Dewalt fra Harald Nyborg - noget værd

denne dewalt akku bore/skruemaskine er på tilbud mange steder..

Er det et restparti eller hvad som dewalt skal af med og er den noget værd.. Jeg kan ikke finde modellen på dewalt.dk ?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

denne dewalt akku bore/skruemaskine er på tilbud... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
citat grandoldman:

Citat fra Rustkongen:
"jeg synes den er dårlig... jeg bor i en lejlighed jeg godt nok har renoveret men det burde ikke tage livet af en maskine... Begge batterier er fuldstændigt færdige her efter 2 år og både lejer og gear i maskine er slidt op igen... "

Renover en lejlighed for 800 kr i akkumaskine er da ikke galt.. den er kun 12 volt


Citat fra Rustkongen:
Jeg har lige i går forkælet mig selv med det sæt AEG bauhaus har på tilbud denne uge... lommelygte, 12v maskine med lithium batteri... 2 batterier og 5 års garanti på maskinen... til noget der ligner 89kr mere tror jeg nok... og så er den meget mindre og med 5 planethjul i gearet i stedet for kun 3

Den har du så ikke brugt lige så meget og derfor ved du jo ikke om den er bedre.



Det ved jeg da ik rigtigt... Jeg skal til at bygge en trælade, når vejret ellers tillader at man begynder at kan komme i jorden OG ikke behøver at have den helt store habbit på... Jeg bygger mange ting
Men nu er det jo heller ikke den eneste maskine jeg har en makita BDF451RFE også... men det er altså en ordentlig motherfucker at stå med rent ud sagt.. Og jævnt overvurderet til skruearbejde...
Men manden spurgte til den lille dewalt... og jeg synes ikke den er pengene værd... specielt ikke når han kan hente en AEG ude i Bauhaus på tilbud der også er på 12V. Har bedre gearkasse som et et problem på DeWalt'en, endda bruger lithium batterier, og så er den meget mindre og han får en lygte med i købet til 89kr mere end dewalten... Lithium er vejen frem i år 2010!
HN modellen virker meget skramlet - den har været annonceret hos dem og andre virksomheder i mange omgange - og ud over en (subjektivt vurderet) ringe plastkvalitet, synes jeg den virker billig i kontakter og ISÆR gearskifte. Det skal gå sum smurt - og ikke bringe ønske om hammer og mejsel frem, for at skulle skifte gear...

De "ordentlige" versioner af Dewalt, Makita, Bosch etc. er alle "i orden maskiner" - afhængig af model, årgang etc. er der altid forskelle på, hvad man lige opfatter som bedst. Jeg oplever selv, at borepatronerne på Dewalt i starten af årtusindet ikke var alt for glade for at holde på bor/bits - men ellers er gode  - Dewalt ikke så glade for støv/skidt - og Bosch leverer varen hele vejen igennem. Andre har anden opfattelse - og jeg hælder til, man vælger den, man føler passer bedst til ens behov, pengepung og ikke mindst - hånd!

Mvh.

Jan R.
i det mindste kan man undgå "plastikgearkasser" i batteri boremaskiner.
hvis man ved hvad man skal gå efter. afhængige af budgettet.!
og ikke skal bruge til at trække kamskruer.
men de små maskiner er alle tiders til kringelkroge.
i møbler og andre steder i huset og båden og bilen.!

den lille grønne ixo skruemaskine.

den er lidt spøjs i gearkassen der er to planetgearsæt.
gearkransen er i plastik er i to sæt planetgear.
først kommer motoren med ståltandhjul og den
første sæt er i plastik og den næste er i precisions støbegods
og til sist en bitsholder i glidelejer.!
den kan ses i youtube under bosch ixo. unbuilt.
(den bliver adskilt.)

hvor i mod er den lille blå gsr prodrive er helti i metal. (tandhjulsættet)
og måske gearkrandsen.! 
Det er s.. da 2 gode indlæg.. takker meget... groft sagt så er det skrammel der sælges dyrt med et kendt mærke på..
Så ud over den skæve aksel vil jeg ikke fornemme en opgradering fra min Falke..
Tror jeg holder øje med en bosch på tilbud... de andre proff mæker kommer for let over 3K og så meget skruer og borer jeg slet ikke.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 07 mar 2010 11:22
Det er s.. da 2 gode indlæg.. takker meget... groft sagt så er det skrammel der sælges dyrt med et kendt mærke på..
Så ud over den skæve aksel vil jeg ikke fornemme en opgradering fra min Falke..
Tror jeg holder øje med en bosch på tilbud... de andre proff mæker kommer for let over 3K og så meget skruer og borer jeg slet ikke.


http://nozebra.ipapercms.dk/xlbyg/proffcenter/tilbudsaviser/ det er nemlig en bosch på tilbud jeg omtalte.

Jacob
Annonce
Jeg har en Bosch 18 volt 1,3 AH li-on, grøn model, det er en dejlig let maskine, med gode kræfter, og en rimelig bateri tid, tros det kun er 1,3 AH.
Og så passer den baterier med min hækeklipper, så jeg har 4 stk baterier i alt

På arbejde har jeg lige købt en Makita 14,4 volt 3.0 AH, den er super god, med en fantastisk lang bateritid, og samtidig er den let og handi, og kan bruges som enhåndsmaskine.
Jeg fravalgte 18 volt modelen da den var for stor til enhåndsbetjening, prisen var ellers næsten ens.
14,4 som jeg købte kostede 1900 kr
XL-byg har tilbud på en blå bosch 18v gsr 2-li til 999,-
I øvrigt er der kun bøvl ud af garantisager når du handler i Harald Skrald... Jeg måtte tale med de helt store ord for at få dem til at give min maskine en ny gearkasse da den var 4 måneder gammel... Og jeg undværrede maskinen i 3 måneder
Jamen helt rolig.. jeg handler ikke den fra Harald skrald.. har på fornemmelsen at den næsten er som min gamle Falke..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

grandoldman.

den du ser af en billig dewalt med powerkraft indmad med plastikgearkasse.!
og"papbatteri". af 12 V. typen.!

måske en overdrivelse af omtalte boremaskine. undskyld. :-)
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis