Forbyd alle brændeovne!

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/03/05/063914.htm

Hvad så med grillstegning på terrassen, spejderbål og snobrød, aktivisters gadebål osv. Skal sådan adfærd også anmeldes til Skat?

Hvor er det dog heldigt, at vi har disse miljøguruer som i deres enestående visdom kan redde os alle fra død og undergang.
200 mennesker dør for tidligt! ift hvad og hvem?

For mit vekommende vil det betyde en bagatel af blot kr. 32.000 p.a.

Med venlig hilsen
ktm

 

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/03/05... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

el sporto:
Og hvis vi nu antager det utænkelige at jeg slukkede min brændeovn og skruede op for fjernvarme radiatoren så kommer der ikke mere røg op i luften, eller hvordan ???
Mig bekendt er det noget skidt at brænde kul af, så siger du nok jaaammen de har jo filter på skorstenen, det er rigtigt men det forurener stadigvæk gør det ikke ?? og hvor mange mennesker dør der om året i kulminer + bliver invalide + får diverse følge sygdomme af et meget usundt arbejde??
Og hvordan bliver kullet fragtet den lange vej fra minen til kraftværket??
Kunne det tænkes at det også forurenede og at der ihvertfald på verdensplan smuttede et par stykker om året på den konto??
Det er sådan en ude af syne ude af sind holdning, eller også er det simpelthen bare for at hive nogle flere skattekroner ud af os.
Et eller andet sted er det jo også noget med at udnytte de energikilder vi har, træ har vi jo lige uden for døren mange af os, samtidig med at vi får plejet skoven, mosen, haven osv. så det ikke gror til, så for mit eget vedkommende føler jeg mig da meget miljøbevidst og der er ingen der er døde af at fælde mit træ..

Mvh.ame

Jeg er helt enig med dig, og har man mulighed for at fyre med træ eller bruge anden miljørigtig energi bør man da benytte sig af det. Der er ingen tvivl om at kul sviner, men der er jo også store grønne afgifter på det.

Jeg synes mere det er et spørgsmål om en accept af at der kan findes skadelige stoffer i røgen, hvilket tilsyneladende ikke vinder tilhør i dette forum.

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

For meget af alting sviner, forstået på den måde at hvis vi f.eks. er mange nok der slår en skid så ødelægger vi ozonlaget..
På samme måde med røg fra træafbrænding, det er ikke i sig selv giftigt, men selvfølgelig for meget røg er ikke godt for luftvejene det siger jo sig selv.

Det er lidt det samme som når man snakker om affald der er smidt i naturen, det forurener siger politikkerne dejligt nemt problem at gøre noget ved, men gu gør det da ej det forurener ikke, det ser ikke pænt ud men det er noget helt andet.
På samme måde med brændeovnsrøg, nogle synes det lugter grimt men det er ikke det samme som at det forurener, ved korrekt brug forståes..

Mvh.ame

Hvad med flisfyrede fjernvarmeværker ? Hvad skal de betale ?

allan
Jeg tror at den måde man er kommet frem til de 200 dødsfald om året på grund af røg fra brændeovne er ren statistik. Mig bekendt er det ikke mulig ved obduktion at se hvilke partikler der er tale om. Der må simpelthen være lavet en opgørelse af samlet antal døde pga partikelforurening (i sig selv et noget unøjagtigt mål, da det er svært definitivt at tilskrive et dødsfald følger af partikler i lungerne) og herefter set hvor stor en del af denne udledning der skyldes brændeovne.
Dermed ikke sagt at det ikke har noget på sig!
Når debattører herinde skriver:"Det har vi kunnet holde til i titusindvis af år!" efterspørger jeg en form for dokumentation på den løse påstand... Hvordan fanden ved I det? Nej, vore forfædre døde formentlig ikke af røgen fra bål... Dermed ikke sagt at det var harmløst at sidde i hulen og stene ved bålet... Men den forventede levetid var lavere end den alder hvor partikelrelaterede sygdomme viser sig. så I er nogen der lyder som stædige gamle rygere der mener at det med passiv rygning bare er noget pjat..."Vi har aldrig mærket noget til det.... ergo er der ikke noget om det!"

Men hvorvidt det er rimeligt at lægge en voldsom afgift på fyring med brænde efter at have prædiket om dets fortræffelighed... Se, det er en helt anden snak!

PS: Jeg fyrer selv gladeligt i min masseovn og er endda også ryger. Men mener dog at man kan tage større perspektiver end ens egen erfaringer med i en vurdering.. I atomalderens ungdom blev atombomber overvejet til minedrift og større anlægsarbejder... For det dersens radioaktivitet var da vist ikke noget der ramte andet end japanere.
Annonce
Hvorfor denne fokus op varmeværker, forskellen på dig og dem er at de forhåbentlig har filtre på, det har private ikke.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Tusse67:
Ja hvordan er man egentlig kommet frem til at det lige er 200 mennesker der dør om året af brændeovnsrøg, det kunne være interessant at vide??
Måske tærsker jeg langhalm på emnet, men det kunne være sjov for en gangs skyld at finde ud af hvor disse meningsdannere har deres tal
og ikke mindst hvordan de er kommet frem til dem.
Jeg er temlig sikker på at det er nogle manipulerede tal,
man kan fortolke efter ens egne politiske overbevisninger..

Mvh.ame

Tror hvis man regner alle de statistiske dødsfald sammen så ender resultatet større end reelle dødsfald.
Hvor mange dør ikke af forkert føde, dårlig motion? kasper du sidder nok selv stille på job og køre hjem siddende? den menneskelige krop er bygget til og løbe, deraf de lange ben og man har faktisk påvist at meget udholdende løbere er mere udholdende end en hest?

Den CO2 er jeg snart så træt af, alle i co2 idioter kan for min skyld alle samle jer i et stort drivhus og fjerne al co2 og så se hvor fedt i vil få det!!! Partikelforurening? hvad er det.. støv er partikel forurening, uden den ville vi ikke have nedbør og ingen liv?
desuden dæmper støv og partikelforurening temp stigning i atmosf.

Vi skal alle gøre vores siger de!! hvad hjælper det jeg sparer 50% på mit energi forbrug når der på kort tid vil være 50% større befolkning, eller de varmepumpe idioter mener de så kan tage en flyrejse mere.. Undre mig over benzinprisen faldt næsten en kr da fly i cph fir blev groundet..???? fly skulle stå for 25% af udledning. men når jeg skal tøffe rundt i en tmg (touring motor glider)
er det en rekreationsflyvning og skal beskattes i h og r.. men det er en flyvning til COP15 og charterferie ikke?? latterligt..

Mig bevidst skal vi prøve og være mere miljøvenlig da det er dumt og ødelægge det miljø vi er afhængig af, men man vil hellere se på de små udledere end de vigtig store. Og synes vi er gået alt for vidt..

Tænker tit på hvad effekt saltning har på vores grundvand? hvornår kommer der saltvand i hanen.
Hvad med alt det sprøjtegift vi bruger i dk fordi vi miljøidioter ikke vil have genmanipoleret planter.?
hvad med alt det kemi vi (og mest kvinder) fylder os med?

Og desuden så er brænde bedre for drivhuseffekten end lade det ligge i skoven da forrådnelse også danner metangas som skulle være en bedre drivhusgas en co2..

Og jeg mener med min blikkenslageruddannelse!! mener alle de kloges ph.d og hvad de ellers hedder efterhånden gør dem blinde og co2 og klimaforandringer er blevet konsensus. Jeg mener at vore klima bliver drevet mere af vanddamp, som er en rigtig god drivhusgas. desto varmere desto flere skyer som kaster sollys tilbage i rummet.. Så noget med en dansk forsker som gravede i borerkerner, han så at co2 niveau faktisk har lagt ret stabilt gennemtiden, hvordan vil det forklarer co2 teorien?

Og nu vil man sikkert sige sådan en modstander!! men er meget miljøbevist og går meget op i genbrug, hvor meget smider du væk ?? hader genbrugspladsen, alt det jeg kunne bruge.. !!

Og jeg mener at vi kan dø af meget, men mennesket er rigtig god til og tilvænne sig, og mener det plat og snakke om afgifter på brandeovne når vi bruger milliarder globalt på og slå folk ihjel!!!

Afgifter er noget fanden har skabt, og man får folk til og være miljøvenlige ved og lave et billigere alternativ som jeg mener kunne give meget arbejde til folk.. igen varmpumper er gode og en sjov teknik, men det gør ikke folk hellige..
Vi er frie og lad det blive sådan, danmark er blevet skide kommunistisk og endda med en såkaldt liberal regerin.. !!!
Uddannelse er vejen frem og det til alle mennesker og ansvar er et meget lille fag idag? inkl tolerence overfor andre!!

Man is the only backup system that is safe and can be mass produced by low intelligent people
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis