Forhandler vs Køber

Jeg har købt en lille Golf 3, 1.4 fra 1994 hos en brugtvognsforhandler. Jeg kunne godt se at der var en smule rust i skærm kanter - men det kunne man godt forvente på en bil af den alder og det har jeg forberedt mig pengemæssigt på at lave på et værksted. Efter handlen var afsluttet, kørte jeg bilen direkte på værkstedet.
Værkstedet kunne umiddelbart oplyse mig om at
- Der skulle laves rust for 4000-5000 kr i bunden af bilen alene, skærm kanter kommer oven i.
- Højre forskærm sku nok skiftes, fra 1000,-
- De kunne ikke finde info om hvornår tandremmen er sidst skiftet. Det koster så også 2000-3000,-
- Bilen trækker meget til venstre når man bremser (det havde jeg også lagt mærke til da jeg kørte hjem)
Der valgt jeg at tage kontakt til tidligere ejer.
Tidligere ejer har oplyst mig om:
- Bilen har tidliger været med i en ulykke og ejeren måtte afskaffe sig af med den (det mente hans forsikring).
- Tandstangen skal skiftes før den kunne gå gennem syn (ny del koster ca fra 4000 + montering)
- Tandremmen skulle skiftes med det samme - det var decidered dumt at køre videre med den, mente han, da den kørte langt over hvad den er beregnet at holde til.
Efter jeg fandt ud af at bilen har været med i en ulykke kunne jeg sammen med værkstedet konstantere at kofangeren sidder ikke på / hænger ikke sammen med venstre forskærm; motorhjelmen buler lidt op ved venstre side; venstre forlygte lyser forkert og kan ummidelbart ikke justeres på plads; kølegitter foran sidder lidt løs og den del af den der skal under forlygter er der ikke plads til; som sagt bilen rækker til venstre under nedbremsning (men det kan være andre ting også)
Så nu står jeg med for reparationer for godt omkring 15.000 bare for at den kan gå gennem syn, men det er ikke sikkert at den kan det, hvis fronten er blevet skæv.

Hvad gør jeg så nu? Jeg har haft bilen i 19 dage nu.
Jeg har købt en lille Golf 3, 1.4 fra 1994 hos en... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Yesss... Så fik jeg lige et brev fra advokaten igår.
Han skal bruge en 500 mand og lige et par ekstra oplysninger og så starter maskineriet ellers. Dejligt
Hej igen, allesammen!
Så er det blevet tid til en lille opdatering.
I går har jeg fået email fra advokaten:
"Vi har i dag haft telefonmøde med en dommer.
Resultatet var, at sagsøgte tilbød dig kr. 7.500,00 til fuld og endelig afgørelse.
Vil du modtage det?
Alternativet er, at retssagen fortsætter. Der skal være syn- og skøn, hvilket er dyrt; men afgørende for sagens udfald. Er der så væsentlige mangler, at det berettiger dig til at hæve købet, så kommer modparten til at betale.
Hvis ikke, så gør du. "
Jeg tager imod tilbuddet nu og her, så er sagen afsluttet. Smiler
Fornuftigt af dig, og så til ophug med børen, og hæv ophugningsstøtten og du er økonomisk ude af den.
Kig dig bedre for næste gang!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Super... Desværre, er du stadig 1600 kr fattigere og en masse bøvl, plus et advokat honorar Så rent økonomisk, er det desværre stadig noget skidt, men at "vinde" sagen er super, og de par tusind der er spildt, ville jeg selv næsten glædeligt betale for at vinde over sådan en lusker
Skal du levere bilen tilbage igen, eller har du fået lov at beholde den??

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce
HURRA... tillykke med sejren.
Dejligt at du ikke lod dig afskrække, af fordomme om, hvor svært og dyrt det er at få skovlen under bilsvindlere.... det er blevet meget lettere, indenfor de senere år. 

Det er nemlig, som jeg tidligere skrev, ikke specielt svært, at få selv den værste svindler/krejler til at ryste i bukserne. Det er udelukkende et spørgsmål om, at bruge de rette midler (som tidligere nævnt).

Svindlerkarlen mister formentlig ikke noget på handlen, men har heldigvis heller ikke tjent på den. Differencen fra 7500 Kr. til det du har givet for bilen, er formentlig det han har givet for bilen. De 7500 Kr. var nok det der skulle have været hans fortjeneste ved at snyde dig. Den fortjeneste får han heldigvis ikke nu.

Som andre nævner... se dig godt for næste gang
Held og lykke med jagten på en "ærlig" brugt bil.....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej Alle.

Lige en sidste opfølgning på sagen. Pengene har jeg fået, så det er godt nok. Så har jeg snakket med min advokat og fandt ud af at tossen vil have at vi leverede bilen tilbage. Men der skrev min advokat, at hvis A1 Biler vil have den bil tilbage, må de selv komme og hente den.

Bilen stod i sidste mange måneder på en parkeringsplads tæt på et hus med sådan nogle kravleplanter. Det resulterede i at sidst jeg kiggede på bilen, kunne jeg se at planten kravlede ind i forlygtene og motorrummet var grøn og levende.

Men bilen er hentet nu og sjovt nok sat til salg igen. http://billisten.bilinfo.dk/a1biler.dk/showcars.asp?ID=571510971

Hvis I kender nogen der er ved at kigge på en bil ved A1 Biler, må I gerne sige at de skal lade være med at handle med ham.

Hilsen Alex
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også