Marstal kobling

Min kobling driller mig lidt tror den er ved at være slit.
Jeg er nødt til at stramme gearet meget før at den tager ordentligt ved :-(

Der var en der engang snakkede om at man kunne svejse noget på? men på hvad kan jeg ikke huske? Treklogen måske?

Er der nogen der når de læser foregående tænker nåeeeeee det er jo bare... han mener, så skriv endeligt. Hvis det derimod er det rene volapyk jeg skriver så bare træk på smilebåndet ;-)

Ps.  Det skal siges at min motor har været til debat herinde et par gange før hø hø. Den er nu på land og står til en ordentlig omgang ;-)


Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Min kobling driller mig lidt tror den er ved at... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder godt er glad for at du/i gider at undersøge sagen.

Mht Harpiks sand osv så er jeg ikke så glad for at hærge min motor mere end højst nødventig hø hø, men tak for budet alligevel ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hvad med at prøve at se efter, hvad det er der sker, når du kobler til, evt om der er slør eller lign, som kan justeres væk.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har ikke lavet andet end justere og justere he he, og lige nu tager den ok ved med så er gearet så stramt at jeg næsten ikke ka presse gear stangen i gear. og jeg ka snart ikke stramme det mere :-o

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -

Hej Anders og i andre så ser det ud til at vi har fået skoet hesten så vi kan være
klar til foråret hvis Anders kan rubbe neglene

Anders jeg viste lige en dine billeder og han har dem nu (se pm)

John jeg fik kontakt med sagde at man godt kunne lave en midlertidig løsning med noget svejsning men det afhang af forskellige ting og for at gøre det sagde han at man alligevel skulle skille gearet ad hvis jeg forstod ham ret så forstod jeg i mellem linierne at han vist nok anbefalede at skifte koblingen i de fleste tilfælde
Den i skal henv. jer til når det drejer sig om de gamle Mastal motore er en der hedder

John Pedersen           E-mail : [email protected]

eller i kan kontakte     ÆRØ MASKINER OG VVS a/s
                                  Dunkærgade 22
                                  5960 Ærøskøbing
                                  tlf.62522080/62533070
                                  www.aemv.dk

Og få kontakt den vej rundt til John men han foretrækker E-mail da han også
arbejder mange timer om ugen med lange dage ind imellem så hvis i gider at respektere det skal i være hjertelige velkommen til at kontakte ham

Anders husk lige at fortælle hvad løsningen ender med , med mange billeder til os
der kun har gået i den stråtækte kan følge med

håber i kan bruge oplysningerne til noget der ude

Dennis


You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Sådan skal det jo ikke virke, hvis du løsner, så det virker normalt, hvad sker der så. Hvad påvirkes når du kobler til.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Hej Dennis tusind tak for hjælpen jeg kontakter ham. Og jeg skal nok ligge billeder og forklaring. Så igen tusind tak det virker ad som om vi alligevel kom ud at ride.

Til lynæs. Hvis jeg løsner så trækker den ikke nok og det virker som om skruens omdrejninger ikke svarer overens med motorens. Hvis jeg strammer går motoren meget/lidt (afhængig af hvem der lytter) ned i omdrejninger og får mere kutterlyd og mere kræft. ;-)

Lyt her:

Løsnet gear:
http://www.youtube.com/watch?v=s7lUzh6MmD8 

Strammet Gear:
http://www.youtube.com/watch?v=jYH9-ouC_gQ

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Jeg mener hvad kan du se, der sker når motoren ikke kører, hvad påvirkes.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Arh. En skål der går ind over en anden rygger enten frem el tilbage Treklogen flytter sig fa det mindste sted på konusen til et størrer sted så ledes at fjederne strames. Kan ikke rigtig se foreskel på om den er stram el løs. hvis jeg løsner skruen helt så mener jeg at skålen ikke rigtig flytter sig og den falder ud af gear når jeg slipper stangen (Altså bare ved tyngdekræften)?

Ved ikke om det var det du mente og om det gir mening hvad jeg skriver ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
hej Anders har set vidioen når du alligevel skal igang og da du har den oppe syntes jeg du skulle få justeret ventilerne
lyder ikke helt rigtig men det kan yo være u-tube lyd der forvansker på min scrap-build bærbar

Dennis

Ps. john syntes din moter så flot ud han må jo vide hvad han taler om :--)

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej Dennis ja den er køn. Men virker den??? he he

Ja ventilerne skal justeres/slipes for der er for lidt komprition på den ene sylender (tror det skyldes ventilerne).

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også