satans mus, der bliver ved med at komme nye..


Jeg har et problem med mus i skabet under min køkkenvask, de kommer op der hvor rørene kommer op fra under gulvet..
Jeg har med vilje ikke proppet denne adgangs vej til, da jeg i det mindste nu ved hvor jeg har dem og derfor altid har en fælde i skabet..
nu har der så været en mus i fælden hver dag de sidste par dage, så jeg vil gerne finde ud af hvordan de overhovedet kommer ind under gulvet. En meget oplagt mulighed er de udluftnings huller der er i min ydermur (det er en halvstens mur, så der er luft bag stenene og derfor går jeg ud fra at udluftning er ret nødvendigt) hvis jeg nu antager at de kravler igennem mine udluftnings huller som ivirkeligheden bare er en lodret fuge der ikke er fyldt ud med jævne mellemrum i den 3. nederste skifte.. så kan de vel derfra have gnavet sig ind gennem indervæggen som bare er i noget asfaltplade halløj.

Mit store spørgsmål er om jeg kan proppe de ventilations huller ud med noget som stopper musene men som stadig giver udluftning, måske med ståluld eller andet smart ?

Jeg har et problem med mus i skabet under min... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det her et gds forum eller ej?? ;-)

Hvis skydning og gift er udelukket skal du skal selvfølgelig bygge din egen fælde som er effektiv, ikke skal tømmes hver gang og samtidig straffer musene for at trænge ind på dit domæne...

http://www.youtube.com/watch?v=jezQKOl5q-w

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg plejer at putte de der fugle nødder i man kan købe i butikken. Plejer at virke udemørket,- og har en teori om (aner ikke om det passer) at den ikke lugter i samme grad som spegepølse og derfor ikke trækker ekstra mus til....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis