Billigste beklædning til skur

Hej folkens,

Jeg leder efter hvilken type udvendig beklædning jeg skal bruge til mit kommende skur-projekt. Skuret skal bruges til haveredskaber, cykler, scooter, plæneklipper osv.

Eftersom det er småt med finanserne skal løsningen være så billig som muligt men det skal være noget man kan male sort. På nuværende tidspunkt regner jeg med at væggene samlet bliver på omkring 15kvm.

Kom med jeres bud
Hej folkens, Jeg leder efter hvilken type... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kan cedertræ jo godt være trykimprægneret, men det ser det nu ikke ud til at være - og hvorfor skulle man, når det blot anvendes til facadebekl.?

"Lad falde hvad ikke kan stå"

En anden ting jeg lige så på dit postkassefoto - så er brædderne ikke høvlet korrekt!
Her er der basis for et ekstra søgsmål i mod din entreprenør.

Det ER altså trykimpr. det har sådan et grønligt skær, samt jeg fik at vide det er trykket og brædderne var nærmest våde af det grønne snask da de ankom til byggepladsen.

Hvordan høvlet forkert? Hvordan burde de have set ud?

Ok-det kan godt se ud til at det er trykkket og min påstand om at det ER cedertræ vil jeg godt trække tilbage igen, efter at jeg har set dine nærbilleder.
Nu minder det mest af alt om fyrretræ.

På dit postkassebillede er det yderste bræt høvlet korrekt med den harpiksholdige marvside vendende udad som giver en langt bedre holdbarhed
Det inderste bræt er derimod høvlet forkert med splintveddet vendende udad.

På de 2 sidste nærbilleder ser alle brædderne dog ud til at have marvsiden udad - på det sidste billede er øverste og nederste bræt vist spejlskåret, hvilket ikke gør det ringere.

Men hvis det er en generel tendens, at dine brædder er vendt/høvlet forkert er det ikke håndværksmæssigt korrekt udført.

.

Annonce
Det er ikke Cedertræ nej, men ganske alm. billige trykket klink beklædning.

Det er vist generelt for de helt billige sorteringer at der nogle gange er et par smuttere, som er er vendt forkert på vej igennem saven....
Men hvor finder jeg så tilsvarende billigt beklædning? Fjolset til bygherre har selvfølgelig ikke efterladt os nogle form for kvittering eller nogetsomhelst på nogensomhelst ting på huset - så jeg aner ikke hvad han har købt hvorfra.
Hov vent, jeg har fundet noget der ligner:

http://www.net2traelast.dk/pl/Trykimpr%C3%A6gneret_tr%C3%A6_Br%C3%A6dder_25_x_125_mm_Klinkbekl%C3%A6d__195.aspx

Det er ca. 10kr per meter, der går ca. 9 meter til 1kvm så det er 90kr/kvm. Det er da okay pris og specielt når det nye byggeri kommer til at ligne huset.

Lige et andet spørgsmål: hvis man placerer den nederste planke/klink 15cm over fliserne som I anbefaler herinde, så giver det god luft i "skuret" (der skal selvfølgelig også kunne komme luft ind oppe under trapezpladerne) men hvad gør man så med f.eks. sne? Og med 15cm kan uvedkommende jo stikke en hånd ind i skuret og måske få fat i ting og sager.
Det kan bla. også købes hos din lokale trælast.
sort farve inviterer en træbeklædning til at revne i sommersolen - og dn gør det. For øvrigt vil du, hvis du smider ståltag på, få en masse kondensproblemer, hvis du ikke lægger en dug under

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også