brænde ovn er det en god model??

terma tech er det en god brændeovn? er ved at købe en TT1Z til 5500 kr.. 5 kw han siger den varmer 120 kvm ca. håber det er en god en...??

 
terma tech er det en god brændeovn? er ved at købe... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
vil mene at til prisen er den ok. Og af de to nævnte ville jeg vælge Termatech af den simple årsag jeg kender en som har en Termatech og som er supertilfreds med den. Den er dog nummeret større vistnok den som hedder tt10.
Skrevet af tellme på 14 jan 2010 17:42 

Hold dig fra begazinen medmindre du vil ha noget der ligner en bulet kampvogn.

Dét var en rammende beskrivelse af bekazzinen; så kan andre mene at den er stilren, godt håndværk, at den varmer fantastisk, aldrig skal tømmes for aske med mere

En bulet kampvogn, det er lige hvad den ligner. . . .  

Skrevet af Håndværkeren på 14 jan 2010 20:35
Nej nu må i styre jer i to, Begazinen er da noget af det mest stilrene håndværk der kan opdrives, og der er ikke så mange finurligheder og andre ektra ting der skal bruges til den (eks. Nye sten der efterhånden brænder i stykker)
Den er enkel i opbygningen et låg til at stoppe brænde ind i ovnen og et spjæld til at regulere luftmængden. Og så skal den sjælden tømmes for aske ! Plus en virknings grad på 87 %
Hvad kan man så ønske sig mere

Og så har jeg lige opdaget at jeg har stavet forkert, Bekkazin skulle det være. AUUU

Stilren? En olietønde der er banket oval? Stenene i min ovn er endnu ikke brændt i stykker efter 5 år og den er enkelt opbygget; en låge hvor man stopper brænde ind og èt spjæld til at regulere luftmængden. Dét behøver man sgu´ ikke en øjebæ som Bekazzinen for at opnå.  Jeg véd godt jeg er grov, men jeg synes bare bekazzinen er så grim, grim, grim. 


Nu er du vel kommet af med al din Galde gamle sluppermand
Skrevet af epoke på 20 jan 2010 18:18
har tænkt på en aduro fra silvan på 6 kw til 6500 kr eller en terma tech tt40 på 5 kw til samme pris... men er en aduro ikke en god ovn??


Aduros ovne er meget fine synes jeg. Særlig når prisen tages i betragtning for de hører alle til i den billige ende.

Jeg har selv en Aduro 3 som jeg er ovenud glad for. Eneste anke er, at brænderummet ikke er så dybt så der skal ikke ligge meget aske i den inden der begynder at falde noget ud når man åbner lågen. Fronten er i Støbejern men resten er i plade så den holder ikke på varmen så længe. Der kan gå uger imellem at jeg behøver at tørre ruden af - markant bedre end på en Morsø som jeg kan sammenligne med.
Annonce
ja jeg siger kun svendsen 1, men det er jo nok fordi jeg har en og ved hvad den kan holde til. har fyret med koks og brænde i snart 4 år og den kører bare som en drøm. så kan bekkasinen altså bare hoppe i havet eller dø under mine koks. jeg skal ha den helt store for at varme op og den fylder mere end min bil.
Hvor er i dog søde, kan jeg nu ikke have en holdning uden at min mening skal svines til.
Det er dårlig omdømme for LDS. og bør omgående hører op.

V.h.  Håndværkeren
håndværker selvfølgelig må du ha en mening uden du skal svines til. "bare ikke om bekkasinen" hehe
Jeg vil nu bakke Håndværkeren op!!

Det er første gang jeg ser en Bekkazin, men den er da noget af det smukkeste jeg har set. Utrolig stilren. Som en skulptur. Jeg forstår slet ikke at der er nogen dersynes den er grim?? Eneste hage er, at man ikke kan se flammerne.

Venlig hilsen

Jens

Det kan du da sagtens Jens, tag låget af og kig ned
Tak for din opbakning
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis