Dewalt fra Harald Nyborg - noget værd

denne dewalt akku bore/skruemaskine er på tilbud mange steder..

Er det et restparti eller hvad som dewalt skal af med og er den noget værd.. Jeg kan ikke finde modellen på dewalt.dk ?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

denne dewalt akku bore/skruemaskine er på tilbud... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår ikke den negative holdning, vel holder den ikke så længe på en opladning, til gengæld længe nok til at det næste batteri er ladet op og klart. Jeg har ikke knoklet den for skal der store skruer i, tager jeg min store 750 w Bosch. Men til almindelige småopgaver i huset er den ganske udmærket.
en boremaskine på rugbrødskraft.
den er rare at have ved strømsvigt.
og batterierne flade.
så har jeg en 2 gears hjulboremaskine en brøst model med lukket gearkasse.
udvekling 3/1 og 1/1 omdrejning.
gear skiftet forgår at flytte håndsvinget fra det ene aksel til anden aksel.
(anden side af boremaskinen). den er med skråt skårne tandhjul.
der med jævn gang.!
rart at høre en der kender til håndkraft modellerne
det er en god maskine har den selv og får snart et
håndsving så kan der rigtig komme moment på når
der skal efter spændes og en amerikaner til når
det skal gå hurtig med i skruningen der udover har
en æggepisker til de små opgaver

der er så dejlig fredelig når det gøres unplugged :--))

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg har to af den type hvor der skiftes håndtag fra side til sider og en med åbne kron og spidshjul hvor der kan skiftes gear ved at dreje på en skive. Jeg har da også de gode gammeldags Patent skruetrækkere, problemet er bare at man ikke længere kan få ordentlige bitz til dem. Førhen var det jo så nemt, skruer havde kærv og der med basta ! I dag er der utroligt mange former for "kærv" i skruerne. Praktisk ja, men det ser nu ikke kønt ud når skruehovederne skal være synlige.
Annonce
høvlebænk.

æggepiskeren.

det er vel en hjulbormaskine at den type med lige håndtaget for oven
af den "store"tandhjul (kronhjulet). som ofte er rødlarkert.
og måske. tre kæbet 6 mm. borepatron
med støbejernsramme i sortlarkert farve med side håndtag.
ofte i metalisk mørkerød farve.!
Den maskine er perfekt. Den kan alt forudsat man kun skal hænge billeder op på gipsvægge.

Grandoldman: skal du bruge den til totalrenovering af huset, så er den for lille. skal du bruge den fordi du skal hænge et billede op i ny og næ eller samle nogle ikeaskabe, så kan den også bruges. stort set alt derimellem skal du også have en anden maskine til.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg har fuld forståelse på at vi hver især har vore favoritter, men spørgsmålet var vel om Dewalten fra HN var noget vær, ikke om Bosch, Makita, Hitachi osv. er noget vær.
Jeg kan bekræfte, at den omtalte Dewalt, er en low-price model. Den er noget mindre, og virker mere skrøbelig end håndværker modellerne. Man kan tydeligt høre, og mærke forskel. Jeg købte den udelukkende fordi de 2 batterier passer på min 5 år gamle håndværkermodel. Så har jeg en til knokelarbejde, og den lille til nusse-arbejdet.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Dewalt og mange andre har lavet 24 volt og 36 volt serier . Mange af dem er på samme størrelse og vægt som min gamle maskine med snor.. Nej de er faktisk større, der hænger jo en akkumulator til en scania vabis under dem.

I min lille verden er der langt fra 798 kr. til 1250 kr.. 452 kr. det er mere end 50% oven i. Jeg ved ikke hvorfor men jeg har en falke 12 Vot som jeg købte for 198 kr. Ud over den lidt skæve borepatron kører den perfekt. Der er masser af strøm på, også når den har ligget stille i 3 til 4 måneder..

Citat fra Rustkongen:
"jeg synes den er dårlig... jeg bor i en lejlighed jeg godt nok har renoveret men det burde ikke tage livet af en maskine... Begge batterier er fuldstændigt færdige her efter 2 år og både lejer og gear i maskine er slidt op igen... "

Renover en lejlighed for 800 kr i akkumaskine er da ikke galt.. den er kun 12 volt


Citat fra Rustkongen:
Jeg har lige i går forkælet mig selv med det sæt AEG bauhaus har på tilbud denne uge... lommelygte, 12v maskine med lithium batteri... 2 batterier og 5 års garanti på maskinen... til noget der ligner 89kr mere tror jeg nok... og så er den meget mindre og med 5 planethjul i gearet i stedet for kun 3

Den har du så ikke brugt lige så meget og derfor ved du jo ikke om den er bedre.

Hvis jeg ska lave nye spær eller lige skrue et skur sammen i Norsk træhyttetømmer ville jeg nok lede efter en lidt større eller tage min gamle med snor og rigtige kuglelejer.. Den napper 230 volt og har et dejligt moment.

Men jeg vælger dewalten fra og Bauhouse når jeg ikke til i denne uge.

Og hvis jeg kommer til Odense vil jeg nok tænke mest på Håndværkerens udsagn. Den er udmærket og lader hurtigt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 07 mar 2010 10:08
Dewalt og mange andre har lavet 24 volt og 36 volt serier . Mange af dem er på samme størrelse og vægt som min gamle maskine med snor.. Nej de er faktisk større, der hænger jo en akkumulator til en scania vabis under dem.

I min lille verden er der langt fra 798 kr. til 1250 kr.. 452 kr. det er mere end 50% oven i. Jeg ved ikke hvorfor men jeg har en falke 12 Vot som jeg købte for 198 kr. Ud over den lidt skæve borepatron kører den perfekt. Der er masser af strøm på, også når den har ligget stille i 3 til 4 måneder..

****************************************

Men jeg vælger dewalten fra og Bauhouse når jeg ikke til i denne uge.

Og hvis jeg kommer til Odense vil jeg nok tænke mest på Håndværkerens udsagn. Den er udmærket og lader hurtigt.

Det er rigtigt der er et stykke fra 800 til 1250kr. Men ser du på hvad du får for pengene så får du mindst 4 gange så meget for pengene med bosch maskinen.
Bedre moment.
Bedre styr på kræfterne
bedre borepatron
bedre lejer
bedre batterier
bedre plastik

Jeg ville ønske at det altid var de sidste kroner man får mest for. sådanne er det ikke.
en laser afstandsmåler kan fås i en ok kvalitet for 1000kr. men jag skal lige bruge en special funktion. bang 5000kr. Sådan er det ofte.

hvis du ikke vil ofre pengene på en ordentlig maskine skulle du hellere købe en maskine hvor de ikke har brugt 70% af budgettet til navnet.

Jacob
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis