor vil vi gerne skifte.
Annonce
Okay, så er tagpappen udelukket af den grund.

I har ikke overvejet at få det renset og malet hvis ellers det stadig er i rimelig stand ?

Min storebror valgte selv at "forlænge" levetiden lidt på sit skiffer eternit tag ved at få det malet og renset, og det ser faktisk utroligt flot ud igen, deres var også ellers i rimelig god stand, men det var ikke kønt længere.

Umiddelbart ville det selvfølgelig være en billigere løsning bare at smide endnu et tag på huset, men det altså ikke nødvendigvis en væsentligt værdi forøgelse ved videre salg af ejendommen, da det jo så sender regningen videre til køberen at få skilt sig af med de gamle eternittag, når engang der skal nyt tag på huset.
Løsning med tag på tag er nemlig ikke særlig smart. Som koluda skriver skal der sømmes igennem skifer og det er ikke skide smart. En maling pynter tit og koster ikke det vilde

 Blikkenslager ved

www.brixgaard.dk

Fik lige en pris af en anden tagmand, han ville have 79.000,-

Så vi nærmere os da hvad jeg vil give.

Synes bare det er utroligt, at et tag der koster omkring 10-15.000 skal koste så meget i montering hos mig, huset er ikke ret højt så der skal bare et lille stilads til :-)
Det er stadig dyrt, synes jeg. Hvad hvis du selv køber alle materialer og hyrer en tømrer på timebasis - ikke noget med tilbud. Du kan sikkert spare en god del, hvis dit tag er så lige-til som du giver udtryk for.

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også