CNC TABLE Overkill Mach 2 - 2010 - Modificeret 24X48"

Beskrivelse af bygningen af et CNC styret CNC Table til produktion af af 2/3D emner i flere typer af marteriale, dette er en prototype som er udviklet fra bunden og alt er håndlavet da der kun kan fåes enkelte færdige dele til den. såsom skruer og bolte etc.

Er en modificeret udgave af en: 24 x 48 Rack and Pinion, or Leadscrew Machine.

Billedgalleri kan ses på :
http://www.facebook.com/album.php?aid=83945&id=1276863058&l=c9e5e23540


 M.v.h.

Allan Munkholm.

(OZ1FBP) - www.amudata.dk og www.mini-lathe.dk

Der er ikke noget som hedder Problemer - men opgaver som skal løses.

Beskrivelse af bygningen af et CNC styret CNC... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Allan.
Jeg syntes det i har lavet set ud fra en smeds synspunkt ser pænt og sobert ud, det ser ikke ud som om i er gået på kompromi noget sted, så fortsæt den samme linie og slutresultatet kan kun blive godt.
God Påske herfra.
Hej  og takker for de pæne ord, og ja du har ret er ikke glad for at gå på kompromi  skal jo helst være et ordentlig håndværk - noget man desværre ikke (i mine øjne) holder så meget i hævd som det burde  vi gør et forsøg på det, og her i som du selv inkluderer vil vi nemt kunde ende med et godt og tilfredsstillende resultat som kommer til at virke godt og længe  og du/i ønskes også en rigtig god påske herfra, ja det gælder jer alle sammen, men kunne ikke "nære mig" selv om det var påske at få lavet lidt ekstra udstyr, nu havde jeg jo lavet en dyse MEN skal dyserne ligge og rode - nej så jeg lavede lige en holder til den ekstra dyse plus spidserne.

Ser lidt mere ordentlig ud  og så er der styr på tingene - laved en indgravering af dyse størelserne så man nemmere kan finde ud af det  håber det kan ses...

Ja god påske og fortsat god dag herfra....


 M.v.h.

Allan Munkholm.

(OZ1FBP) - www.amudata.dk og www.mini-lathe.dk

Der er ikke noget som hedder Problemer - men opgaver som skal løses.

Ja så er vi tilbage igen  - selv om der er gået et godt stykke tid siden sidst, men vi har ikke ligget stille, vi har fået lavet første del af en prøvesamling på selve bordet:

Og som vi har måtte konstatere (visuelt og ved brug af muller)  er rimelig solid og som ikke rykker i "stormvejr" - så langt så godt - på billedet mangler der tværstiverer og bærearme til Rails  diverse steder, men vi regner med at vi også når dem i denne weekend.

Og som i selv kan se kommer den til at blive rimelig solid  systemet med endeklodserne og de fræsede holdere -  virker over alt forventning, og sikrer at man kan lave en absolut god montering og samling, vi håber og ber til at det resterende kommer til at blive lige så godt som resultatet indtil nu  - hvad siger i selv ? til denne form for konstruktion.

Ja beklager at billederne ikke er helt skarpe (som jeg gerne vil have dem) men er taget med mobilos !  og de er jo ikke altid helt gode... og mit kamera var fladt.

Og som i kan se på billedet bliver de endeklodser som sidder i rørene "låst fast"  med en forsænket bolt (efter prøvesamlingen) på begge sider så de ikke kan rykke nogen steder, har vist sig at virke bedst på denne måde og gøre samlingerne helt stabile.  - vender tilbage når vi har lidt mere at byde på, men håber i vil give en melding om de foreløbelige resultater - fortsat god dag til jer alle


 M.v.h.

Allan Munkholm.

(OZ1FBP) - www.amudata.dk og www.mini-lathe.dk

Der er ikke noget som hedder Problemer - men opgaver som skal løses.



Til orientering er vi kommet lidt længere nu er tværstiverne på plads

Og må indrømme at nu er det ikke til at rokke - men var jo også ideen med det

Men er så også rendt ind i et problem rent maskinmæssigt - hvores spindel på BF20L er knækket da vi skulle have konusen ud ! som i kan se:

Så vi er sat lidt istå indtil vi kan få den repereret, ser ud på bruddet som om der har været en materialefejl burde ikke kunne lade sig gøre efter hvad vi ved...


 M.v.h.

Allan Munkholm.

(OZ1FBP) - www.amudata.dk og www.mini-lathe.dk

Der er ikke noget som hedder Problemer - men opgaver som skal løses.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis