SWEDOL...Godt til gamle biler?

Hey Har en ældre...Nå, ja gammel Reneault 19 , som bruges frem og tilbage på arbejde... Udover mit problem med støddæmperne, er det ligeledes ved at være tiden til olieskift.. så var det jeg kom i tanke om at min eks-svigerfar altid hældte SWEDOL på i motoren på hans gamle Opel hvert andet år. Kan det stadig betale sig?
Hey Har en ældre...Nå, ja gammel Reneault 19... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg startede faktisk med et andet fabrikat af keramik coating for flere år siden , husker ikke hvad det hed , men en keramisk coating vist nok udviklet engang af Shell. Skulle så bruge noget for at bedre livet for en gammel Toyota Landcruiser ( seks cylinder diesel på række) handlede via en netshop som holder til i Valby, men har en afhentning fra et firma i Brøndby. Produktet virker fint og det virker stadig fint, nu kan Toyotaen da både starte nemt og kører jævnt på alle cylindre, motorstøjen er mindsket meget. Det er en bekendt til mig der ejer bilen og han er godt tilfreds med resultatet. Da det er lige ved siden af hvor jeg bor, har jeg valgt nanoproduktet, de to produkter virker tilsyneladene ens, dog vil jeg sige at det sidst købte virkede hurtige på motoren, men det er også en helt anden motor denne gang. Prisen var lidt lavere på nanoproduktet.
Jeg har selv blandt andet en gammel AUDI 100, som er behandlet nogle gange, de sidste to gange med nano produktet og det virker rigtig godt. Motoren springer i gang også når det er godt koldt, starteren trækker maskinen nemmere rundt, og jeg kører ca, 50 km længere på en tank fuel. Jeg syntes ikke motoren støjer, altså rasler og klirer så meget, dyret er fra 1983 og har gået 760.000 km. Der er skiftet meget i tidens løb, men maskinen er da hel endnu. Jeg har også set keramik coating produktet beskrevet af FDM engang. For min part køber jeg produktet hvor det er nemmest. Jeg ved ikke om en femcylindret maskine holder mere eller mindre om man behandler eller ej, men den støjer i hvert fald væsentligt mindre og jeg kører længere på literen. Og det giver helt klart en fordel når der skal startes i koldt vejr, den går hurtigere rundt med starteren. Jeg har haft bilen siden 1988.
 

Benny Bomstærk

jeg bruger det jævnligt, og hvis lejer i motor er slidt kan swedol hjælper meget ved koldstart.
Ellers bruger jeg Castrol altid Castrol, jeg bruger den som hedder 20W-50 til min gamle accord fra 87, der er zink additiv i og det har gjort en markant forskel på mislyde fra lejer.. Det den i metaldunk, olietryk er blevet meget bedre, og den åndede olie og kunne godt hænge en dråbe ved lejesimering, det også helt væk..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis