startproblem med VP 2001

Jeg har stadig store problemer med min Volvo penta 2001. Den er i efteråret blevet grandvis sværere og sværere at få til at starte. Til sidst i efteråret kunne den slet ikke komme i gang. Jeg har nu skiftet alle filtre, rengjort tanken, og udluftet ved brændstof filteret samt ved insprøjtningsdysen. Har ikke haft mulighed for at få den kompressionstestet men måske er dette næste træk?? Jeg har prøvet at skrue røret af på dysen og der kommer et lille squis, men ikke meget diesel. Jeg har også prøvet at tørne motoren manuelt med topdækslet af og der høres en hvæsen når den når kompressions takten?? Må den det??? Den gør typisk det at når jeg tørner motoren, så går der noget tid så begynder den at "tøffe", dog uden at starte.. Har endda prøvet med noget dieselstart men heller ikke det hjalp?? Jeg er sgu ved at blive desperat!!! Hjælp ønskes af de kloge motorkyndige på denne side.. :-) På forhånd tak.
Jeg har stadig store problemer med min Volvo penta... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen der har en lettere brugt HT pumpe til min VP 2001??? Der er en del i pumpen der knækket. Mvh. Lars
Den kan iøvrigt findes her : http://www.ebooksquad.com/2007/09/27/volvo-penta-workshop-manual-model-2001-2002-2003t-2.html
Har netop skiftet min ht pumpe og den er shimmet op med de respektive shims(håber jeg) Nu er motoren så blevet startet op og den kører..Endeligt!! Det har været en hård kamp at få den til at virke men nu kører den som den skal...Bortset fra.. Den ryger altså lidt rigeligt fra udstødningen. Røgen er grå diesel røg og det er ikke overdrevet meget men nok til at det ser forkert ud. Nogen der kan fortælle mig hvad årsagen er til dette??? Ventiler?? Pumpen??Forkert shimmning(insprøjtningstiming)?? Hjælp-Hjælp-Hjælp... Sejlsæsonen er jo nærmest i gang og vi har slet ikke fået sejlet endnu..
Hvis den ryger meget grå kan det være lufttilførelsen der er blokeret. har prøvet det og det var min luftslange der var flad. Det kan også være at den ikke står helt som den skal i  tænding/indsprøjtning. Du kan jo prøve at løsne pumpen og dreje den lidt.
Annonce
Grå røg er motorolie
Det du kan starte den nu hænger sikkert sammen med at det er lunt i vejret nu, da problemet med den startede var det at den næsten ikke var til og få gang i, der var det sikkert koldere.
Justering af pumpen er med shims, flere mindre diesel, mindre mere diesel,

Pinballs



Jeg mener det hænger sådan sammen.
Grå røg kan være for lidt luft ved høje omdrejninger motor overbelastet, blå røg er motorolie og hvid røg er for meget diesel.
Det ender jo så op i en farvediskussion.
Grå røg er uforbrændte partikler. For lidt luft/for meget diesel. Koks der brændes væk.
Blå røg er motorolie.
Hvid røg er vand.

Den grå røg kan også gå over og virke sort. men det er stadig uforbrændte partikler.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Joo farver kan forstås på mange måder. Bare snakke med fruen om det
Forstår jeg ikke.. hun ser jo altid godt ud i sin citronblå

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis