brænde ovn er det en god model??

terma tech er det en god brændeovn? er ved at købe en TT1Z til 5500 kr.. 5 kw han siger den varmer 120 kvm ca. håber det er en god en...??

 
terma tech er det en god brændeovn? er ved at købe... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Egentligt underligt med de to knægte FWM og Sluppermand !
Jeg troede at de var til slakne ben og flotte kurver
Skrevet af Håndværkeren på 15 jan 2010 12:09
Egentligt underligt med de to knægte FWM og Sluppermand !
Jeg troede at de var til slakne ben og flotte kurver


Der må jo også gerne være stil over det


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

kan godt forstå valget af en bakkasin ud fra et funtionelt synspunkt og smag er jo smag og der er vi gudskelov forskellige og respekt for det. Personligt kan jeg godt lide at se flammerne danse bag de store glasruder. Det grænser til kunst og virker særdeles inspirerende og afstressende. lidt ligesom at kigge på et akvarium. Der er noget meditation over at se de flammer og så skal man jo ikke underkende den hygge det tilmed giver. Så set ud fra en stillistisk/æstetisk betragtning så vinder en brændeovn med synlighed via glas. Det kan så godt være at bekkasinen rent funktionelt og se ud fra et vedligeholdelsesperskektiv har nogle fordele. Men bundlinjen i dether må være at smag er forskellig og behov ligeså. En ting som dog er fællesparameteren i dether er at det er dejligt at have en pejs/brændovn uanset hvad.
Jeg synes jo at en brændeovn som Contura 550 er en på samme tid stilfuld og kraftfuld brændeovn hvor udsynet til flammer er optimalt både fra siden og forfra via den store rude. Et æstetisk kraftværk som yder et godt stykke over 80% og snildt opvarmer 120 M2. Og så skal man ikke glemme at lågen er fremstillet af ren støbejern. Endelig er der tale om et svensk kvalitetsprodukt som udover at være Svanemærket tilmed har det svenske p-mærke. Efter min mening må dether være tæt på brændeovnenes Rolls Royce.....
Kære venner nu må vi ikke glemme at det her er Epokes tråd, og hvad med at give ham lidt respons istedet for at vi gamle udveksler meninger.
Annonce
men så meget kan en bekkasin faktisk heller ikke varme. den største er kun op til 250 m2
Skrevet af sluppermand på 16 jan 2010 08:36
men så meget kan en bekkasin faktisk heller ikke varme. den største er kun op til 250 m2
Nu har Epoke kun brug for en til 120 m2 så det går nok !

ja det handler om at finde brændeovnen med den rette effekt. Jeg vil mene Conturaen dækker dit behov Epoke og du bliver ikke skuffet. Vælger du en Contura fra Nibe er du helt sikker på at du får et tidløst produkt som du i mange år frem igen og igen kan nyde. Et møbel i særklasse men en ydeevne i verdensklasse. For mig er det ligeså meget et møbel som det er en funktionel enhed i boligen. Conturaen kombinerer begge dele helt formidabelt. Så min anbefaling er helt klart en Contura fra Nibe.
Hej..
For mig er en meget stor del i at have en brændeovn hyggen.. for at hyggen er 100% skal jeg alså kunne se flammer.. så helt klart en ovn med glas..syntes Varde laver nogle rigtig pæne ovne... men alså ingen glas= ingen brændeove..... her ;-)

Mvh Jan J
har tænkt på en aduro fra silvan på 6 kw til 6500 kr eller en terma tech tt40 på 5 kw til samme pris... men er en aduro ikke en god ovn??

 
Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis