Billigste beklædning til skur

Hej folkens,

Jeg leder efter hvilken type udvendig beklædning jeg skal bruge til mit kommende skur-projekt. Skuret skal bruges til haveredskaber, cykler, scooter, plæneklipper osv.

Eftersom det er småt med finanserne skal løsningen være så billig som muligt men det skal være noget man kan male sort. På nuværende tidspunkt regner jeg med at væggene samlet bliver på omkring 15kvm.

Kom med jeres bud
Hej folkens, Jeg leder efter hvilken type... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal også regne med at din m2 pris på materialet stiger når du begynder at grunde og male. Det er nogle gange muligt at finde billige standard trapezplader i stål i tilbudsaviserne. Jeg tror jeg har set dem til 69,- kvadratmeteren, de var sorte.

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Nu skriver du "Skur" hvilket begrænser løsningsrummet en hel del.

Senere skriver du "Skuret skal ikke være lukket, der skal være naturlig ventilation. "

Hvis det blot er ly og læ til scooter og plæneklipper du søger, er der mulighed for nogle virkeligt kreative, smukke og ikke mindst billige løsninger.
Men hvad man lige skal foreslå, er afhængig af omgivelserne og dine præferencer.
Prøv at vedhæfte et billede af omgivelserne, så tror jeg nok der skal komme nogle virkeligt gode og kreative foreslag.

Mvh

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Tak for de mange gode svar

Om det jeg ønsker kaldes skur, udhus, overdækning osv. ved jeg ikke, da jeg ikke kender kriterierne for hvad der er hvad.

Men for at præcisere hvad jeg skal bruge det til: Scooter, 2 cykler, trillebør, plæneklipper, havefræser, pladevibrator, vinter/sommerdæk til 1 bil, haveredskaber, sækkevogn og evt. lidt af børnenes udensørs legetøj samt lidt diverse småting. Derudover skal der være en plads/bord til mig og min lille metaldrejebænk/metalfræser/metalbåndsav. Disse maskiner står indendørs, og bliver flyttet ud når de skal bruges, de er ikke større end jeg kan bære dem frem og tilbage.

Jeg har ikke råd til at lave et decideret værksted med varme på, selvom det var dette jeg allerhelst ville have. Men jeg er nødt til at finde et bedre alternativ end hvad jeg har nu, se billede 2.

Jeg håber på at jeg kan placere skuret ved siden af naboens garage, for det er lige foran vores hoveddør, så skal jeg ikke bære de små metalbearbejdningsmaskiner så langt og jeg har fliser nok til at kunne forbinde "skuret" med resten af flisebelægningen. Jeg har også en have på den anden side af huset hvor skuret kunne stå, men så synes jeg det skulle ned bagerst i haven fordi vi har en terasse ud for huset men så skal jeg bære maskiner længere og jeg vil være nødt til at lægge fliser frem til skuret pga. trafikken med scooter og mig der bærer maskiner ind og ud.

Billede 1, placering ud for vores hoveddør, skur størrelse anslået til 3x4 meter, men jeg skal lige have tjekket at alle tingene kan være på 12kvm. Desuden er denne placering tæt på skel eller i skel, tæt på 2 bygninger, nemlig naboens garage og vores hus. Jeg er ikke helt klar over hvordan det kan gå med bygningsreglerne.

Billede 2, nuværende rodebutik til mine "udendørs maskiner".

Du kunne jo også være heldig at finde et godt genbrugstilbud på enten trapezplader eller anden beklædning. Se eks. ved Skave Nedbrydning
Billedkvaliteten bliver da også ringere og ringere på dette forum

Annonce
Indlægget blev lige redigeret, jeg havde ikke set forummet havde sådan en fantastisk billedefunktion med thumbnail generering osv.
Hvis du planægger at placere skuret mellem naboes udhus og dit eget hus, ville jeg nok gå lidt mere samvittighedsfuldt til værks og prøve at gøre det lidt pænere. Jeg ved ikke hvor attraktiv en trapezplade eller sporplade ville tage sig ud der? På trods af et stramt budget burde man kunne lave noget pænt.
Hvorfor skal skuret forresten være sort, det lader til at der er en del gule tegl og natur træ omkring dig, eller skal husets træværk males sort også?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Huset skal males sort - det burde være malet for længst, men bygherren skred før huset blev lavet helt færdig, så der kører en sag lige for tiden - rigtig øv.

Jeg har bestemt også kraftigt overvejet at holde skuret i samme beklædning som huset, men jeg ved ikke hvad beklædningen hedder, det kan være I kan hjælpe? Jeg brugte et par stykker overskudstræ til at holde postkassen.

Det er Cedertræ og det er KRIMINELT at male det sort.
Det har brug for kærlig omsorg og lidt olie i ny og næ for at holde sig og patinere smukt over årene.

Øhh er du sikker? Det er trykimpr. Jeg har ikke selv valgt træet, men har hele tiden sagt til bygherre at huset skulle males sort.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også