brænde ovn er det en god model??

terma tech er det en god brændeovn? er ved at købe en TT1Z til 5500 kr.. 5 kw han siger den varmer 120 kvm ca. håber det er en god en...??

 
terma tech er det en god brændeovn? er ved at købe... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk nu på, Håndværker, at jeg har støttet dig hele vejen igennem!! Fat mod, hele verden er ikke imod dig!! :-) :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

men bekkasinfans - er meningen med en brændeovn ikke at man også skal kunne nyde bålet som udover at have afstressende effekt rent faktisk også er noget af det smukkeste vi har fra naturen. synes bare det er synd man ikke kan se de flotte flammers dansen bag ruden. Men måske bekkasinen på et tidspunkt kommer i en opgraderet udgave med ruder. så kan det være noget af dens tank/konserves dåselook ændres.
Det er jeg ret sikker på at den ikke gør, den har ikke ændret udseende de sidste 45 år, så hvorfor skulle den gøre det nu. Vi er da også nogle der er vokset op med kakelovn hvor vi ikke kunne se ilden, og jeg kan ikke se nogen grund til det. Det er en måde at få varme i huset på og det er den eneste funtion jeg har brug for. Skal der hygges kan jeg tænder en masse stearinlys.
rent boligindretningsmæssigt vil en bekkasin nok passe godt/bedst ind i et "gammelt" hjem med mange gamle møbler. dens antikvariske ydre passer ind med palisander, vippestole, kisten langs væggen og det gamle chatol som er gået videre gennem generationer. men i et nyt og moderne hjem med nye stilrene møbler og moderne stil passer det nok bedre ind hvis man har en ovn med ruder og indsyn til ilden.
Det er nok op til den enkelte, men har du tænkt på at de fleste brændeovne er foret med ildfaste sten, samme sten er der for at skærme for varmen så ilden / varmen ikke når helt ud på stålpladerne. D.V.S. at meget af den varme som ellers ville blive udnyttet render lige op i skorstenen. Bekkasinen har overhovedet ingen sten i brændkammeret eller andre steder, så ilden / varmen udnyttes optimalt.
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 21 jan 2010 01:09
Nu er du vel kommet af med al din Galde gamle sluppermand

Galde? Blot fordi jeg skriver at den bulede kampvogn er 3 X grim?


Ja ja i to, det er jo godt at vi har forskellig smag, tænk lige på hvor meget tid der er gået med det i denne tråd

Tænk også lige hvor kedeligt det hele ville være hvis vi alle havde samme smag og stil

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

jo det er da rigtigt at en topmoderne brændeovn er foret med skamolplader eller fedtsten også med det for øje at sikre en fornuftig forbrænding der holder længe. og undnyttelsesgraden består jo netop i at udnytte de smukke flammer. men rent funktionsmæssigt yder septitanken måske et par % mere men det spiller ingen roller i mit hjem hvor man skal kunne nyde ilden. det er råhygge og for kvinderne romantisk at kunne følge ildens spil. jeg vil mene at septitanken i den forbindelse ikke bidrager med meget andet end buldrende varme som da også er rart. men som tidligere nævnt måske den kommer i en udgave med ruder i på et tidspunkt. og FWM helt enig - det VILLE være kedeligt hvis vi alle havde samme smag.
Tænk over hvor mange aspekter, der har været oppe og vende!!
Sikke mange frustrationer der er blevet luftet og forhåbentlig løst!
Lidt spændende måske at få at vide, hvad kvindernes romantik så fører til, og jeg vil da lige minde om, at det slet ikke er romatisk, hvis en septiktank ikke fungerer!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det mest romantiske, og mindst effektive er en åben pejs


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis