Projekt trappe

Vil da lige give jer en status på trappen.

Fik lagt klinker under trappen i lørdags sammen med Stella, fik jeg lige fuget her i eftermiddags, også satte jeg lige 1.forløb af trappen op i dag.



Klinke blev en "skiffer" klinke som fuges med Antracit fuge.



Så blev klinkerne fuget, og det blev tid til en pause inden fugesløret skulle poleres væk.



Og ja, trappens passede "heldigvis" efter klinkerne var lagt.



Også kunne jeg jo lige så godt smide de først par trin + repos på nu jeg var igang.



Jep, den kan godt holde har Stella konstateret efter 15-20 op og ned af trappen.



Så varer det ikke længe før at man kan benytte trappen, frem for stiger for at komme på 1.salen, har Heidi og Stella set frem til længe.

Forhåbentligt får jeg lige tid til at få monteret det sidste forløb i morgen, så jeg kan komme igang med håndlisterne også.
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det ser squ godt ud det hele  Og den med at få trappe i stedet for stige er bare en god ting.. Så sikker var din stige altså heller ikke   Ellers syntes jeg det var et rigtigt godt indtryk man fik idag og flot er det alt det du har lavet.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Flot arbejde Stella
men din har været lidt doven med den mur under vinduet
du må lige få ham lært den rigtige rækkefølge
og så husk at fortælle ham at næste sektion ikke skal gå til gulv igen

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af MLU på 28 feb 2010 20:25
 Og den med at få trappe i stedet for stige er bare en god ting.. Så sikker var din stige altså heller ikke  
He he, nej for dem der ikke er så vant til at krave rundt på stilladser og tage, er det måske ikke så behageligt.

Kunne godt forstå din kærsten heller ikke ville længere end til toppen af stigen, kan dog fortælle af Heidi heller ikke har været på 1.salen siden der var en midlertidig trappe der, så hun har heller ikke set 1.salen siden 2007 tror jeg...

Men det var hyggeligt i lige kiggede forbi, og håber at jeg komme til at gengælde dette her til somer...

Skrevet af Høvlebænk på 28 feb 2010 20:29

men din har været lidt doven med den mur under vinduet

He he, nå det er bagved vandstikket du mener, det kommer faktisk små lave skabe langs væggen ved vandstikket, derfor er der ikke gjort mere ud af det, da det kommer til at stå bagerst i et skab, det skal bare være tilgængeligt jo...

troede heller ikke at du ville lave sådan en (byggesjusk) brøler i det format
men enhver kan jo have en dårlig dag

men det med skabe er en god ide man kan aldrig have for meget skabsplads

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Personligt synes jeg det er noget fis at du lægger sådan noget op en søndag :-(
Nu har jeg brugt oceaner af tid på at overbevise fruen i huset, om at man ikke må rode med selvbyggerting om søndagen, og at man skal slappe helt af!!

Og så både fuger og sætter du trappe op... For dælen da også!!


Hilsen Næstformanden, der nu skal til at forklare konen at det var igår du lavede det hele. Og at billederne først er lagt ind idag!

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
næstformand
kig lige indledning igen der står at det var lørdags arbejde
så den kære Koluda holder alså helligdagen i hu

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Klinkerne blev indkøbt lørdag eftermiddag, og lagt lørdag aften.

Klinkerne blev fuget søndag eftermiddag, hvorefter trappen blev sat op...
Og har lige været på 1.salen og spartle det sidste gips endnu engang der blev sat op i fredags, så det er klar til filt og maling også.

Men nu holder jeg altså også weekend her foran PC´en resten af aftenen, lidt fri skal man jo også holde.

Men du skal da heller ikke lade konen læse med her på LDS, det kommer der da intet godt ud af...
Skrevet af Høvlebænk på 28 feb 2010 20:59
troede heller ikke at du ville lave sådan en (byggesjusk) brøler i det format

Nope, der er heldigvis en årsag til der ikke blev lagt flere kræfter i det under vinduet...

Skrevet af Høvlebænk på 28 feb 2010 20:59

men enhver kan jo have en dårlig dag

men det med skabe er en god ide man kan aldrig have for meget skabsplads
Det havde smeden vist da han trak det indføringsrør, for passede lige med at gipsvæggen stod ude i vandstikket, selvom han var blevet oplyst hvor langt fra væggen denne ville komme, men heldigvis skulle der alligevel smides skabe op langs væggen, for der er meget plads derude, og man har jo aldrig for meget skabsplads, også får man en fast plads til alle de ting men ellers ikke lige ved hvor skal stå, og tro mig det har jeg rigtigt meget af...

Skrevet af Næstformanden på 28 feb 2010 21:02

Hilsen Næstformanden, der nu skal til at forklare konen at det var igår du lavede det hele. Og at billederne først er lagt ind idag!
Du må forklare konen at de er de vanvittige polakker der mere eller mindre arbejder i døgndrift....så er den sikkert reddet hjem igen...

Koluda = en polsk efternavn....

Selvom det godt nok er mange generationer ude... så er der jo en brøkdel polak i undertegnet... he he
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også