satans mus, der bliver ved med at komme nye..


Jeg har et problem med mus i skabet under min køkkenvask, de kommer op der hvor rørene kommer op fra under gulvet..
Jeg har med vilje ikke proppet denne adgangs vej til, da jeg i det mindste nu ved hvor jeg har dem og derfor altid har en fælde i skabet..
nu har der så været en mus i fælden hver dag de sidste par dage, så jeg vil gerne finde ud af hvordan de overhovedet kommer ind under gulvet. En meget oplagt mulighed er de udluftnings huller der er i min ydermur (det er en halvstens mur, så der er luft bag stenene og derfor går jeg ud fra at udluftning er ret nødvendigt) hvis jeg nu antager at de kravler igennem mine udluftnings huller som ivirkeligheden bare er en lodret fuge der ikke er fyldt ud med jævne mellemrum i den 3. nederste skifte.. så kan de vel derfra have gnavet sig ind gennem indervæggen som bare er i noget asfaltplade halløj.

Mit store spørgsmål er om jeg kan proppe de ventilations huller ud med noget som stopper musene men som stadig giver udluftning, måske med ståluld eller andet smart ?

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mus kommer ind alle vegne, de skal bare have 1 cm luft, så kommer de ind, specielt her hvor de ikke kan finde med, søger de jo ind i husene.

Og da de er godt til at kravle også, kan de også komme ind gennem vinduer der står på klem.

Bare hold fælderne kørende, på et tidspunkt har du fået dem alle sammen.
DU kan få noget fintmasket metaltråd net. Klip nogle kvadratiske tern, fold dem på midten og put dem i spalterne, så kan de ikke komme ind den vej.
Hvad med dine udhæng? Er de tætsluttende? Er der planter op af væggene der giver adgang til tagrende og ind ind under tagplader?
Mus skal kun have et hul på 6-7 mm for at kunne komme igennem.
Hvis du mener de kommer ind mellem facadesten og letvæg via studsfugerne, skal du bare have monteret studsfugeventiler, som iøvrigt normalt indmures ved opførelse af skalmurede huse.

Typen er her:
http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/ventilation/riste/murstenriste/studsfugeventil66x104mm/

Så skulle den være klaret :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

En Nordvestsjællandsk jagt- og kampkat er svaret på dine problemer!

Med venlig hilsen
ktm

 


Jeg ved som sagt ikke præcis hvor de kommer ind, men da jeg ikke hører dem inde i væggene tror jeg mest de kommer ind tæt på jord-niveau..

KJ - de riste du der linker til er jo præcis det jeg mangler, kan man godt bare eftermontere dem? eller skal man til at grave et par sten ud først ?

Nu er der flere der siger kat... jeg gider ikke selv have en, men nabolaget er så smækfyldt med katte at jeg ikke kan slå græs uden at vade i deres efterladenskaber, så jeg tror ikke det gør den store forskel om jeg selv havde en eller bare lader alle naboernes patruljere omkring huset..
Hej,

Vi havde på et tidspunkt en lille koloni af mus boende i vores etageadskillelse, men 3 musefælder forsynet med spegepølse (det elsker de) og en pakke musekorn som de åd på 3 dage.. efter 4-5 dage var der ro og vi har ikke hørt noget siden.. men nu ligger der så sikker et holocaust af mus i isoleringen.. Men ro er der :-)

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Jo, jo ... ktm... men nu er det jo ikke os alle der tør have den slags rovdyr i huset.

Hvordan har du trænet musen op til at smide sig på ryggen?

Nå, spøg til side...
Jeg havde en vinter mange mus, i et tidligere hus.
Musefælden fik til sidst hele musefamilien....

Problemet er, at det skal være en smækfælde, for hvis det er en kassefælde, lukker konen og børnene musen ud i naturen igen... og så kan du fange den igen

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Musen lægger sig på ryggen, når dine telepatiske evner er tilstrækkelig gode.
Herefter kommanderer du, i det her tilfælde Felix Hankat, til at bide hovedet af musen.
Herefter virker musen ikke mere.

Med venlig hilsen
ktm

 

vær bare glad for det kun er mus, kan love dig for rottene også søger ind for tiden.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis