Skotrender

Hej så har jeg fået købt tagsten og når vejret blir lidt lunere - skal jeg til og igang med at lægte først og lave skotrender.

Med hensyn til skotrenderne er jeg lidt i tvivl hvordan det skal laves ?
Har fundet et ældre billed af hvordan mit hus med kvisten ser ud, http://img189.yfrog.com/i/01082008146medium.jpg/

Mit problem er jo at skotrenden ikke går helt ned i tagrenden men at vandet skal op på tagstenene igen. Kunne forstille mig at skotrenden skulle laves i et stykke blik og at der så skulle laves noget bly ved tagstene. Men hvis i har nogle eksempler og forklaringer på hvordan det skal laves - vil jeg meget gerne se dem.
Undertaget er som i kan se laves i fast undertag hvis det gør nogen forskel.
Hej så har jeg fået købt tagsten og når vejret... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Koludabyg på 05 jun 2010 11:18
Ja, eller lade rygningen stoppe i flugt med teglene i skotrenden, det er også pæneste løsning syntes jeg selv.

Vi limer selv tagstenene sammen til skotrenden og tagvinduerne, og skærer dem så til bagefter, det er alt for dyrt at købe dobbelt tagsten til det.

Brug en billig A silikone til det, det koster under ½ pris af tagstensklæber og er præcis lige så godt til det.

Endnu en gang mange tak ! Det blir løsningen.

Dog en sidste ting

Når i skærer stenene til ved fx en skotrende.
Ligger i dem så ud 2 rækker ud på jorden (selvfølgelig et plant sted evt på en træplade) og skærer dem der. Eller skærer i det på taget ?

Tagstenen limer vi normalt enten på lægterne på taget, eller 2 lægter på jorden, så sikres det nemmere at de ligger plant og i vinkel.
 
Jeg skærer dem normalt på stilladset, også lægger dem op i skotrenden og skærer til sidst skotrenden rent efter en kridtsnor, men dette må man ikke i dag pga. arbejdstilsynet, så hvert tegl skal vådskæres på jorden også lægges på taget... hvilket må siges af være en nærmest umulig opgave at gennemføre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis