Forbyd alle brændeovne!

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/03/05/063914.htm

Hvad så med grillstegning på terrassen, spejderbål og snobrød, aktivisters gadebål osv. Skal sådan adfærd også anmeldes til Skat?

Hvor er det dog heldigt, at vi har disse miljøguruer som i deres enestående visdom kan redde os alle fra død og undergang.
200 mennesker dør for tidligt! ift hvad og hvem?

For mit vekommende vil det betyde en bagatel af blot kr. 32.000 p.a.

Med venlig hilsen
ktm

 

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/03/05... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ktm på 05 mar 2010 10:44
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/03/05/063914.htm

Hvad så med grillstegning på terrassen, spejderbål og snobrød, aktivisters gadebål osv. Skal sådan adfærd også anmeldes til Skat?

Hvor er det dog heldigt, at vi har disse miljøguruer som i deres enestående visdom kan redde os alle fra død og undergang.
200 mennesker dør for tidligt! ift hvad og hvem?

For mit vekommende vil det betyde en bagatel af blot kr. 32.000 p.a.

Kan  nu ikke læse mig til det er afgift PR brændeovn ?

så farligt de skriver,en brændeovn er,er det jo ufatteligt at hele verdensbefolkningen stadig er  i live
Der er vel egentlig kun en kommentar til det selvbestaltede råd: FJOLSER.
Nu har mennesker i 10.000 år brugt ild og bål som et væsentlig grundelement i overlevelsen, så mon ikke vi nogenlunde har tilpasset os den varmekilde??

Med venlig hilsen
ktm

 

Lidt sjovt at læse hvordan mange lufter deres totale uvidenhed Bare se der ordet "afgift" så ser de rødt og bliver nød til at brokke sig.

Dette er ikke en CO2 afgift da træ er CO2-neutralt Man frigiver ikke mere CO2 ved at brænde træet af. Men når man brænder træ i en ilt-fattig atmosfære så skabes der kræftfremkaldende forbindelser og der skabes meget små partikler. På kræftværker har de derfor valgt at rense røgen, så disse forbindelser og partikler ikke kommer ud i luften. Men man kan vel fritage folk fra afgiften hvis de sætter et partikelfilter på skorstenen

Nu har vi langt om længe fået begyndt på lovgivningen om partikelfiltre på busser og lastbiler ,jeg håber diesel-biler hurtigt følger efter... Men brændeovne står for ca 50% af forureningen med de små partikler i Danmark så selvfølgeligt skal man da også gribe ind her...

Hvorfor tror folk det er en menneskeret at ødelægge luften omkring os? Bare fordi det er billigere end andre alternativer?
Gizmo159

Du har fat i noget rigtigt, det kan vel heller ikke passe at alle experter, er fladpande klaphatte, som ikke aner en sk**

Annonce
Jeg vil egentlig ikke blande mig i om man skal fyrer med brændoven eller ej, men det er lidt paradoksalt at modargumenterne mod "forbyd brændeovne" er, at både den ene og den anden sviner også. det er sådan noget vores børn siger, "jamen han gør det også" Det bliver det ikke mere rigtigt af at andre forurener mere, 1 + 1 har aldrig givet 0. Vi bliver alle nødt til at gribe i egen barm og se på om ikke der er noget vi kan gøre bedre eller anderledes, dels for miljøets skyld men også for vores medmennesker. Der er næsten altid noget der kan ændres, og nu er det et faktum at tager man summen af individer i DK så er de danske husholdninger ansvarlige for hovedparten af den forurening der sker årligt af vores natur. en lille ændring i individets adfærd, tæller stort hvis vi er mange nok der gør det. At stikke hovedet i busken og sige at de andre skal gøre noget før jeg gør det, hjælper ikke. Det er desværre meget dansk at lade stå til og beklager sig over andre og regeringen. Gør noget selv, det kræver ikke ret meget

<p>Peter Madsen</p>

Hehe, det er sgu ellers nogle gode indlæg i den tråd her..
Det kunne være sjov at høre fra ham Knud Viby HVAD vi egentlig må efter hans mening,
eller nej det kunne måske ikke være sjov, det ville nok blive nedslående læsning..

Ktm du skriver at den organisation der, består af gamle hippier jeg troede ellers de var så glade for at brænde bål af bare se dengang før de gik ind i det organisatoriske da lavede de jo bål hele tiden, for ikke at tale om når de demonstrere, hvor meget forurener det lige når man f.eks. brænder en bil af ??

At det skulle forurene at fyre i brændeovn nægter jeg simpelthen at tro på, det kan lugte grimt hvis der ikke fyres rigtigt, men det er ikke det samme som forurening..
Man har jo brændt træ af siden stenalderen og menneskeheden har overlevet fint, ja man kan vel næsten sige alt for fint.!

Mvh.ame

Vindmøllerne producere til tider for meget strøm, som hvis det ikke bruges her til lands sælges til dumpingpriser i udlandet, varmepumper er en udmærket buffer til at aftage dette overskud med, jvf. artikler i f.eks Ingeniøren. Altså hvis man har som mål at bygge flere vindmøller, skal der skaffes et marked for overskudsstrømmen. Hver eneste brændeovnsbruger er en potentiel varmepumpe kunde, hvis det bliver for surt at fyre med træ, og det er tilsyneladende denne øvelse man er igang med for tiden. Åbenbart ud fra devisen at det er nemmere og billigere at plage befolkningen til at udskiftebrændeovnen til varmepumper end det er at lave det til en attraktiv forretning for begge parter (elproducenter og brugere). Solgte man f.eks overskudsstrømmen fra vindmøller til samme pris som den afsættes i overløbssituationer til udlandte (uden CO2 afgift o.s.v), så skete udviklingen såmænd ganske af sig, uden gråd og tænders gnidsel.

Så kære venner det er stærke kræfter I er oppe imod når elproducenter og vindmølleindustrien rotter sig sammen med de "nyttige idioter" fra økologisk råd. Der åbenbart i denne sag lader hensigten hellige midlet.

Så længe at man kun får en bøde på et par tusind for at køre uden partikkelfilter i dieselbil, er denne debat fuldstændig ude af probertioner hvis hensigten er at nedsætte partikel forureningen. Men OK det er jo nok heller ikke hensigten, men lad os få debatten om overskudsel og varmepumper uden at tage en hel befolkningsgruppe som gidsel. Det er jo lidt som at forrette bager for smed.

allan

så længe man stadig har motorsport som en sport så er problemerne om miljøet ikke slemme. om det så kostede 10000 om året at ha brændeovn betalte jeg gerne bare fordi de ikke skal bestemme.
strøm og varme hænger ikke sammen, hvis elværkerne går ned starter man DIESEL anlægget for at lave strøm STATEN REND MIG:; vi skal køre miljøvenligt mens ministrene kører i bmw 735 osv.........
Du glemmer også det, som i dag er en menneskeret, at man mindst 3 gange årligt skal på lange flyferierejser, fodboldbaner skal om vinteren være optøede ved varme i græsset, alle arbejdspladser skal på Sjælland samles i København og alle skal pendle dertil med alle mulige åndssvage følgeproblemer osv osv osv.
I den sammenhæng virker det måske en kende overdrevent at lige pille brændeovnene ud som noget helt særlig farligt. Men det er noget nyopfundet at pille i, og derfor kan man måske igen skaffe sig omtale og adgang til at stikke snabelen ned i statskassen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis