Marstal kobling

Min kobling driller mig lidt tror den er ved at være slit.
Jeg er nødt til at stramme gearet meget før at den tager ordentligt ved :-(

Der var en der engang snakkede om at man kunne svejse noget på? men på hvad kan jeg ikke huske? Treklogen måske?

Er der nogen der når de læser foregående tænker nåeeeeee det er jo bare... han mener, så skriv endeligt. Hvis det derimod er det rene volapyk jeg skriver så bare træk på smilebåndet ;-)

Ps.  Det skal siges at min motor har været til debat herinde et par gange før hø hø. Den er nu på land og står til en ordentlig omgang ;-)


Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Min kobling driller mig lidt tror den er ved at... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Satans så kan jeg ikke bruge den unskyldning mere når SWAMBO råber
i panik over der er et eller andet jeg skal fixe før sætningen er begyndt
og vaskemaskinen er lavet sådan lige til en orientering før derkommer flere
vanvitige bemærkningerom skumbad

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

hej Anders og når du er igang alligevel så tag at pakke maskinen om så det overstået
så har du det mindre oliespild i bunden af trækassen der skal pumpes ud vi kan jo ikke have en miljøforurenende LDS´er vel :---)))

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Yes Har snakket med ham og han ser helst at jeg bare køber en ny (gammel) kobling til en milliard ;-) hvis altså det er det der er galt. Han vil selvfølgelig gerne kigge på motoren men så ska motoren ned på hans værksted.

I øvrigt har jeg også snakket med Erik fra søfarts musæet i forbindelse med at han købte min 24 hk marstal. Men han foreslog bare motor fabrikken ;-)

I øvrigt flinke fyre

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
hej Håndværker
jeg tror nu nok det er den rette mand vi har fat i da han var på motorfabrikken og blandt andet tog sig af rep.
da han er udannet mek.

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Yes har i hvert fald en utæt pakning der spildte olie. Jeg er selv miljø vogter så sku helst ikke pisse for meget olie selv hø hø

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
ja så må du op med muldvarpen pas nu på møllene:

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg har såmænd bare oplysningen fra en anden LDS-er der i går skrev at han lige havde købt et sprit nyt manifold til hans Marstaller på førnævnte tlf. nummer. Så hvorfor skulle Anders ikke kunne købe hvad han mangler på samme sted, der er da ingen grund til at gå i andet eller tredie led af "fødekæden" når der kan handles ved "kilden"
Jeg ka til hver en tid købe en ny (gammel) kobling/gear hos motorfabrikken Marstal. Problemet er at det koster, så hvis der var et trik hos ham den anden der ku spare mig for den udgift og samtidig virke så synes jeg det er værd at undersøge ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hej Anders jeg opdagede lige at jeg har manualen til marstalmotorer som PDF fil.
Her er hvad der står om Kobling.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også