Erfaringer med Adeso selvklæbende tagpap ?

hejsa folkens, er der nogen som har erfaringer med denne type fuldklæbende tagpap ?? producenten skriver at den kan anvendes på paracelhuse.. hvilket undre mig lidt da fx Icopal kun beskriver deres selvklæbende produkt som værende til hobby-brug.. og så anbefaler svejsepap til rigtige huse. Se evt linket her: http://www.olt.dk/Katalog/Tjaere/brugervejledning/PolySide2.pdf
hejsa folkens, er der nogen som har erfaringer med... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Yes har læst vejledningen - den er til et-lags løsninger, så underpap er ikke nævnt i den...

Det er naturligvis ikke den folie til overlæggene jeg mener, derimod er HELE banen af underpap dækket med en tynd tynd klar plastik hinde, som med besvær kan hives fra i hjørnerne.. det er denne som jeg er i tvivl om skal af.. det bliver ihvertfald ikke nemt hvis den skal.. men på den anden side nytter det jo heller ikke hvis den med tiden falder af og overpappen så ligger løst..
Jo, den skal af, og den burde altså ikke sidde så fast, jeg kunne da nemt fjerne denne da jeg lavede artiklen for GDS bladet.
Men pas på når du lægger det næste lag på, for den klæber hurtigt fast til underpappen, så snart den folie er fjernet.
VAr det ikke nemmere at få det brændt på med brænder osv, som tagpap jo har skulle de sidste mange år.

Hvad koster det skrammel pr rl om jeg må spørge???

Hvor lang tid tager i om at lave sådan et tag, lad os sige ca 60 m2 hvor lang tid tager det?

Den grunder el primer der bruges hvad malekode har den ??

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Skrevet af tagdækkerclaus på 23 aug 2011 05:35
VAr det ikke nemmere at få det brændt på med brænder osv, som tagpap jo har skulle de sidste mange år.
Jo, det syntes jeg da, efter jeg lavede det tag til artiklen.

Skrevet af tagdækkerclaus på 23 aug 2011 05:35

Hvad koster det skrammel pr rl om jeg må spørge???
Det koster væsentligt mere end svejsepappen, en 40-50% vil jeg tro.

Skrevet af tagdækkerclaus på 23 aug 2011 05:35

Hvor lang tid tager i om at lave sådan et tag, lad os sige ca 60 m2 hvor lang tid tager det?
Inc. primningen nok lidt længere tid end at svejse.

Skrevet af tagdækkerclaus på 23 aug 2011 05:35

Den grunder el primer der bruges hvad malekode har den ??
Det kan jeg faktisk ikke huske, men kan stadig huske den forfærdeligt lugt, og hovedpine og kvalme jeg fik at det, selvom jeg faktisk gik med det i en åben lade, så har ikke engang ville overveje det siden.


Nåh på mit pap sad den overhud altså så godt fast at man kun kunne trække den af i meget små stykker.. (ikke ligesom de andre folier på undersiden som jo er lige til at trække af) den mindede om hvis man er blevet kraftigt solskoldet og man kan pille små strimler hud af..

jeg ringede til importøren med mit spørgsmål, og fik besked på at den IKKE skulle af.. så pappen er lagt med den på, nu må jeg jo så bare håbe at importøren ikke gave forkert info, de virkede fuldstændigt stålfaste på svaret..

Annonce
Ringed lige til importøren endnu engang og fik samme svar (af en anden medarbejder), at det ikke skulle af og det også ville blive en yderstbesværlig opgave at skrælle det af.. det kan være de har ændret på produktet  

Og ja, man kunne også brænde pap på... men hvordan skal man komme til at brænde når man har 1 hel bane som ligger inde under udhænget på en anden bygning og der ca er 8 cm i højden at arbejde på? jeg turde ihvertfald ikke prøve at brænde af frygt for at sætte ild til den anden bygning..

Cpetersen skrev den 23-08-2011 10:46:35

Ringed lige til importøren endnu engang og fik samme svar (af en anden medarbejder), at det ikke skulle af og det også ville blive en yderstbesværlig opgave at skrælle det af.. det kan være de har ændret på produktet

Og ja, man kunne også brænde pap på... men hvordan skal man komme til at brænde når man har 1 hel bane som ligger inde under udhænget på en anden bygning og der ca er 8 cm i højden at arbejde på? jeg turde ihvertfald ikke prøve at brænde af frygt for at sætte ild til den anden bygning..

 Lige en kort opfølgning, pappen har ligget i snart 10 år og ser ud som ny - så jeg er godt tilfreds med løsningen, men det er rigtigt som andre skrev at primeren er heftig at arbejde med - der er Toluene og andre opløsningsmiddler i den så det er ikke noget jeg ville have lyst til at stå med til daglig, men som g-d-s'er kan man nok lige klare det evt med en gasmaske på :) 

Cpetersen skrev den 28-04-2020 12:21:27

 Lige en kort opfølgning, pappen har ligget i snart 10 år og ser ud som ny - så jeg er godt tilfreds med løsningen, men det er rigtigt som andre skrev at primeren er heftig at arbejde med - der er Toluene og andre opløsningsmiddler i den så det er ikke noget jeg ville have lyst til at stå med til daglig, men som g-d-s'er kan man nok lige klare det evt med en gasmaske på :) 

Perfekt med en opdatering. Jeg tror jeg vælger en Adeso frem for icopal til mit skur med 1:40 hældning. :)  


 Vh.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også