X-factor snart slut... heldigvis...

Så lakker X-factor mod enden for i år. Én udsendelse + Le Grande Finale resterer.

Havde det ikke været så vel, ville vi have stået med et lille problem:

Elizabeth kan godt lide at se programmet - jeg tåler at være i samme stue, hvis jeg har noget Lego Technic, jeg kan beskæftige mine 17½ tilbageværende hjernecelle med

De programmer, der sendes for tiden, er nu ikke så slemme, de, der er tilbage, kan rent faktisk synge. Jeg bryder mig stadig ikke om programkonceptet, men det er trods alt mere tåleligt, end de første 2 - 3 udsendelser, hvor man så folk med nogenlunde lige så meget talent som en defekt fyrfadslighter føre sig frem og tro, de var Guds gave til Dansk underholdningsbranche

Problemet er, at der er to udsendelser tilbage - men kun én Lego-ting på den pæne side af 1000 kroner uden recept, jeg ikke allerede har  Og bare to klodser mere i huset, så skal der sættes en hylde mere op

Så til finalen bliver jeg nok nødt til bare at sætte mig op på kontoret og se noget genudsendelse fra Discovery. Vi har hverken plads eller råd til Den Store Mobilkran

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Så lakker X-factor mod enden for i år. Én... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Takker mange gange

Sådan... 1070 plastikstumper sorteret og klar. Har bare en fornemmelse af, at vi skal spise ude i morgen, spisebordet er nok ikke ledigt inden aftensmaden

Jaaaae billeder af prossesen det kan vi lide
vi elsker billeder her på siden

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Da jeg som ganske spæd i 50erne havde Lego, var det unægtelig noget mere simpelt.
Der skulle man selv kreere og designe bygningsværkerne, og det opbyggede blev revet ned utallige gange og opført igen i nye udgaver, liogesom med Tekno og Mekano.
Kan de der fine sager bruges i andre sammenhænge til andre formål. eller er det rene samlesæt?
Hvad så hvis en enkelt klods bliver væk, er det hele så værdiløst, eller kan man købe reservedele?

Med venlig hilsen
ktm

Jamen det er også den rigtige måde at lege med Lego på... prøv, skil ad, prøv noget nyt. Én eller anden dag, når vi ikke gider kigge på modellerne mere, splitter jeg dem alle ad, smider det hele i en stor kasse, tager 3 ugers ferie og melder mig ud af samfundet

Lige nu er det ren terapi, bare at følge byggeanvisningerne... man er nødt til at koncentrere sig om det, man gør, men det er med hjernen på 5% af normal drift, hvor jeg udvikler specialfunktioner til Navision regnskabsprogramer.

Dagens dilemma: Byg så meget, at vi kan spise ved bordet, men ikke så meget, at jeg ikke har til aftenens X-faktor udsendelse

Lige nu er jeg nået dertil, hvor den ligner en topersoners selvbinder i havsnød:

Ja det kan det KMT, men det kræver at man som du og jeg har en go Tantesofi og rimelige Kreative evner. Jeg ve itte redi om den slags er tildelt vor gode Albino
ÆH Nå hans Tantesofi har han stadig i behold
Annonce
@Håndværker:

Jeg 'leger med Lego' når jeg er på arbejde - klodserne er bare skærmbilleder, som mine kunder sidder og bruger til ar taste kunder og ordrer ind i, 'gearne' er de bogføringsprogrammer, de aktiverer, når de trykker på en af de knapper, jeg har sat på skærmbilledet, og det færdige resultat er en faktura, der kommer ud af printeren med flot logo på.

Derfor er det dejligt afslappende, bare at følge en minutiøs vejledning, hvor man får alt givet.

@KTM:

Lego har en service, hvor man kan bestille alle dele - og hvis der mangler noget i et sæt, er servicen gratis. Men i de 14 sæt, jeg indtil videre har samlet, har der aldrig været for lidt, der er altid et par af de stumper, der altid forsvinder bag sofaen, for meget med i sættet.

lækkert at følge processen tak for det :-))

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg har på fornemmelsen, at det gamle legetøj, som jeg nævnte længere oppe, på en eller anden måde måske kan have haft en virkning i retning af at fremme kreativiteten.
Min grundholdning er, at det meste må kunne lade sig gøre og kan det ikke umiddelbart, må der hittes en løsning. Det kan godt være at løsningen ikke kommer lige her og nu, men når der så er sovet lidt på det, ja så kommer der jævnligt en "åbenbaring"

Det er også en af grundene til, at jeg hygger mig meget her på sitet med at følge med i så mange menneskers overvejelser og mere eller mindre kreative løsningsmodeller på mange opgaver.

Jeg vil 10 gange hellere sidde her og læse om levende oplevelser, end at glo på dette hjernedøde X-factory eller hvad man nu kalder det. Kan man så en gang imellem bidrage med noget, som andre kan bruge, ja men så er det da betydeligt mere givende, end at se på nogle folk som forsøger sig som badutspringere.

Nå det blev lidt filosofisk, måske under indtryk af et par glas druesaft!

Med venlig hilsen
ktm

Druer er dejlige, især, når de har stået lidt for længe *S*

Ja det er rart at høre folk er istand til at hygge sig, selv uden colourtossen
meen en god W...... og en god fagbog + kaffe i læsestolen nede i værksedet
er nu heller ikke helt tosset alt imens man følger med her og på andre gode sites
hvor relevante oplysninger kan udveksles det ender med at man bliver helt klog
til sidst

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis