Hejsa,
Jeg har et kæmpe problem med mit pillefyr

Ca. en gang hver 1½ til 2 uger så stopper sneglen til, og det hele presses så hårdt sammen, at jeg bliver nødt til at skille det hele ad. Afmontere motor og snegl mv. og rense det ud og så samle det igen.
Indtil videre har jeg haft en vvs mand ude og kigge på det 3 gange, de renser det også bare, de prøver ikke rigtigt at finde ud af fejlen, og jeg er efterhånden træt af at betale små tusind krone hver gang de kommer ud…
Det som der sker er (tror jeg), at (sikkerheds varme) føleren tror fyret er brændt tilbage, og så pumper det vand ind i sneglen og brændhuset, vandet får pilerne til at hæve op. Når dette sker så stopper snegl motoren ikke, den bliver ved med at køre fugtige piller sammen, indtil de er så komprimeret, at snegl motorerne ikke kan trække sneglen mere.
Det jeg ikke ved er, om fyret rent faktisk brænder tilbage, eller om det er føleren der bare tror det. Jeg har sidst jeg hade vvs’er ude, fået skiftet pakningen rundt om brændhuset, da han mente det var fordi fyret træk falsk luft (det gør vist at det kan finde på at brænde tilbage). Men det hjalp ikke, for nu er det sket igen.
Jeg ved ikke hundrede procent sikker om det (som jeg skriver ovenfor) er det som sker, men jeg tror det, fordi hver gang fyret er stoppet, så er pillerne i brændhuset, sneglen og bunden af pille beholderen våde.
Mit fyr er et combi olie + brænde fyr, hvor olie delen er lukket ned, og brænde delen er bygget om til piller.
Vi overtog huset sidste år i maj, så vi er ikke eksperter i dette fyr, måske der er en indstilling som er forkert? Eller noget helt andet?
Er der nogen som ved en måde til at undersøge på, om fyret rent faktisk brænder tilbage, eller om det er termostaten som ikke virker?
Burde snegl motoren ikke stoppe når der pumpes vand ind?
Jeg har vedhæftet nogle billeder af vores fyr. Den røde ring på det 3. billede, er varme føleren. De 2. sidste billede er styrringen til varmeføleren og brandslukningen.
På forhånd tak.