Forhandler vs Køber

Jeg har købt en lille Golf 3, 1.4 fra 1994 hos en brugtvognsforhandler. Jeg kunne godt se at der var en smule rust i skærm kanter - men det kunne man godt forvente på en bil af den alder og det har jeg forberedt mig pengemæssigt på at lave på et værksted. Efter handlen var afsluttet, kørte jeg bilen direkte på værkstedet.
Værkstedet kunne umiddelbart oplyse mig om at
- Der skulle laves rust for 4000-5000 kr i bunden af bilen alene, skærm kanter kommer oven i.
- Højre forskærm sku nok skiftes, fra 1000,-
- De kunne ikke finde info om hvornår tandremmen er sidst skiftet. Det koster så også 2000-3000,-
- Bilen trækker meget til venstre når man bremser (det havde jeg også lagt mærke til da jeg kørte hjem)
Der valgt jeg at tage kontakt til tidligere ejer.
Tidligere ejer har oplyst mig om:
- Bilen har tidliger været med i en ulykke og ejeren måtte afskaffe sig af med den (det mente hans forsikring).
- Tandstangen skal skiftes før den kunne gå gennem syn (ny del koster ca fra 4000 + montering)
- Tandremmen skulle skiftes med det samme - det var decidered dumt at køre videre med den, mente han, da den kørte langt over hvad den er beregnet at holde til.
Efter jeg fandt ud af at bilen har været med i en ulykke kunne jeg sammen med værkstedet konstantere at kofangeren sidder ikke på / hænger ikke sammen med venstre forskærm; motorhjelmen buler lidt op ved venstre side; venstre forlygte lyser forkert og kan ummidelbart ikke justeres på plads; kølegitter foran sidder lidt løs og den del af den der skal under forlygter er der ikke plads til; som sagt bilen rækker til venstre under nedbremsning (men det kan være andre ting også)
Så nu står jeg med for reparationer for godt omkring 15.000 bare for at den kan gå gennem syn, men det er ikke sikkert at den kan det, hvis fronten er blevet skæv.

Hvad gør jeg så nu? Jeg har haft bilen i 19 dage nu.
Jeg har købt en lille Golf 3, 1.4 fra 1994 hos en... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Forhandlen er i det vestjyske. Ved oplysning af postnr, så kunne jeg lige så godt fortælle hvem det er, der er tale om.. For der kun en forhandler i "hans" postnr.. Folk i lokal området, ved godt hvem han er.. Og vil ikke hænge vedkommende ud på nettet. Ved køb af nye(ere) biler hos omtalte forhandler, er der ikke noget at frygte..
Men han har da lært mig at undgå de dårlige biler/sælgere. Samt hvordan man få prisen ned i bilhandel..

Ja, nogle af mine "under 8000 kr´s" biler har lignet lig.. Men de har tjent formålet og har ikke skulle være nervøs over buler/ridser og andet griss.. En bil for mig, er et køretøj, der skal bruges til at bringe mig og ting rundt og skal være lovlig.. Udseendet går jeg ikke op i.. Min bil roder meget.. Bruger den i mit arbejde og det kan ses.. Og vigtigst.. Den er betalt og ejes 100% af mig.. Og ikke af f. eks banken.. Har prøvet mange forskellige fabriksnye biler og det siger mig ikke noget..

Uha da da... I får det næsten til at lyde, som om at en velholdt, pæn, ren og vasket bil er et sminket lig.

Men så må vi jo alle hellere svine vores biler til i noget mudder, få banket lidt buler i dem og tømme en affaldsspand ud i kabinen... så er vi da sikre på, at det ikke er et sminket lig.

Jeg er glad for at du skrev "brugsbiler"... ktm... for jeg er da nogenlunde sikker på at Mustangen ikke ser sådan ud, når der hentes is i en ruf???

Og så må jeg da nok lige sige, at jeg synes det er misforstået loyalitet over for en svindlerforhandler, at man ikke vil offentliggøre hans navn her... bange for injurieanklager???

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Næh, jbr, nu misfortolker du min epistel.

Jeg skrev om NYLAKEREDE gryder!! Jeg er derimod stor fan af velholdte bedagede biler, faktisk er jeg meget begejstret, når jeg ser en gammel bil, der har været behandlet og passet ordentligt. Om der så er tegn på, at bilen har været brugt, generer mig ikke det fjerneste.

Mine biler bliver dog passet, men brugt hårdt.
Mine 4x4 må finde sig i at blive kastet ud i det værste i terrænet ofte som spøg og skæmt ifm klubarrangementer.
Der medføres ofte div. byggeværktøj som følge af, at der råbes på mig til den ene og anden mig uvedkommende opgave.
Mustangen har også været brugt til at køre Lecablokke med, men det gør jeg nok ikke igen, idet det er vanskeligt at undgå knubs!
Skal jeg en smuk sommerdag over på tanken og hente benzin i dunke, ja så kan den godt få tjansen! Biler er til for at blive brugt.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Og så må jeg da nok lige sige, at jeg synes det er misforstået loyalitet over for en svindlerforhandler, at man ikke vil offentliggøre hans navn her... bange for injurieanklager???

Tja, sådan kunne det godt lyde sådan, men tvivler på at der er nogen her på LDS der kommer netop til denne forhandler.. Og kommer stadig i byen og vil godt kunne vise mig uden nogen form for ballade.. Men han ligger vest for Herning.. Og der er ikke mange forhandlere at vælge i mellem.. Et anerkendt og respekteret bil mrk.

Injurieanklager.. Har jo skrevet på at jeg har tavshedspligt med hvad jeg har set/hørt.. Derfor nævner jeg ikke hans firmanavn offentligt.. Ikke for beskytte ham, men mig selv..
Det er helt i orden... er bare lidt af den opfattelse, at dumme svin, der bedrager mine medmennesker bør hænges ud.

Men kan godt forstå dig....

ktm.... lecablokke i en Mustang...tssk..tssk... det er jo blasfemi...eller næsten. Jeg troede egentlig, at blokke i en Mustang ligger foran???

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Der ligger vidst en Nissan forhandler lige vest for herning i sneglbjerg....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
jbr, foran er der sandelig også en enkelt, dog blot en 289 CUI
Overvejer om den skal ud og luftes i morgen. Vejret loves jo fint, men det er desværre ud mod Øresund vi skal.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er ikke noget der hedder Sneglbjerg vest for Herning... du mener nok Snejbjerg

@ ktm... det var lige sådan en blok jeg tænkte på

Det bliver godt vejr i Jylland i morgen.... jeg skal bundsmøre båden... bl.a.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nå, så snejberg... Det er fordi alting går så langsomt derovre omkring, så man automatisk åbenbart laver det om til sneglbjerg

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jbr: Ja, sådan har jeg det også.. Snyder en person/foretning bevidst, så må folk da godt vide det.. Men ikke offentligt.. Har bekendte byen, hvor bilhandleren ligger, der kørte til anden forhandler af samme mrk, da de skulle have bil..

snejlberg.. Den har jeg nu ikke hørt før.. Men nu går det nok endnu langsommere i "Snejlbjerg" efter den nye omfartsvej.. Så navnet passer fint nok..

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også