Plasma skære

Hej
Jeg har nettop købt en Kineser plasmaskære på 40 ampere, på QXL.
Umidelbart ser selve maskinen fin nok ud, men selve skærehåndtaget og slangen ligner noget skrammel. (man får hvad betaler for)

Fint at den er til 220 volt, men knap så smart det kræver, over 20 Ampere på højeste ydelse!
Jeg har kun lige prøvet i noget 5 mm jernplade, det gik fint, indtil den lige skulle have lidt mere power så røg der en sikring, det var en 10 ampere så røg der en 13 i så kørte det.
Så i dag skal jeg lige have koblet den til et kraftstik på 16 ampere (stadig 220 volt)

Er der nogle af jer gæve LDS'ere der har erfaringer, og fiduser i brugen af plasmaskære.

mvh jens
Hej Jeg har nettop købt en Kineser plasmaskære på... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Beskrivelsen ikke forstået, men det er så også 20 år siden.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ha ha Lynæs
jeg rettede lidt i teksten...
Men Det er en Boxford model A
Var det ikke dig som havde en magen til, som var forsøgt stjålen, vi skrev lidt sammen vedrørende reservedele, som jeg så desværre ikke havde alligevel...

mvh jens
Jo det er rigtigt nok, jeg fik da tingene udbedret, men glæden ved den forsvandt. Jeg husker ikke din signatur, har du ændret den ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Var det ikke over Fagteorien du faldt over mig?
Jeg er rigtig Glad for min Boxford, og har nu selv lavet et sæt vexelhjul, så jeg kan skære gevind i mm.
Det er en rigtig nøjagtig maskine, som på det nærmeste drejer 100% lige

Hvordan er Emco'en i for hold til Boxford?
mvh jens
Annonce
Det er en meget letbetjent maskine, ingen remme eller hjul, der skal skiftes. Fin maskine, men ikke med det robuste præg, der er over Boxforden. Jeg har på det seneste fået tilsagn om vederlagsfrit at kunne bruge et mindre maskinværksted efter behov ( mine egne ), så jeg forsøger at sælge den igen, da jeg ikke har for megen plads, og mit behov ikke vil være særligt stort. Jeg skal så til gengæld forsøge at sætte en ind i banjospil for begyndere.
Det dæmrer langsomt, du var vist godt forsynet med maskineri, og havde smidt de ting ud, jeg kunne ha' brugt. Men de par ting, som var brækket, var meget let at svejse, da de var støbt i en super kvalitet, ingen problemer der.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lynæs, hvis jeg kun skulle have de maskiner/værktøj jeg har behov for skal jeg vist af med 99% af maskinparken
Det er som sådan mest træ jeg gør i ( gammelt hus og gamle både) og det maskineri, jeg bruger der fylder en del, så det kniber med pladsen. Jeg tror ikke jeg kommer til at bruge drejebænken ret meget, det var nok mest for at prøve, om jeg kunne huske at bruge den, og det gik egentlig ret fint.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nå ud fra dit synspunkt, ville jeg da nok også ha' samlet mig en sådan maskinpark, og nu har du så klompletteret den yderligere.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Aner ikke et klap om plasma-skæring. Men der blev nævnt Hydrogen...... Det er Brint, så det er nok ikke lige det der skal bruges.
Derimod en inaktiv gas såsom Argon eller Nitrogen.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis